ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

شکایت کسپرسکی از مایکروسافت به دلیل سوء استفاده از موقعیت ویندوز

شرکت امنیتی کسپرسکی پس از شکایت از مایکروسافت به سرویس ضد انحصار روسیه، حالا قصد دارد بزرگترین کمپانی نرم افزاری دنیا را در اتحادیه اروپا و همچنین کشور آلمان پای میز محاکمه بکشاند. بر اساس ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

شرکت امنیتی کسپرسکی پس از شکایت از مایکروسافت به سرویس ضد انحصار روسیه، حالا قصد دارد بزرگترین کمپانی نرم افزاری دنیا را در اتحادیه اروپا و همچنین کشور آلمان پای میز محاکمه بکشاند.

بر اساس ادعای کسپرسکی، مایکروسافت با سوء استفاده از تسلط خود بر بازار سیستم عامل ها، شرایط نابرابری را برای رقابت در زمینه نرم افزارهای امنیتی و آنتی ویروس به وجود آورده است.

البته پس از شکایت قبلی در روسیه، مایکروسافت تغییراتی در ویندوز خود به وجود آورده اما گویا به نظر کسپرسکی، این اصلاحات کافی نبوده و ویندوز 10 همچنان آنتی ویروس پیش فرض خود را به کاربران تحمیل می کند.

«ایوجین کسپرسکی» بنیان گذار شرکت در این رابطه می گوید:«مایکروسافت با سوء استفاده از سلطه ویندوز بر بازار سیستم عامل ها، نرم افزار امنیتی ضعیف خود را به کاربران تحمیل کرده و انتخاب آنها را نادیده می گیرد.»

با ارتقا به ویندوز 10، Windows Defender به صورت پیش فرض فعال می شود

کمپانی روسی مدعی شده در صورت ارتقا سیستم به ویندوز 10، تمام نرم افزارهای امنیتی موجود از کار افتاده و «Windows Defender» به صورت پیش فرض فعال می شود؛ و مایکروسافت نیز زمان کافی برای آزمایش سازگاری نرم افزارها با سیستم عامل جدید خود را در اختیار شرکت های تولید کننده آنتی ویروس قرار نمی دهد.

از سوی دیگر مایکروسافت معتقد است ویندوز 10 تمام قوانین مربوط به رقابت را رعایت کرده و اصلی ترین هدف کمپانی، حفظ امنیت کاربران است. سخنگوی شرکت در این رابطه می گوید:«اطمینان داریم ویژگی های امنیتی ویندوز 10 منطبق بر قوانین رقابتی بوده و آماده پاسخگویی به هر سؤالی در این زمینه هستیم.»

همچنین مایکروسافت برای همکاری با کسپرسکی در جهت رفع مشکل اعلام آمادگی نموده و از بازخوردهای شرکت های امنیتی در قبال سیستم عامل خود استقبال کرده است.

کمپانی ردموندی در مورد مسئله کسپرسکی اظهار داشته:«ما چند ماه قبل مستقیماً با کسپرسکی تماس گرفتیم و پیشنهاد برگزاری جلسه ای را در سطح اجرایی برای حل مشکلات ارائه کردیم که البته این ملاقات هنوز انجام نشده است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pine
    pine | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    بنده به شخصه 8 ساله که انتی ویروس ندارم.و از خود ویندوز استفاده میکنم.بدون کوچکترین مشکلی.بارها این قبیل مزخرفات رو پیدا کرده و از بین برده.

    • Ghost
      Ghost | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      یکی از اقوام ما هم روی پایان نامش ۶ ماه داشت کار میکرد آنتی ویروس هم نداشت و بیچاره شد ...

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    یعنی مایکروسافت امنیت پایه کاربراش رو رها کنه تا شما انتی ویروس بفروشی؟ خیلی ها شاید نیاز به خرید انتی ویروس نداشته باشن باید رها بشن؟ جلوی نصب انتی ویروسو که نگرفته ?

مطالب پیشنهادی