ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

4.4 میلیون کیلومتر آزمایش در شرایط سخت؛ پورشه کاین در راه است [تماشا کنید]

اوایل قرن بیست و یکم میلادی بود که پورشه با ارایه ی یک خودروی شاسی بلند سر و صدای زیادی به پا کرد. این خودرو که کاین نام داشت، با توجه به عملکرد فنی بالای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

اوایل قرن بیست و یکم میلادی بود که پورشه با ارایه ی یک خودروی شاسی بلند سر و صدای زیادی به پا کرد. این خودرو که کاین نام داشت، با توجه به عملکرد فنی بالای خود از اکثر بررسی ها سربلند بیرون آمده و در نتیجه توجهات زیادی را به سمت خود جلب نمود.

کاین تاکنون در دو نسل راهی خیابان ها شده است؛ نسل اول از این شاسی بلند لوکس و سریع بین سال های 2002 و 2010 بر روی خط تولید قرار داشت، نسل دوم نیز از سال 2011 به این طرف کماکان در حال تولید است. طبق برنامه ریزی های کمپانی پورشه، 29 سپتامبر (هفته آینده) نسل سوم کاین معرفی خواهد شد. با نزدیک شدن به زمان رونمایی، تصاویر و کلیپی از نسل جدید کاین در حال پشت سر گذاشتن تست های بسیار دشوار در شرایط محیطی مختلف انتشار یافته که مشاهده آنها می تواند جذابیت های خاصی برای علاقه مندان داشته باشد.

 

برای دستیابی به عملکردی بی نقص، پورشه پروتوتایپ هایی از نسل سوم کاین را به چند منطقه جعرافیایی متفاوت فرستاده تا کارایی آنها را در هر شرایطی محک بزند. طبق اطلاعات موجود برخی از این تست ها در دمای منفی 45 درجه ی آلاسکا و دمای مثبت 50 درجه ی دوبی و دره ی مرگ در کالیفرنیا برگزار شده؛ پیست های معروف اروپا از جمله نوربرگ رینگ آلمان، ناردوی ایتالیا نیز میزبان تست هندلینگ این شاسی بلند جذاب بوده اند.

برای تست قابلیت توقف و شروع حرکت مجدد (stop-and-go) مهندسین پورشه عازم چین شده و توانایی شاسی بلند جدید خود را در خیابان های پر ترافیک و هوای شرجی این کشور امتحان کرده اند. تست های جاده ای و آفرود هم در مناطقی از آفریقای جنوبی، اسپانیا، ژاپن و نیوزیلند برگزار شده است.

نسل سوم کاین قبل از رونمایی، در مجموع 4.4 میلیون کیلومتر انواع تست های مختلف را گذرانده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود. نکته جالب اینکه تست های عملی این نسل از سال 2014 آغاز شده و تاکنون ادامه داشته است.

مهندسین پورشه برای قرار دادن نمونه های مورد تست در پر تنش ترین شرایط، از دستگاهی به نام هیدروپالس استفاده کرده اند. این دستگاه با ایجاد لرزش های شدید، فشار زیادی به خودرو وارد می کند تا آن را در معرض بدترین شرایط ممکن قرار دهد.

در ادامه می توانید کلیپ منتشر شده از تست های دشوار کاین را مشاهده فرمایید.

شاید به خاطر چنین تست های سخت گیرانه ای است که محصولات پورشه جایگاه ویژه ای نزد مشتریان داشته و این برند جزو جذاب ترین و قابل اعتمادترین برندها شناخته می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pezhman
    pezhman | ۵ شهریور ۱۳۹۶

    چی ساختن

  • Navid 27
    Navid 27 | ۳ شهریور ۱۳۹۶

    اوم لذت میبره از اینهمه پیشرفت اینهمه تعهد و ...اونوقت دغدغه حکومت و مردم ما ...

مطالب پیشنهادی