ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

زنیمکس جان کارمک را به سرقت اطلاعات و تلاش برای لاپوشانی حقیقت متهم کرد

در حالی که روز گذشته، دادگاهی در ایالات تگزاس در پرونده زنیمکس علیه آکیلس، به نفع زنیمکس رای داد و غرامت 500 میلیون دلاری را برای زیرمجموعه فیسبوک در نظر گرفت، زنیمکس کماکان شمششیر خود ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

در حالی که روز گذشته، دادگاهی در ایالات تگزاس در پرونده زنیمکس علیه آکیلس، به نفع زنیمکس رای داد و غرامت 500 میلیون دلاری را برای زیرمجموعه فیسبوک در نظر گرفت، زنیمکس کماکان شمششیر خود را از رو بسته است. کمپانی مادر بتسدا، اخیراً با دعوت از شاهدی به دادگاه و طی بیانیه ای بلندبالا، جان کارمک، مدیر ارشد فنی آکیلس و یکی از فعالان کهنه کار صنعت بازی را به سرقت اطلاعات و تلاش برای پوشاندن رد خود متهم کرده است.

کارمک در پاسخ به این مسئله، حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک را به دست گرفت و این عمل زنیمکس را «شخصیت پردازی، تلاش برای گمراه ساختن و حذف عمدی بخش هایی از حقیقت» خواند. وی می گوید که هیچوقت در تلاش نبوده تا هیچ مدرکی را پنهان کرده یا از بین ببرد و تمام اطلاعات مربوط به کار وی، برخلاف آنچه گفته می شود، همچنان موجود است.

شاهد زنیمکس می گوید تکنولوژی آکیلس، شامل اطلاعاتی بوده که «مجازاً» از کارهای انجام شده از سوی کارمک در id Software کپی شده اند. کارمک می گوید این مسئله حقیقت نداشته و می خواهد بداند که این شاهد متخصص، چگونه قادر به اثبات سخنان خود است. گفتنی است که شاهدی دیگر از سوی آکیلس نیز به دادگاه حاضر شده بود که با مقایسه کدها، آنها را غیر مشابه خواند؛ اما ظاهراً هیئت منصفه، چندان تحت تاثیر سخنان آکیلس و شاهد آن قرار نگرفت.

کارمک می گوید ادعای زنیمکس به قدری «احمقانه» است که در صورت انتشار کدهای پلتفرم این کمپانی و نیز کدهای اکیلس در سطح اینترنت، زنیمکس مورد تمسخر فراوان قرار خواهد گرفت؛ البته بدیهی است که چنین مسئله ای امکان پذیر نیست.

بعد از انتشار این پست در فیسبوک، زنیمکس نیز نسبت به آن عکس العمل نشان داد و گفت برخی برنامه نویسان آکیلس، خود به استفاده از کدهای کپی رایت شده زنیمکس اعتراف کرده اند؛ حتی یکی از برنامه نویسان می گوید که کدهای زنیمکس را مستقیماً در کیت توسعه دهندگان آکیلس، کات و پِیست کرده است.

افزون بر این مسئله، ظاهراً قبلا برندن آیریب، یکی از موسسین آکیلس وی آر با ارسال پیامی برای زنیمکس، خواستار لایسنس «سورس کدی که توسط کارمک به اشتراک گذاشته شد» بوده است.

در نهایت زنیمکس به صحبت درباره مسئله حذف اطلاعات و تلاش کارمک برای پوشاندن رد کارهای خود پرداخته و می گوید متخصص مستقل دادگاه، پی برده بعد از جلب توجه دادگاه به جان کارمک، 92 درصد از اطلاعات هارد درایو وی برای همیشه پاک شده اند و تکذیبه کارمک، دروغین بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رایمن
    رایمن | ۱۵ بهمن ۱۳۹۵

    دزدی کار زشتیه

مطالب پیشنهادی