ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراح بوگاتی ویرون به ب ام و پیوست؛ نقل و انتقالات مهندسان اروپایی در لیگ خودروسازان

پس از این که به نسخه جدید اشکودا اکتاویا صورتی جوان و زیبا داد ، تصمیم گرفت که دستی به سر و روی محصولات ب ام و بکشد. جوزف کابان البته پیش از این مسئول ...

دنیا شیخی
نوشته شده توسط دنیا شیخی | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۶:۰۰

پس از این که به نسخه جدید اشکودا اکتاویا صورتی جوان و زیبا داد ، تصمیم گرفت که دستی به سر و روی محصولات ب ام و بکشد.

جوزف کابان البته پیش از این مسئول طراحی ابر خودرویی بود که تا سالیان سال نامش در تاریخ خودروسازی دنیا خواهد درخشید و آن چیزی به جز بوگاتی ویرون نیست.

او قرار است از این به بعد مسئول طراحی بخشی از محصولات ب ام و باشد و این وظیفه را در 44 سالگی عهده دار شده و قرار است جایگزین کریم حبیب و بخشی از تیم طراحی با مدیریت آدریان ون هوویدونک باشد.

به نوعی این تنها تغییر خودروساز باواریایی نیست و از این به بعد دوماگوج دوک سرپرست تیم طراحی بخش M Power و بخش خودرو های الکتریکی با نام i خواهد بود. او که از سال 2010 با این برند همکاری داشته و بخشی از طراحی بیرونی i8 و i3 را قبلا به عنوان بخشی از تیم طراحی بر عهده داشته است.

از طرفی اشکودا هنوز نامی از جایگزین او در سمت طراح ارشد این شرکت به رسانه ها نداده و هنوز صندلی او خالی است. آخرین مدل هایی که قلم کابان در طراحی فیس لیفت آنها تاثیر داشته ، مدل سیتیگو ، و رپید است که هنوز معرفی نشده و البته به نظر می رسد نسل جدید یتی هم تحت تاثیر هنر او خواهد بود که البته این مدل نیز هنوز رونمایی نشده است.

ب ام و هنوز کار های مهمی مانند جایگزین Z4 و نخستین نسل از X7 را در دستور کار دارد و باید دید که دستپخت کریم حبیب در آخرین کارهایش در بخش خودروهای شهری ب ام و چه خواهد و پس از آن برنامه اصلی به سمت جانشین سری 6 خواهد چرخید که به احتمال زیاد نخستین کار جدید جوزف کابان در بخش طرحی ب ام و باشد.

گفتنی است که در سال های اخیر کوچ طراحان مطرح برند های اروپایی به سمت سرزمین های چین و ماچین (نظیر کره جنوبی) افزایش یافته و پس از آنکه پیتر شرایر به سراغ طراحی کیا و هیوندای رفت و در این مسیر موفق شد، بسیاری از طراحان به نام خودروسازان آلمانی نیز سر از خودروسازان چینی نظیر BYD، چری و جیلی در آوردند.

به نظر می رسد که کریم حبیب نیز پس از سال ها تجربه در زمینه طراحی خارجی محصولات ب ام و و مرسدس بنز به چنین سرنوشتی دچار شده و به یکی از شرکت های چینی کوچ کرده است، هرچند هنوز جزییات این نقل و انتقال به شکل رسمی مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • saman sa
    saman sa | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

    طراح پراید الان کجاست؟???

    • bagher
      bagher | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

      طراح اصلی پراید الان داره بهترین ماشینارو تو کره میسازه.

  • @Deep_App
    @Deep_App | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

    بیا یه دستی به خودرو های ما هم بکش
    راحته هااا...

    900 کیلو حلب نرم و لطیف. با دست میتونی حالتش بدی

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

    وقتی ماشینای فراری،مک لارن،لامبورگینی رو میزاریم پیش بوگاتی ویرون به نظرم طراحی اونا یه قدم جلوتره(نظر شخصی)به نظرم طراحی بوگاتی ویرون خیلی چیزه شاخی نبود.ولی شیرون خیلی خوب بود

    • سهیل
      سهیل | ۲۹ بهمن ۱۳۹۵

      شاید منظور شما به لحاظ ظاهری بوده وگرنه فناوری بوگاتی بسیار بالا بوده برای ویرون و شیرون از شما دعوت میکنم مستند نشنال جئوگرافی در این مورد رو ببینید از کوپل دو موتور وی شکل برای ایجاد موتور دبلیو و استفاده از تیتانیوم و فیبر کربن کلا سطوح فناوری رو ارتقا داده و کارهای انقلابی زیادی انجام داده در واقع یک ماشین نیست صرفا یک تلاش تکنولوژیکی هستش

مطالب پیشنهادی