ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت فضایی جف بزوس بلو ارجین Blue Origin
علمی

جف بزوس حالا در اندیشه تحویل کالا در ماه است

به تازگی مطلبی در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده که در آن جف بزوس مدیرعامل کمپانی آمازون و مالک شرکت فضایی خصوصی «Blue Origin» درخواست کرده است تا هر چه زودتر ارسال محموله های باری ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۰

به تازگی مطلبی در روزنامه واشنگتن پست منتشر شده که در آن جف بزوس مدیرعامل کمپانی آمازون و مالک شرکت فضایی خصوصی «Blue Origin» درخواست کرده است تا هر چه زودتر ارسال محموله های باری به کره ماه آغاز شود. او معتقد است که این کار کلید اصلی برای ایجاد نسختین پایگاه انسانی بر سطح ماه است.

مطلب این روزنامه شامل اسنادی است که گفته می شود به طور همزمان برای ناسا و مقامات کاخ سفید ارسال شده و بزوس امیدوار است بتواند از این طریق سازمان فضایی آمریکا را متقاعد سازد تا مشوق های لازم برای کمپانی های فضایی خصوصی جهت راه اندازی یک سرویس تحویل محموله های فضایی تا سال ۲۰۲۰ را ایجاد نماید.

اسناد منتشر شده در واشنگتن پست همچنین به یک وسیله حمل بار جدید با نام «Blue Moon» اشاره دارد که می تواند محموله ای به وزن ۱۰ هزار پاوند (۴.۵ تن) را به ماه رسانده و در قطب جنوب آن فرود بیاورد.

بزوس همزمان با ارسال اسناد مورد بحث، از ناسا درخواست کرده تا شرکت Blue Origin را در راس برنامه های آتی ارسال محموله به ماه قرار دهد.

انتشار این اسناد می تواند دلیلی باشد بر صحت شایعات پیشین در خصوص تلاش تازه ناسا برای ارسال انسان به ماه در سال ۲۰۱۸. قرار است طی این عملیات یک کپسول Orion شامل تعدادی فضانورد به همراه راکتی از نوع «SLS» چند روزی را در مدار این قمر زمین گذرانده و سپس بازگردند. پیش از این اعلام شده بود که برنامه مذکور زودتر از سال ۲۰۲۱ به انجام نخواهد رسید.

لازم به ذکر است که همین دوشنبه قبل ایلان ماسک، مالک کمپانی فضایی خصوصی اسپیس اکس، اعلام کرده بود که قرار است شرکتش دو توریست-فضانورد را برای گردشی به دور ماه راهی سفر فضایی کند.

برخلاف اسپیس اکس، کمپانی فضایی جف بزوس علاقه چندانی به ارسال انسان به فضا ندارد و در عوض تلاش می کند سهمی برای خود در حمل و نقل محموله های فضایی در آینده دست و پا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امید مصدق
    امید مصدق | ۱۳ اسفند ۱۳۹۵

    غالب چنین نظراتی برای جلب توجه رسانه ها و مردم است. روی زمین هنوز کلی مشکلات وجود داره.

مطالب پیشنهادی