ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی نسل بعد اپل تی وی از رزولوشن 4K و محتوای HDR تأیید شد

طی روزهای اخیر، فرمور اسپیکر هوشمند هوم پاد به هدیه ای تمام نشدنی تبدیل شده و دائماً خبرهای خوبی از میان کدهای آن به گوش می رسد. به تازگی «گیلرمو رمبو» یکی از توسعه دهندگان ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

طی روزهای اخیر، فرمور اسپیکر هوشمند هوم پاد به هدیه ای تمام نشدنی تبدیل شده و دائماً خبرهای خوبی از میان کدهای آن به گوش می رسد. به تازگی «گیلرمو رمبو» یکی از توسعه دهندگان اپل نشانه هایی از نسل بعدی اپل تی وی (Apple TV) را در این مجموعه یافته است.

مدتهاست که طرفداران این اکوسیستم منتظر معرفی «اپل تی وی» با پشتیبانی از رزولوشن 4K هستند و نخستین زمزمه ها از چنین دستگاهی، اوایل سال جاری میلادی از سوی بلومبرگ به گوش رسید. در این گزارش آمده بود که 4K AppleTV طی سال 2017 و با کیفیتی مثال زدنی وارد بازار خواهد شد.

حال اطلاعات به دست آمده از فرمور هوم پاد در مورد آیتونز هم نشان می دهد که پشتیبانی از ویدیوهای 4K/HDR به این سیستم اضافه می شود. البته پلتفرم های آمازون فایر، گوگل کروم کست و اندروید تی وی مدتهاست که با محتوای 4K سازگارند. از طرفی، کامپیوترهای مَک اپل هم از نمایشگرهای 4K با نرخ رفرش 60 هرتز پشتیبانی می کنند.

نکته دیگری که در همین رابطه مشخص شده، سازگاری نسل بعد اپل تی وی با هر دو استاندارد «دالبی ویژن» (Dolby Vision) و HDR10 برای ارائه محتوای HDR است که باز هم نشانه خوبی برای طرفداران اپل به شمار می رود.

گفتنیست طی سال جاری میلادی رزولوشن 4K و محتوای HDR به استاندارد های پایه حوزه صوت و تصویر تبدیل شده اند و قیمت تلویزیون های سازگار با آنها هم روز به روز پایین تر می آید. بنابراین تصمیم اپل برای عرضه چنین دستگاهی، هرچند کمی دیر، اما منطقی به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mr. Noom
    Mr. Noom | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    حاجی خودت فهمیدی چی گفتی ؟! ? اصلا متن رو یه بار خوندی؟ ? یا اصلا میدونی اپل تی وی چی هست؟!!! ????? برا گوشی 4K واقعا بی مصرفه و فقط دشارژ شدن رو همراه داره ، من خودم با آپدیت جدید سامسونگ رزولوشن رو در اولین فرصت به 1080p کاهش دادم اونم چون فیلم میدیدم وگرنه به 720p هم تغییر میدادم , ولی شرایط برا تلویزیون یا مانیتور خیلی بیشتر فرق داره استاااااااد ? خدایا ? و همانا تو ترکیبی از نوب و فن بویی ?

  • hyhzo
    hyhzo | ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

    عکس استفاده شده برای مطلب خیلی حرف ها برا گفتن داره وقتی سونی ۴k رو اورد روی کار و مثل همیشه اولین بود خیلی از برند ها و طرفدار هاشون از روی حسادت گفتن این رزولیشن برای موبایل کارایی نداره و چشم انسان نمیتونه تفاوت ها رو تشخیص بده و کارایی نداره ولی الان فهمیدن شکر خوردن و دنباله روی دارن میکنن اینجاس که باید گفت نباید رو حرف بزرگان حرف زد .

مطالب پیشنهادی