ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نظر ریچارد هموند در مورد منع فروش خودروهای احتراق داخلی در انگلستان

خودروها دیگر مرده اند. عمرتان طولانی باد. خوب دقیقا در روزهایی که دکتران باید بگویند که کی دوباره می توانم رانندگی کنم، دولت انگلستان قانونی را در زمینه منع فروش خودروهای بنزین سوز و گازوییل ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

خودروها دیگر مرده اند. عمرتان طولانی باد.

خوب دقیقا در روزهایی که دکتران باید بگویند که کی دوباره می توانم رانندگی کنم، دولت انگلستان قانونی را در زمینه منع فروش خودروهای بنزین سوز و گازوییل سوز از سال 2040 میلادی را تصویب کرده است.

موتورهای احتراق داخلی می آیند و می روند. به طور کلی می توان آن ها را به سه دسته اصلی تقسیم کرد. موتورهای V8، خطی 6 سیلندر و 4 سیلندر خطی. زندگی میلیون ها نفر از مردم با این موتورها ساخته شده است. آن ها به طور دائم درباره آن رویا پردازی می کنند و زندگی آن ها وابسته به صدای این موتور ها است.

در واقع این حرکت را باید یک حرکت اجتماعی قلمداد کرد که نمونه آن پیش از این دیده نشده بود. این چرخدنده های چرب که به اتومبیل های ما قدرت می بخشند الهام بخش بسیاری از هنر ها همچون موسیقی، شعر، ادبیات و... بوده اند، حال تاریخ اعدام اعلام شده است و موتورهای احتراق داخلی نشسته در سلول خود در حال تماشای پایان کار خود هستند.

پیشرفت تکنولوژی در زمینه باتری ها که نتیجه جنگ شرکت های بزرگ است، به همراه موتورهای بسیار قدرتمندتر جایگزین موتورهای احتراق داخلی و سوخت های فسیلی خواهند شد.

مشکل زیر ساخت این خودروها تنها یک اتهام به شمار می رود و نشان دهنده یک مشکل اساسی نیست، بلکه فرصتی است بزرگ و تکان دهنده برای بدست آوردن پول و قدرت بسیار بیشتر.

بشر هرگز دست از چنین فرصت های بکری نکشیده است. سال 2040 در حال حاضر 23 سال با ما فاصله دارد. 23 سال پیش شبکه اجتماعی وجود نداشت، اما حال این شبکه ها به معیاری مهندسی شده برای رتبه بندی اجتماعی مردم تبدیل شده اند و همچنین به مقدار بسیاری دموکراتیک هستند. در حال حاضر با توجه به پیشرفت های فن آوری، هیچ شانسی را نمی توان برای موتورهای احتراق داخلی قائل بود.

من همین چند وقت پیش بود که تجربه بسیارمتزلزلی با خودروهای برقی و علل خصوص ابرخودروهای الکتریکی داشته ام که می توانست منجر به مرگ من شود. من همچنان به دنبال این هستم که چه زمانی می توانم رانندگی کنم، اما در هر صورت به مقدار بسیار زیادی درمورد آینده اتومبیل ها هیجان زده ام.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • sd
    sd | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    اگر این‌کار محقق بشه بازم تا پنجاه شصت سال تو ایران از همین موتور استفاده میکنن .اصلا خودتونو ناراحت نکنین

  • حسین
    حسین | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    خوب بود یه عکس از خود هموند هم میزاشتین

  • mehrdad
    mehrdad | ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

    برای محیط زیست این کار ضروریه
    ولی مطمعنم تا اون سال ما همچنان پراید تولید میکنیم

مطالب پیشنهادی