ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراویس کالانیک از سمت خود به عنوان مدیرعامل اوبر استعفا داد

چند روز قبل خواندید که هیئت مدیره اوبر (Uber) قصد دارد «تراویس کالانیک» مدیرعامل و مؤسس این مجموعه را به طور موقت برکنار کند. حال خبر می رسد که آقای کالانیک از سمت خود در این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۵

چند روز قبل خواندید که هیئت مدیره اوبر (Uber) قصد دارد «تراویس کالانیک» مدیرعامل و مؤسس این مجموعه را به طور موقت برکنار کند. حال خبر می رسد که آقای کالانیک از سمت خود در این کمپانی استعفا داده است تا بحران ها و مشکلات این استارتاپ موفق همچنان ادامه داشته باشد.

گفتنیست کالانیک پس از مرگ مادرش در تصادف دردناک اخیر، چندان در پست مدیریتی خود ظاهر نمی شد. نیویورک تایمز می گوید گروهی از سرمایه گذاران اصلی اوبر، دیروز استعفای مدیرعامل مجموعه را درخواست کرده بودند. البته کالانیک پس از استعفا، جزو اعضای هیئت مدیره باقی خواهند ماند.

در بیانیه رسمی تراویس کالانیک آمده است:

من اوبر را بیش از هر چیز دیگری در جهان دوست دارم، اما در این دوران صعب از زندگی شخصی ام، تصمیم گرفتم درخواست سرمایه گذاران و سهامداران را بپذیرم و کنار بروم تا اوبر بتواند به مسیر درخشان خود، به دور از جنجال های حاشیه ای ادامه دهد.

گفتنیست اوبر در سال جاری با بحران های متعددی روبرو شد، از جمله ادعای تبعیض جنسیتی در مجموعه، مشاجره لفظی کالانیک با یکی از رانندگان، دعوی حقوقی به اتهام سرقت اطلاعات از واحد ماشین های خودران آلفابت (ویمو) و غیره. این شرکت همچنین به خاطر ارتقاء فرهنگ سازمانی خود، مجبور شد بیش از 20 کارمند را اخراج کند.

لازم به ذکر است پنج سهامدار اصلی اوبر علاوه بر استعفای فوری کالانیک، خواستار افزایش قدرت نظارتی هیئت مدیره بوده و می خواهند دو جایگاه خالی در این هیئت به مدیران و بازرسان کاملاً مستقل اختصاص یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • جگوار
    جگوار | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    انقققدر کش و قوسش دادن، آخرش همونی شد که همه فکر میکردن.
    همممش بازی خبری بود.

مطالب پیشنهادی