ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ارسال فایل گیف در بخش کامنت های فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک امکان جستجو و افزودن انیمیشن های GIF در کامنت ها را فراهم کرد

امروز مصادف است با ۱۵ ژوئن و تولد ۳۰ سالگی فرمت بسیار محبوب تصاویر متحرک GIF. به همین مناسبت از امروز قابلیت جستجو و اضافه کردن این قبیل انیمیشن ها به بخش کامنت های شبکه ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

امروز مصادف است با ۱۵ ژوئن و تولد ۳۰ سالگی فرمت بسیار محبوب تصاویر متحرک GIF. به همین مناسبت از امروز قابلیت جستجو و اضافه کردن این قبیل انیمیشن ها به بخش کامنت های شبکه اجتماعی فیسبوک افزوده خواهد شد.

علاوه بر این، فیسبوک یک سوال عجیب را نیز از تمام کاربران خود می پرسد: شما عبارت GIF را چگونه تلفظ می کنید؟

سابقه حضور فایل های GIF در سرویس های فیسبوک به سال ۲۰۱۵ و امکان جستجو و افزودن آنها در گفتگوهای پیام رسان فیسبوک برمی گردد. مدیران این شبکه اجتماعی معتقدند که تصمیم مذکور تاثیر بسیاری بر محبوبیت این فایل ها گذاشته است، چرا که کاربران می توانستند به جای نوشتن متن و بدون مراجعه به مرورگر، جیف های دلخواه خود را یافته و در گفتگوهایشان با دیگران به کار ببرند.

تا امروز بیش از ۱۳ میلیارد GIF در پیام رسان فیسبوک به اشتراک گذاشته شده است.

بر طبق آمار تا امروز بیش از ۱۳ میلیارد GIF با موضوعات متنوع در پیام رسان فیسبوک به اشتراک گذاشته شده است. فقط در سال گذشته به طور متوسط در هر دقیقه ۲۵ هزار انیمیشن متحرک جستجو و مورد استفاده قرار گرفته اند. این رقم نسبت به سال قبل از آن ۳ برابر بیشتر بوده است.

حال در سالگرد ۳۰ سالگی این فرمت، فیسبوک همین قابلیت را به بخش کامنت های شبکه اجتماعی محبوب خود آورده تا از این پس شاهد حال و هوایی کاملاً متفاوت در این بخش باشیم.

روال کار همانند گذشته است. کافیست روی دکمه جدید ارسال GIF کلیک کنید و سپس با تایپ چند حرف به جستجو در میان بایگانی بزرگ Giphy پرداخته و تصویر متحرک دلخواه خود را ارسال نمایید. ضمن این که تعدادی GIF جدید نیز به همین مناسبت به صورت انحصاری در اختیار کاربران بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا قرار گرفته است.

همان طور که پیش تر گفتیم فیسبوک در حال نظرسنجی از کاربران خود در خصوص نحوه تلفظ صحیح GIF است. بعد از ۳۰ سال هنوز کاربران به یک وحدت رویه در این مورد نرسیده اند. عده زیادی آن را «گیف» تلفظ می کنند و بقیه آن را «جیف» می دانند. به نظر می رسد «استیو ویلهیت» (Steve Wilhite) خالق این فرمت تلفظ دومی را مد نظر داشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • محمودی
    محمودی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    فقط فیس بوک و دیگر هیچ.

  • marco reus
    marco reus | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    واقعا هیچی فیسبوک نمیشد، با اینستاگرام حال نمیکنم، حیف فیلترش کردن...

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    من تا وقتی راهنمایی میرفتم میگفتم کیف :/

مطالب پیشنهادی