ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سوپر وانت؛ بررسی شورولت سیلورادو 3500HD

در کشورمان این تصور ایجاد شده است که خودرویی مانند وانت نیسان از نظر قبلیت حمل بارهای سنگین و دوام فوق العاده است و حتی خودروهای مُدرن نیز نمی توانند چنین قابلیت هایی ارائه دهند، ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

در کشورمان این تصور ایجاد شده است که خودرویی مانند وانت نیسان از نظر قبلیت حمل بارهای سنگین و دوام فوق العاده است و حتی خودروهای مُدرن نیز نمی توانند چنین قابلیت هایی ارائه دهند، این در حالیست که قدمت طراحی وانت نیسان جونیور به حدود نیم قرن قبل باز می گردد و از آن زمان تاکنون شاخه ساخت وانت نیز مانند سایر زمینه های صنعت خودروسازی بسیار پیشرفت کرده است، برای آشنایی با آخرین دستاورد های شورولت در این رده پر طرفدار می توان از مدل سیلورادو 3500 اچ دی نام برد که سوژه اصلی این مقاله است.

اخیرا کارشناسان وب سایت مشهور موتور ترند اقدام به بررسی شورولت سیلورادو 3500HD مدل 2017 در شهر مولین در ایالت ایلینویز آمریکا کرده اند که در ادامه می خواهیم مروری بر تجربیات به دست آمده توسط این کارشناسان داشته باشیم.

شهر مولین محلی است که توسط رودخانه میسیسیپی احاطه شده است، این شهر همچنین مقر اصلی کمپانی مشهور جان دیر است که به ساخت تراکتور و سایر ماشین آلات کشاورزی اشتغال دارد که البته برای تست توانایی های سورولت سیلورادو در بحث یدک کشی نیز از همین ماشین آلات کشاورزی بهره گیری شد. همه این موارد بهانه ای به دستمان داد تا به بررسی قدرتمندترین وانت بار شورولت بپردازیم.

گشتاور بالا در تمامی لحظات

شورولت سیلورادو برای سال ۲۰۱۷ به یک موتور توربو دیزل هشت سیلندر وی شکل ۶.۶ لیتری از سری موتورهای دورامکس مجهز شده است که می تاوند ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ‍۱۲۴۵ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. این اعداد و ارقام در مقایسه با نسل قبلی این خودرو ۱۹ درصد افزایش پیدا کرده اند و به این ترتیب مدل ۲۰۱۷ سیلورادو تبدیل به قدرتمندترین سیلورادوی تولید شده تا کنون شده است.

در طول تست نکته ای که جلب توجه می کرد میزان بالای گشتاور در تمامی بازه ی دور موتور بود که این مورد سبب می‌شد تا شتاب گیری با این خودرو در اتوبان ها بسیار لذت بخش و البته آسان باشد. این موتور دیزلی به یک گیربکس شش دنده ی اتوماتیک ساخت آلیسون کوپل شده است که ضمن اینکه تعویض دنده های نرمی دارد در هنگام لزوم نیز می تواند به سرعت دنده را معکوس کند.

فرمان بسیار نرم این خودرو نیز سبب شده است تا فکر کنید سوار یک خودروی سبک وزن هستید و این در حالی است که این وانت بار وزنی بیش از ۴ تن دارد. سیستم تعلیق این خودرو نیز به نحو احسن تمامی پستی بلندی های مسیر را در خود جذب کرده و به این ترتیب آرامش کابین در سطح بسیار خوبی قرار دارد.

تغییر جدیدی که در مدل ۲۰۱۷ سیلورادو شاهد آن هستیم وجود یک ورودی هوا بر روی درب موتور است که سبب شده موتور خودرو از هوای خنک و تازه تنفس کند. فیلتر هوای جدیدی هم برای این موتور طراحی شده است تا از ورود آب باران و یا ذرات برف به داخل موتور جلوگیری کند و تنها به هوای خنک اجازه عبور را می دهد.

شورولت ادعا کرده است که چنین موردی سبب می شود تا موتور ضمن اینکه قدرت بالاتری تولید می کند، در هنگام یدک کشی نیز افزایش دمای کمتری را تجربه کند.

زود قضاوت نکنید

شاید بسیاری از شما فکر کنید که شورولت سیلورادو یک خودروی کاری و ساده است اما شورولت این خودرو را به خیل عظیمی از امکانات رفاهی و ایمنی مجهز کرده است.

مدل High Country که بالاترین تیپ این خودرو است که به صورت استاندارد به امکاناتی چون صندلی های چرمی، گرمکن و سرد کن صندلی های جلو، سیستم صوتی حرفه ای Bose، تهویه ی اتوماتیک دوگانه، صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی مجهز به سیستم MyLink، هات اسپات وای فای با پشتیبانی از 4G و طرح چوب داخل کابین مجهز است.

در نمای بیرونی نیز به راحتی می توانید مدل High Country را از دیگر مدل های تشخیص دهید چون این مدل به نوشته‌ مخصوص High Country و جلوپنجره‌ی متفاوت با دو نوار بزرگ کرومی مجهز است.

