ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جزییات تازه از سوپر اسپرت جنجالی آستون مارتین ردبولONE: 1

آستون مارتین، ردبول، Cosworth، ریکاردو و Multimatic، تمام این نام ها مربوط به شرکت هایی هستند که برای ایجاد یک تحول عظیم در دنیای هایپر کار ها دست به دست هم داده اند. برای اولین ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

آستون مارتین، ردبول، Cosworth، ریکاردو و Multimatic، تمام این نام ها مربوط به شرکت هایی هستند که برای ایجاد یک تحول عظیم در دنیای هایپر کار ها دست به دست هم داده اند.

برای اولین بار است که در دنیا برای تولید یک خودرو سوپر اسپرت چنین شرکت های بزرگی با یکدیگر مشارکت می کنند. مبنای این پروژه بر شعار 1:1 است که به معنی دست یابی به قدرت یک اسب بخار برای حمل وزن یک کیلوگرم تعبیر می شود.

رقمی که می تواند محصول نهایی را بسیار چابک و تر و فرز جلوه دهد. شرکت Cosworth مسئولیت تولید موتور 12 سیلندر V شکل با حجم 6.5 لیتر تنفس طبیعی را بر عهده گرفته است و می خواهد بخشی از تکنولوژی های مورد استفاده در فرمول یک را در این محصول به تولید انبوه برساند.

وظیفه انتقال قدرت موتور 12 سیلندر بهبود یافته نیز به عهده یک جعبه دنده 7 سرعته است که کاملا اختصاصی توسط ریکاردو توسعه یافته است. وظیفه ساخت و تولید بدنه نیز به عهده شرکت Multimatic خواهد بود.

اسم ها هنوز تمام نشده است، شرکت Rimac نیز وظیفه تولید باتری های سبک برای موتور برقی این خودرو را بر عهده گرفته است.

همچنین شرکت Bosch قطعاتی مانند ECU و سیستم کنترل کشش را تامین می کند.

وظیفه کنترل عملکرد شاسی و توسعه عملکرد دینامیکی و هندلینگ این خودرو نیز به عهده شرکت Alcon است. مهندسان این شرکت در حال طراحی و توسعه سری جدیدی از ترمز ها بسیار سبک هستند تا با فیبر کربن به راحتی سازگار باشد. اینها در حالی است که چراغ های این خودرو توسط Wipac تولید می شود.

هنوز وزن دقیق این خودرو مشخص نشده است اما طبق گفته های آستون مارتین - ردبول : انتظار می رود این خودرو وزنی حدود 1000 کیلوگرم داشته باشد. با توجه به گفته های Marek Reichman مدیر شرکت AM، این خودرو توان تولید 1000 اسب بخار را خواهد داشت.

با چنین مشخصاتی آستون مارتین ONE 1 می تواند تنها در عرض 10 ثانیه از 0 تا 322 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد. حداکثر سرعت نیز برابر با 402 کیلومتر در ساعت برآورد شده که البته به پای بوگاتی ویرون و شیرون نمی رسد.

تنها 150 عدد از این خودرو علاوه بر نسخه های آزمایشی ساخته می شود که 25 عدد آنها مخصوص پیست مسابقه و بقیه برای تردد شهری هستند.

میزان شباهت مدل آزمایشی با نسخه نهایی 95 درصد برآورد شده است. در مورد قیمت گذاری نیز، آئودی 3 میلیون دلار را برای آن در نظر گرفته است و عجیب تر آنکه ظاهرا همگی این خودروها پیش فروش شده اند. انتظار می رود این خودرو تا 2019 آماده تحویل باشد.

پروژه عظیم One مرسدس AMG که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت امسال معرفی شود و همچنین تولید یک خودروی هایپر توسط آئودی، نشان می دهد جنگ بزرگی سال بعد به پا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • James Hetfield
    James Hetfield | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

    I hate downforce??

    • امیر
      امیر | ۳ اسفند ۱۳۹۵

      Top gear ?

مطالب پیشنهادی