ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سرویس آیرا با استفاده از عینک های هوشمند به کمک افراد نابینا می آید [تماشا کنید]

سرویس «آیرا» طراحی شده تا به میزان کمی مشکلات انسان های نابینا در مسیریابی را رفع کند. در واقع دستیاران «آیرا» قادر هستند با استفاده از تصاویر زنده ارسالی توسط عینک های هوشمند یا دوربین ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۹

سرویس «آیرا» طراحی شده تا به میزان کمی مشکلات انسان های نابینا در مسیریابی را رفع کند. در واقع دستیاران «آیرا» قادر هستند با استفاده از تصاویر زنده ارسالی توسط عینک های هوشمند یا دوربین موبایل های افراد نابینا، محیط اطراف را ببینند و با او در مورد موقعیتی که در آن قرار گرفته و راه حل های پیش رو صحبت کنند.

سرویس مذکور وعده داده تا در تمام فعالیت های روزمره مانند خرید از فروشگاه، تماس گرفتن با اوبر و یا مسافرت به افراد نابینای سرتاسر جهان کمک کند.

آنطور که به نظر می رسد این سرویس جایگزینی برای سیستم های همیاری کنونی نخواهد بود، بلکه در واقع به بهبود آنها کمک می کند. افراد نابینا کماکان از ابزارهای مرسوم مانند عصای سفید و یا سگ استفاده خواهند کرد و تنها در مواقع لزوم با سرویس معرفی شده تماس خواهند گرفت.

aira1

زمانی که ارتباط با «آیرا» برقرار شد، دستیار مربوطه می تواند یک ویدیوی زنده از شخص تماس گیرنده و موقعیت آن روی نقشه را در کنار اطلاعات بیوگرافی او مشاهده کند.

ظاهراً کیفیت تصاویر ویدیویی زنده به اندازه ای خوب است که دستیار آیرا بتواند علائم و جزئیات ریز را هم بخواند.

این سرویس هم اکنون در دسترس بوده و در سه پکیج آماده ارائه است: 300 دلار برای 750 دقیقه، 1000 دلار برای 3000 دقیقه و 2500 دلار برای 10000 دقیقه که اعتبار آنها به ترتیب 3 ماهه، 6 ماهه و 12 ماهه خواهد  بود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    به نظر من که خوب اما بی مای آیز تو ios بهتر از این چون انسان پشت تصویر به جای دست یار

مطالب پیشنهادی