ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

جریمه 3.5 میلیون دلاری لنوو به دلیل نصب پیش فرض بدافزار روی لپتاپ هایش

کمتر از سه سال پیش بود که شرکت لنوو به دلیل نصب  پیش فرض بدافزار «VisualDiscovery» (که توسط گروه «Superfish» توسعه داده شده بود) روی لپتاپ های خود، مورد انتقاد و پیگیری قانونی قرار گرفت ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

کمتر از سه سال پیش بود که شرکت لنوو به دلیل نصب  پیش فرض بدافزار «VisualDiscovery» (که توسط گروه «Superfish» توسعه داده شده بود) روی لپتاپ های خود، مورد انتقاد و پیگیری قانونی قرار گرفت و حالا پس از اتمام مراحل قضایی، پذیرفته مبلغ 3.5 میلیون دلار را به ائتلافی از 32 ایالت آمریکایی بپردازد.

لازم به ذکر است که بدافزار مود اشاره علاوه بر اشغال بیش از حد فضای درونی لپتاپ، ارتباطات امن و رمزنگاری شده کاربران را نیز به خطر می اندازد که البته لنوو نیز همان موقع ابزاری برای پاک کردن VisualDiscovery منتشر کرده بود.

لنوو تا 20 سال آینده باید اپلیکیشن های پیش فرض خود را به صورت جداگانه با نرم افزارهای امنیتی تست کند

بر اساس موافقت نامه ای که بین لنوو و کمیته تجارت فدرال آمریکا منعقد شده، کمپانی مذکور علاوه بر پرداخت مبلغ 3.5 میلیون دلار به عنوان غرامت، از این به بعد ملزم به کسب اجازه مشتریان پیش از نصب هرگونه نرم افزار تبلیغاتی بوده، و همچنین تا 20 سال آینده باید تمامی اپلیکیشن های پیش فرض محصولات خود را با یک نرم افزار امنیتی شخص ثالث تست کند.

لازم به ذکر است که طبق اعلام لنوو، این شرکت همین حالا نیز سیاست های امنیتی جدیدی در قبال نرم افزارهای پیش فرض اتخاذ کرد و با وجود عدم پذیرش برخی از اتهامات، قصد دارد مسائل موجود را تا دو سال آینده حل و فصل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی