ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین جدید Pentax قادر به ثبت تصاویری با حساسیت ایزو 819,200 است

کمپانی Pentax به تازگی از دوربین DSLR کوچکی به نام KP رونمایی کرده که از نظر تئوری، بسیاری از قابلیت های دوربین های مدرن را در خود جای داده. این دوربین، از لرزشگیر تصویر 5 ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

کمپانی Pentax به تازگی از دوربین DSLR کوچکی به نام KP رونمایی کرده که از نظر تئوری، بسیاری از قابلیت های دوربین های مدرن را در خود جای داده. این دوربین، از لرزشگیر تصویر 5 محوره بهره برده و در برابر آب از خود مقاومت نشان می دهد؛ با این همه تنها قادر به ضبط ویدیوهایی با رزولوشن 1080p است. دوربین PK از وای فای و نمایشگر لمسی بهره می برد اما تنها از 27 نقطه فوکوس خودکار پشتیبانی کرده و قادر به ثبت 7 تصویر ثابت در هر ثانیه است.

اما مهم ترین قابلیت دوربین جدید Pentax، سنسور 24 مگاپیکسلی آن است که می تواند تصاویری با حساسیت ایزو 819,200 به ثبت برساند؛ یعنی چیزی نزدیک به دو برابر بالاترین مقدار آن در دوربین A7S II که عملاً قادر به ثبت تصاویری در تاریکی مطلق است.

البته گفتنی است که A7S II سونی از سنسوری فول فریم بهره می برد و به همین جهت، امکان ندارد از نظر کیفیت تصاویر توسط Pentax KP کنار زده شود. علاوه بر این، تصاویری با حساسیت ایزو 819,200 از نظر استانداردهای تصویربرداری سنتی، بسیار نامناسب تلقی می شوند.

اما بهرحال، گاهی از اوقات ممکن است کیفیت تصویر آنقدرها مهم به شمار نرفته و کاربر صرفاً به دنبال ثبت تصویر مورد نظرش باشد. و گذشته از حساسیت بالای ایزو، به نظر می رسد که دوربین 1099 دلاری KP قابلیت های چشمگیر دیگری نیز دارد؛ هرچند که به رقابت Pentax با تولیدکنندگان برتر دوربین های دیجیتال مانند کانن یا نیکون هیچ کمکی نخواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی