ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

عرضه موستانگ جدید از پاییز 2017؛ حذف موتور V6 و بهبود مشخصات فنی

شرکت فورد چند روز قبل جهان خودروسازی را سوپرایز کرد و مدل 2018 فورد موستانگ را یک سال قبل از عرضه رسمی به بازار به رسانه ها معرفی کرد. فورد در واقع ترجیح داد تا این خودرو ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۴ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۰

شرکت فورد چند روز قبل جهان خودروسازی را سوپرایز کرد و مدل 2018 فورد موستانگ را یک سال قبل از عرضه رسمی به بازار به رسانه ها معرفی کرد.

فورد در واقع ترجیح داد تا این خودرو در نمایشگاه بین‌المللی شمال آمریکا معرفی نکند. اما خبر ها حاکی از آن است که قرار است موستانگ جدید در 50 ایالت آمریکا به فروش برسد. به همین سبب فروش موستانگ جدید پاییز 2017 آغاز خواهد شد. 

طبق گزارشات منتشر شده توسط فورد، موستانگ جدید با طراحی جلو و پشت جدید، بهبود های آیرودینامیکی و همچنین پیشرفته تر شدن تجهیزات و تکنولوژی های فنی و ارتباطی وارد بازار رقابت می شود.

یکی از ویژگی های خاص موستانگ جدید سیستم فنربندی مغناطیسی آن است که فورد آن را MangeRide می نامد. در این سیستم سیال درون کمک فنر حاوی ذرات ریز فلزی است و به میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط سیستم منگ راید واکنش نشان داده و باعث تغییر ویسکوزیته روغن موجود در کمک فنر می شود.

بدین ترتیب تغییر نرم و سفتی سواری خودرو بسته به شرایط رانندگی امکان پذیر شده است.

برخی دیگر از تکنولوژی های به کار رفته در موستانگ 2018 عبارت است از: به خاطر سپردن نحوه تنظیم عملکرد خودرو توسط راننده، همچنین سیستم هشدار و پیشگیری از برخورد به عابرین پیاده که می تواند از وقوع حوادث ناگواری پیش گیری کند.

اضافه شدن سه رنگ جدیدی و 12 رینگ مختلف باعث می شود تا مشتریان بتوانند بیشتر از گذشته خودروی خود را شخصی سازی کنند، اما در عوض موتور V6 از لیست موتورهای قابل خرید برای این خودرو حذف شده است و بدین ترتیب می توان گفت که موستانگ 2018 اولین نمونه در تاریخ است که فاقد موتور شش سیلندر خواهد بود.

موستانگ 2018 با یک موتور چهار سیلندر 2.3 لیتری اکوبوست و موتور V8 با همان حجم همیشگی 5 لیتر روانه بازار می شود که نیروی خود را از طریق یک جعبه دنده 10 سرعته راهی چرخ های عقب می کند.

در حالی که خریداران از آپشن موتور V6 بی بهره هستند اما جعبه دنده جدید که در موتور V8 به کار رفته است گشتاور بیشتر و کلاچ نرم تری را در اختیار راننده قرار می دهد.

موتور افسانه ای 5 لیتری V8 موستانگ این بار دست خوش تغییرات به خصوصی شده است که طبق گفته های فورد از هر موستانگ GT که تا کنون ساخته شده است دور موتور و گشتاور بیشتری را در دور های پایین ارائه می کند.

در واقع این تغییرات مثبت از سیستم جدید پاشش دوگانه فورد ناشی می شود که برای نخستین بار در مدلی از موستانگ به کار گفته شده است.

در این روش انژکتور پاشش مستقیم طبق معمول به پاشش سوخت در محفظه احتراق ادامه می دهد و یک انژکتور ثانویه نیز برای پاشش سوخت در پورت ورودی سیلندر تعبیه شده است، نتیجه کار بهبود گشتاور در دورهای پایین و افزایش قدرت در دور موتورهای بالاست که از یک سو به بهبود عملکرد و از سوی دیگر به کاهش مصرف سوخت فورد موستانگ منجر می شود.

در حالی که همه می گویند موستانگ جدید حالتی غم انگیز به خود گرفته است اما فورد می گوید که طرح جدید بدنه این خودرو اسپرتی تر از قبل شده است. کشیدگی های موجود در طرح قبلی باعث می شد موستانگ کمی لاغرتر به نظر برسد اما آیرودینامیک آن را کم می کرد، اما این شرایط در مدل فیس لیفت تغییر کرده و عملکرد آیرودینامیکی خودرو بهبود یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • cooper
    cooper | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    Mustang زرد اخه!؟ ?
    Camaro زردش قشنگه ، ماستنگ مشكي

  • E.A
    E.A | ۴ بهمن ۱۳۹۵

    gheymatesh cheghad mishe

    • cooper
      cooper | ۵ بهمن ۱۳۹۵

      27000$ for base model

مطالب پیشنهادی