برای سال ۲۰۱۸ حتی تیپ پایه‌ این خودرو که Work Truck نام دارد نیز به صورت استاندارد از تجهیزاتی چون نمایشگر ۷ اینچی به همراه MyLink برخوردار خواهد بود و تمامی تیپ ها به فناوری جدید شورولت با نام Teen Driver مجهز خواهند شد.

تست یدک کشی

در این تست اقدام به یدک کشی باری به وزن تقریبی ۱۰ تن نمودیم. در این مورد بد نیست بدانید که بیشترین رکورد یدک کشی برای یک وانت بار چهارچرخ محرک در جهان عددی معادل ۱۰.۲۹ تن است. خودروی مورد بررسی در این تست از تیپ LTZ بود که به چرخ های عقبی دوتایی (همانند کامیون ها) و سیستم چهارچرخ محرک در کنار پیشرانه ی ۶.۶ لیتری توربودیزل مجهز بود.

در پشت این خودرو یک تریلر ۳.۳ تنی ساخت Big Tex نصب شده که بر روی آن یک بکهو لودر (بکهو لودر به تراکتوری گفته می شود که در بخش جلویی خود یک لودر و در بخش عقب خود یک بیل مکانیکی داشته باشد) جان دیر به وزن ۶.۶ تن قرار گرفت. برای یدک کشی چنین باری، شورولت سیلورادو به یک حالت رانندگی مخصوص یدک کشی مجهز است که با فعال کردن ان دیگر جعبه دنده شروع به معکوس دادن نمی کند.

همچنین می توان با استفاده از یک کلید اقدام به فعال سازی ترمز موتوری کرد که مکانیزم آن از انواع ترمز اگزوز یا ریتاردر است که این سیستم از توربوشارژر خودرو برای ایجاد حالت ترمز موتوری استفاده می‌کند.

کلید مربوط به سیستم ترمز موتور بر روی کنسول مرکزی قرار دارد و به کمک آن می توان در هنگام یدک کشی بارهای سنگین وزن استفاده کمتری از سیستم ترمز اصلی خودرو کرد تا لنت ترمز کمتری مصرف شود.

صحبت ترمز شد، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که شورولت سیلورادو به سیستم ترمز تریلر نیز مجهز است که می تواند مدار ترمز تریلر را با ترمز خود خودرو یکپارچه کند.

در هنگام یدکی کشی چنین باری صدای تولیدی موتور نفوذ بیشتری به کابین دارد اما چنین موردی را باید طبیعی بر شمرد جون به هر حال خودرو در حال کشیدن باری تقریبا سه برابر وزن خود است.

همه آن چیزی که نیاز دارید

شورولت براری هر نوع کاربری که خریدار سیلورادو مد نظر داشته باشد یک پکیج مخصوص را برای این خودرو دارد. یکی از این پکیج ها پکیج Snow Plow Prep است که در این پکیج، خودرو به چراغ گردان سقفی، محافظ چراغ های جلو، آلترناتور (دینام) ۲۲ آمپر، صفحه محافظ زیر خودرو و فنرهای جلوی قوی تری مجهز می شود تا کارایی آن در مسیرهای برفی افزایش پیدا کند.

اگر چیز بیشتری بخواهید می توانید پکیج Alaskan Edition را سفارش دهید که به جز موارد بالا به امکانات دیگری نظیر رینگ های مشکی رنگ ۱۸ اینچی، تایرهای چهارفصل، نور افکن سقفی و گرافیک خاص روی بدنه نیز مجهز است.

همچنین پکیج Z71 نیز بر روی سیلورادو نیز بر روی سیلورادو 500HD قابل سفارش است که به کمک فنرهای گازی ۳۳.۶ میلیمتری، صفحه محافظ زیر گیربکس، نشان Z71، نمای جلوی اسپرت و سیستم فرود از تپه مجهز است.

ایمنی بالا

با پرداخت ۴۵۰ دلار می توانید این خودرو را به همراه سیستم های پیشگیری از تصادف خریداری کنید که لیست این سیستم ها شامل سیستم هشدار بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو و سنسورهای پارک جلو و عقب می شود.

این سیستم ها در مواقع خطر اقدام به پخش آژیر در داخل کابین و یا لرزاندن صندلی راننده می کنند تا وی را از خطرات احتمالی آگاه سازند. تمامی این سامانه ها در تیپ High Country به صورت استاندارد موجود هستند.

قیمت

قیمت سورولت سیلورادو قیمت سورولت سیلورادو 500HD مدل ۲۰۱۷ از حدود ۳۶ هزار دلار آغاز می شود و در صورت سفارش امکانات و تیپ های مختلف آن ممکن است قیمت آن حتی به بیش از ۷۰ هزار دلار در فول ترین نسخه نیز برسد که این مورد نشان می دهد که قیمت وانت ها تا چه میزان افزایش پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

    نیسان آبی یه نهنگ پرقدرته . باقیمت ۳۰میلیون
    اینکه در حد متوسطش میشه ۱۴۰میلیون
    همون نیسان آبی

  • ashkan
    ashkan | ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

    گریم میگیره وقتی میبینم سواریای ما نصف وانتای خارجی هم کیفیت ندارن.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی