ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پالمر لاکی مشغول توسعه سیستمی نظارتی برای کنترل مرزی است

تنها چند ماه بعد از خروج پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیلس وی آر از فیسبوک، وی حالا استارت آپ جدیدی در زمینه دفاع تاسیس کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، لاکی مشغول کار روی یک ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

تنها چند ماه بعد از خروج پالمر لاکی، موسس کمپانی آکیلس وی آر از فیسبوک، وی حالا استارت آپ جدیدی در زمینه دفاع تاسیس کرده است. به گزارش نیویورک تایمز، لاکی مشغول کار روی یک تکنولوژی نظارتی است که در مرزهای کشوری و پایگاه های نظامی مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از سنسورهای گوناگون، عبور افراد میان کشورها و یا ورود غیرقانونی شان به مناطق ممنوع را تحت نظر می گیرد.

گفته می شود که لاکی برای معرفی این تکنولوژی، ملاقاتی با برخی از افراد کلیدی کاخ سفید، از جمله استیو بنن، استراتژیست ارشد دونالد ترامپ داشته است. وی همچنین ممکن است که برای جذب سرمایه به پیتر تیل، موسس PayPal روی آورده باشد.

سیستم پالمر لاکی از سنسورهای لیدار و مادون قرمز به همراه دوربین های عادی استفاده می کند تا نقاط خاصی را تحت نظر بگیرد. افرادی که با این تکنولوژی آشنایی دارند می گویند که سیستم لاکی قادر به تشخیص تفاوت میان اهداف در حال حرکت است؛ به عنوان مثال تفاوت عبور و مرور انسان ها با یک حیوان شناسایی می شود و حتی پرواز یک پهپاد در نزدیکی منطقه نیز تشخیص داده می شود.

لاکی در ایمیلی به نیویورک تایمز می گوید که دولت آمریکا حالا بیش از هر زمان دیگری مشغول صرف هزینه در زمینه دفاع است، اما ابداعات این حوزه به کندی پیش می روند. «ما نیازمند کمپانی دفاعی جدیدی هستیم که دلارهای مالیات دهندگان را ذخیره می کند و در همین حال، تکنولوژی های برتر را می سازد تا نظامیان و شهروندان ما امنیت بیشتری داشته باشند». سیستم نظارتی لاکی می تواند روی تیرک ها قرار بگیرد و به عقیده وی، راهکاری ارزان قیمت تر و ساده تر نسبت به دیوار کشیدن در مرز آمریکا و مکزیک خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    از فیسبوک نمینداختتش بیرون بهتر بودا ، رفته تو دار و دسته ی ترامپ .
    فک کنم افسردگی گرفته بعد اون ماجرا ،.......

مطالب پیشنهادی