ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«کارت پردازش» اینتل در اواسط تابستان به بازار عرضه می شود

اینتل در گذشته «Compute Card» را معرفی کرده بود که در واقع یک دستگاه با ابعاد 95 در 55 در 5 میلی متر است و با قرار گرفتن در داخل هر محصولی که از آن ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

اینتل در گذشته «Compute Card» را معرفی کرده بود که در واقع یک دستگاه با ابعاد 95 در 55 در 5 میلی متر است و با قرار گرفتن در داخل هر محصولی که از آن پشتیبانی کند، می تواند آن را به یک گجت هوشمند تبدیل کند.

گفتنی است «کارت پردازش» روی بورد خود دارای چیپست، حافظه رم، حافظه ذخیره سازی و قابلیت های ارتباطی است و به راحتی به داخل سیستم میزبان مثل یخچال و یا تلویزیون وارد شده و توانایی پردازش را بدان می افزاید. حالا امروز غول چیپ سازی در نمایشگاه کامپیوتکس اطلاعات تکمیلی را در رابطه با این محصول منتشر کرده و نام برخی از همکاران تجاری اش را هم اعلام نموده که در این میان شرکت های مطرحی همچون ال جی، دل و لنوو به چشم می خورند.

«کارت پردازش» اینتل به داخل دستگاه وارد شده و آن را به یک گجت هوشمند تبدیل می کند

علاوه بر آن لازم به ذکر است اینتل در خلال کنفرانسش از برخی دستگاه هایی که می توانند در آینده پذیرای «Compute Card» باشند، نام برده است. در این میان برخی گجت ها چون داک های کوچک جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ قابل پیش بینی بوده اما برخی دیگر همانند دیوایس همه کاره ال جی غافلگیر کننده بودند.

بر اساس اطلاعاتی که اینتل در اختیار علاقه مندان قرار داده، «کارت پردازش» قرار است در چهار نسخه متفاوت با پردازنده های Celeron و یا نسل هفتم Core اینتل عرضه شود. همگی این چهار نمونه دارای حافظه رم 4 گیگابایتی بوده و فضای ذخیره سازی آنها را هم یکی از دو گزینه 64 گیگابایت eMMC یا 128 گیگابایت SSD تشکیل خواهد داد. دیگر مشخصات فنی «Compute Card» های اینتل را هم می توانید در جدول بالا مشاهده کنید.

ناگفته نماند محصولات مورد اشاره قرار است در ماه مرداد یا شهریور به بازار عرضه شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Dante Sparda
    Dante Sparda | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    عجب خبر خفنی
    بنظر من این کارت ها در حد معجزه خفنن

    فکر کن یه کارت بزاری داخل سوییچ و nintendo Switch Pro تحویل بگیری !!!
    پس که اینطور!!!
    در آینده شاید کنسولایی مثل PS5 با این کارت ها قابل ارتقا هم باشن ... !!!!

مطالب پیشنهادی