ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل جایگاه نخست شرکت های حامی محیط زیست در حوزه تکنولوژی را کسب کرد

بر اساس گزارش سازمان محیط زیستی Greenpeace، اپل برای سومین سال متوالی در صدر لیست سبزترن و سالم ترن شرکت های بزرگ توسعه دهنده تکنولوٰژی قرار گرفت. کمپانی کالیفرنیایی در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که تمامی انرژی ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

بر اساس گزارش سازمان محیط زیستی Greenpeace، اپل برای سومین سال متوالی در صدر لیست سبزترن و سالم ترن شرکت های بزرگ توسعه دهنده تکنولوٰژی قرار گرفت.

کمپانی کالیفرنیایی در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که تمامی انرژی مصرفی خود را به زودی از طریق انرژی های تجدید پذیر تامین خواهد کرد. گفتنی است مقر تازه کوپرتینویی ها که در حال حاضر مراحل ساخت خود را پشت سر می گذارد، با استفاده از ۶۵۰۰۰ متر مربع پنل خورشیدی، تمامی انرژی مورد نیازش را تامین خواهد کرد.

Greenpeace از سال ۲۰۰۹ میلادی نحوه تامین انرژی شرکت های توسعه دهنده تکنولوژی را زیر نظر گرفته و گزارش تازه آن به درصد رشد استفاده از انرژی تجدید پذیر میان شرکت های این حوزه اختصاص یافته است.

بر اساس گزارش منتشر شده، بخش تکنولوژی در حدود ۷٪ از کل انرژی مصرفی جهان را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، احتمال می رود که تا سال ۲۰۲۰ ترافیک اینترنت با سه برابر رشد همراه شود که همین عامل می تواند بر رقم ذکر شده بیافزاید.

از این رو حمایت بیشتر از سوی شرکت های حوزه تکنولوژی برای ثبات بیشتر و استفاده از انرژی های پاک و تجدید پذیر از اهمیت بالاتری برخوردار شده است.

شاخص انرژی پاک گوگل پایین تر از رقم 56 درصد گزارش شد

به گفته Greenpeace، گوگل و اپل هر دو در کنار یکدیگر سعی دارند پیشرو در این امر مهم باشند و می خواهند با جایگزینی منابع مختلف، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهند.

با توجه به معیارهای مختلف مورد استفاده توسط این موسسه تحقیقاتی، اپل توانسته از نظر فاکتورهایی نظیر شفاف سازی در مورد انرژی مصرفی، تعهد به استفاده از انرژی های تجدید پذیر، بهره وری و کاهش مصرف انرژی و خریداری تجهیزات مورد نیاز برای کاربرد انرژی های تجدیدپذیر امتیاز A را دریافت کند و تنها امتیاز B آن به حمایت هایی مربوط می گردد که از طرح های مشابه انجام داده اما میانگین این امتیاز ها A بود.

گفتنی است شاخص انرژی پاک اپل نیز که براساس برآوردهای صورت گرفته از میزان انرژی مورد نیاز کارخانجات آن محاسبه می گردد رقم قابل توجه 83 درصد بود. جالب است بدانید گوگل نیز در تمامی بخش های یاد شده امتیاز A را دریافت کرد و تنها امتیاز B آن به بخش شفاف سازی فعالیت هایش مربوط می شد هرچند که شاخص انرژی پاک آن کمتر از 56 درصد برآورد گردید.

اما در صدر این لیست شرکت نوادایی Switch قرار گرفته که در زمینه ساخت دیتاسنتر فعالیت دارد و توانسته در گروه شرکت های شبکه تحویل محتوا امتیاز A را در تمامی بخش ها کسب کند و به شاخص انرژی پاک 100 درصدی دست پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۲۲ دی ۱۳۹۵

    اميدوارم همه ى شركتا به همين سمت برن بيشتر از قبل ??

  • محمد
    محمد | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    ????????????????

  • محمد
    محمد | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    ??????????

مطالب پیشنهادی