ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مدیران جنرال موتورز عملکرد اتوپایلوت تسلا را مردود می دانند

مدیر بخش سیستم های خودران شرکت جنرال موتورز ادعاهای شرکت تسلا مبنی بر رسیدن به سطح کامل رانندگی خودکار که سطح 5 به شمار می رود را کاملا نادرست خواند. اسکات میلر می گوید: وقتی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

مدیر بخش سیستم های خودران شرکت جنرال موتورز ادعاهای شرکت تسلا مبنی بر رسیدن به سطح کامل رانندگی خودکار که سطح 5 به شمار می رود را کاملا نادرست خواند.

اسکات میلر می گوید: وقتی صحبت از سطح 5 رانندگی می شود الون ماسک با ادعای رسیدن به این سطح در وسایل نقلیه فعلی و آینده خود خبر می دهد که در واقع اینطور نیست.

شما در حال حاضر می توانید جاده هایی که مسیر لوس آنجلس به نیویورک را متصل می کنند را با سطح دو و سه این فن آوری پوشش دهید و در حال حاضر تسلا این سطح از فن آوری را عرضه می کند.

طبق ادعای وب سایت شرکت تسلا، تمامی محصولات این شرکت که مجهز به سخت افزارهای همچون 8 دوربین، یک رادار و تعدادی سنسور هستند، توانایی ارائه قابلیت رانندگی تمام خودکار را به شما می دهند. در صورتی که سیستم تسلا قابلیت استفاده محدودی دارد.

میلر ادامه می دهد که سطح 4 رانندگی خودکار طبق سیستم SAE در ادامه سال توسط شرکت جنرال موتورز عرضه خواهد شد اما این قابلیت در مرحله اول تنها در سیستم  سواری اشتراکی فعال خواهد شد و پس از آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

هرکسی که در حال حاضر این ادعا را دارد تنها مشغول بازار گرمی است. بر فرض آئودی مدعی سطح سوم است اما هیچ معیاری برای درستی و خطای ادعای آن ها وجود ندارد. این تنها مشتریان را سردرگم خواهد کرد.

برای رسیدن به سطح 5 تنها چند دوربین و رادار نمی توانند این قابلیت را به شما ببخشند، در واقع از نظر فیزیکی امری محال است. شما به احتمال بسیار زیاد به سنسور و کامپیوتری نیاز خواهید داشت که این کار را برای شما انجام دهد.

آیا حاضر هستید تنها به یک سنسور سرعت سنج اعتماد کنید که سرعت خودروی در حال خارج شدن از تقاطع را می سنجد، قبل از این که خودتان این کار را می توانید انجام دهید؟

رادار و سیستم LIDAR به خوبی سرعت دیگر اشیای متحرک را می سنجند. دوربین ها به خوبی اشیا را تشخیص می دهند.

بنابراین با استفاده از سنسورها می توانید اطمینان حاصل کنید که چه چیزی را مشاهده می کنید. بنابراین از نظر من مهم است که اگر می خواهید این فن آوری را در اختیار عموم قرار دهید، اطمینان مطلوبی از سیستم حاصل کنید.

آیا احتمال این وجود دارد که با امکانات قرار گرفته در مدل فعلی  تسلا مدل S چنین اطمینانی حاصل کنید؟ جواب به احتمال بسیار زیاد نه خواهد بود.

جنرال موتورز اعتقاد دارد که برای رسیدن به یک سیستم کاملا خودکار و خودران به بیش از 15 سال زمان نیاز خواهد بود و در حال حاضر تنها سطح 2 از سیستم خودکار را بر روی محصولاتی همچون کادیلاک CT6 عرضه می کند که توانایی استفاده در بزرگ راه ها را دارد. دقیقا مشابه با همان کار کردی که تسلا بر روی محصولاتش قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سامان
    سامان | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    پانزده سال !!!؟ چه خبره بابا ، برگرد پنج سال پیش ببین تکنولوژی کجا بود و الان کجاست !

مطالب پیشنهادی