ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بلو اوریجین و انتشار تصاویری از «نیو شپرد»، کپسولی که توریست ها را به فضا می برد

چند سالیست که رقابت فضایی بین میلیاردرهای آمریکایی یعنی «جف بزوس» و «ایلان ماسک» بالا گرفته و اخیراً به سطح تازه ای رسیده. درست چند روز پس از اینکه ماسک اعلام کرد قصد دارد دو ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

چند سالیست که رقابت فضایی بین میلیاردرهای آمریکایی یعنی «جف بزوس» و «ایلان ماسک» بالا گرفته و اخیراً به سطح تازه ای رسیده. درست چند روز پس از اینکه ماسک اعلام کرد قصد دارد دو شهروند عادی (و البته متمول) را به سفر دور کره ماه بفرستد، بزوس نیز از حضور آمازون در کره ماه خبر داد.

«بلو اوریجین» و «اسپیس اکس» دو بازیگر اصلی بخش خصوصی در سفرهای فضایی هستند

«بلو اوریجین» (Blue Origin) که شرکت فضایی مدیرعامل آمازون محسوب می شود، به تازگی تصاویری را از نمای داخلی و خارجی کپسول توریستی «نیو شپرد» (New Shepard) منتشر ساخته که پروازهای تجاری خود را از ابتدای سال 2018 آغاز می نماید. جالب اینکه انتشار این تصاویر، درست چند روز پس از اقدام تاریخی اسپیس اکس یعنی پرتاب مجدد و فرود موفقیت آمیز یکی از راکت های فالکون 9 انجام گرفته.

به گفته بلو اوریجین، کپسول سرنشین دار مورد بحث «بزرگ ترین پنجره های فضایی» را در خود جای داده و صندلی ها نیز طراحی شیک و زیبایی به رنگ مشکی و مزین به لوگوی این کمپانی دارند. در زمان پرتاب، صندلی ها به عقب خم شده و شش سرنشین رو به سقف قرار خواهند گرفت، اما پس از رسیدن به فضا، بی وزنی در کابینی نسبتاً وسیع را تجربه خواهند کرد.

«نیو شپرد» نخستین پرواز آزمایشی سرنشین دار خود را در سال جاری میلادی به اجرا در می آورد و انتظار می رود اولین پرواز تجاری این کمپانی نیز در سال 2018 انجام گیرد. اگرچه اقدام آنها برای ارسال راکت های چند بار مصرف حامل سرنشین انسانی به فضا شباهت زیادی با پروژه های اسپیس اکس دارد، اما هدف نهایی این دو کمپانی کاملاً متفاوت با یکدیگر است.

ارسال دو شهروند عادی برای سفر به دور کره ماه از سوی اسپیس اکس با هدف آماده سازی برای فرستادن انسان به سیاره مریخ طی دو دهه آتی صورت می گیرد، اما بلو اوریجین توریسم فضایی را هدف اصلی خود قرار داده و می خواهد تا چند سال آینده سفرهای کوتاه به خارج از جو زمین را به رویه ای عادی برای اقلیت متمول جامعه بدل سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    بلواریجین خیلی عقب تر از اسپیس ایکسه،اسپیس ایکس یکی از راکتش هاش رو برای دومین استفاده کرد،ولی بلوارجین هنوز به مدار هم نرسیده و فقط فضاپیماش رو تا ارتفاع زیادی پرتاب میکنه و هنوز در مدار قرار نداده

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۴ فروردین ۱۳۹۶

    نظر بی ارتباط با متن:
    دیجیاتو بحش نظرات نرم افزار موبایلت خیلی مشکل داره
    پاسخ ها اینجا نمایش داده نمیشه خیلی وقتا نظرات رو که اینجا میذاری ارسال نمیشه و....
    خودتون از نرم افزار خودتون استفاده نمیکنین که این ایرادات سطحی رو نمیبینین؟
    درستش کن برادر من دیگه 2 هفته با همین نرم افزار کار کنین به باگ هاش توجه کنین دیگه

مطالب پیشنهادی