ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کامپیوتر حرفه ای لنوو با پردازنده کیبی لیک و کارت گرافیک Quadro معرفی شد

فقط لپ تاپ ها نیستند که روز به روز با پیشرفت پردازنده ها و کارت های گرافیکی از ضخامت و وزنشان کاسته می شود. اخیراً لنوو از کامپیوتری رو میزی با نام P320 Tiny رونمایی ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

فقط لپ تاپ ها نیستند که روز به روز با پیشرفت پردازنده ها و کارت های گرافیکی از ضخامت و وزنشان کاسته می شود. اخیراً لنوو از کامپیوتری رو میزی با نام P320 Tiny رونمایی کرده که پیکره بندی سخت افزاری را فدای وزن کم و اندازه کوچک نکرده است.

کامپیوتر مورد اشاره که وزنی در حدود مک بوک ایر (1.3 کیلوگرم) دارد از تازه ترین نسل پردازنده های اینتل با مدل Core i7-7700T، کارت گرافیکی Quadro P600، حافظه رم DDR4-2400 تا سقف 32 گیگابایت و ماکزیمم دو ترابایت فضای ذخیره سازی به همراه دو درگاه حافظه M.2 SSD بهره می برد.

این کامپیوتر 1.3 کیلوگرمی، هم وزن مک بوک ایر است

گفتنی است علی رغم ابعاد کوچک (3.6 در 18 در 18 سانتی متر)، P320 Tiny تعداد قابل توجهی پورت را هم در خود جای داده است. به عنوان مثال می توان به شش درگاه USB 3.0، پورت های صوتی واقع در جلوی دستگاه، اترنت و شش پورت برای انتقال تصویر (چهار مینی دیسپلی و دو دیسپلی پورت) اشاره کرد.

باید گفت کمپانی ها برای ساخت چنین دیوایس های کوچکی ملزم هستند تا برخی قسمت ها را قربانی کنند. لنوو هم برای توسعه کامپیوتری با این چنین ابعادی مجور شده است تا منبع تغذیه آن را به خارج از دستگاه منتقل کند، با این حال هنوز هم از فضای اشغال شده روی میز کار به مقدار زیادی کاسته خواهد شد.

ناگفته نماند کامپیوتر P320 Tiny با قیمت پایه 800 دلاری به فروش خواهد رسید و سفارش کانفیگ Core i7-7700T و رم 32 گیگابایتی همراه با بیشترین مقدار حافظه M.2 SSD، قیمت آن را حداقل به دو برابر افزایش می دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی