ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

واکنش خودروسازی کارمانیا نسبت به عدم شماره گذاری BYD S6

خودروهای پرمصرف داخلی چند روزی است که به سد توقف شماره گذاری برخورد کرده اند؛‌ سدی که توقف شماره گذاری ۹ خودرو پر مصرف عرضه شده توسط خودروسازان داخلی را به همراه داشته است. ۲۴ ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

خودروهای پرمصرف داخلی چند روزی است که به سد توقف شماره گذاری برخورد کرده اند؛‌ سدی که توقف شماره گذاری ۹ خودرو پر مصرف عرضه شده توسط خودروسازان داخلی را به همراه داشته است.
۲۴ مرداد ماه سال جاری معاون اول رئیس ‌جمهوری مصوبه جدید هیات دولت در زمینه هزینه ‌ها و عوارض شماره ‌گذاری خودروهای وارداتی و داخلی را به وزارتخانه ‌ها و سازمان ‌های مربوطه ابلاغ کرد.
طبق این مصوبه خودروسازان داخلی برای اولین بار در طول تاریخ فعالیت خود مشمول جریمه‌ در صورت تولید خودروهای سواری پرمصرف شده‌اند به ‌گونه ‌ای که از زمان اجرایی شدن این مصوبه خودروسازان داخلی باید برای شماره ‌گذاری خودروهای سواری تولیدی با مصرف سوخت ۸.۵ لیتر و بیشتر، یک خودروی فرسوده را اسقاط کنند.توقف شماره ‌گذاری برخی از خودروی داخلی پرمصرف به دنبال مصوبه جدید هیات دولت در حالی صورت گرفته که پیش از این محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم در اولین روز فعالیت خود در نامه ‌ای به معاون اول رییس ‌جمهوری خواستار معافیت خودروسازان داخلی از عوارض تولید خودروهای پرمصرف شده بود.

اما پلیس راهنمایی و رانندگی با استناد به مصوبه هیات وزیران بدون توجه به قید زمان پیش از موعد مقرر شماره گذاری چند مدل خودروی داخلی را متوقف کرد و خواستار از رده خارج کردن یک خودروی فرسوده به ازای شماره ‌گذاری هر دستگاه خودروی داخلی با مصرف سوخت 8.5 لیتر و بیشتر شده است.
براساس آخرین خبر اعلام شده از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در حال حاضر شماره ‌گذاری برخی خودروها به دلیل آنچه رعایت نکردن مصوبه دولت برای اسقاط خودرو فرسوده خوانده می شود، متوقف شده است و به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا شماره گذاری 9 مدل خودرو داخلی مربوط به 4 شرکت به دلیل عدم اجرای این مصوبه ازسوی پلیس متوقف شده است و خودروسازان مکلفند این قانون را اجرا کنند.
در این خصوص ساسان قربانی یکی از کارشناسان خودرو با اشاره به اینکه زمانبندی برای اجرای مصوبات در کشور ما چندان مورد توجه نیست می گوید: در اکثر مواقع به دلایل مختلف طرح های مصوب در دوره زمانی پیش بینی شده اجرایی نمی شود و هرچند ممکن است که دلایل قانع کننده ای پشت تغییر زمان اجرای مصوبات وجود داشته باشد.

با این حال بی توجهی به مقوله زمان در مصوبات سردرگمی فعالان صنعتی را به همراه داشته؛ بطوریکه سال ها است که صنعت ما در مجموع از تغییرات پی در پی زمان اجرای مصوبات آسیب دیده است و نتوانتسه براساس چارچوبی که برنامه ریزی شده است حرکت کند.به گفته این کارشناس خودرو در کنار مصوبات متفرقه که زمان اجرایی کردن آنها پی در پی تغییر می کند در اهداف پیش بینی شده در برنامه راهبردی صنعت خودرو نیز ما شاهد بی توجه به زمان بندی در تحقق برنامه ها هستیم. بی توجهی به مقوله زمان یکی از چالش هایی است که این کارشناس خودرو معتقد است شرایط را برای برنامه ریزی از فعالان صنعتی سلب می کند به همین دلیل باید راهکاری در راستای عدم تعهد برای دوره اجرای قوانین و مصوبات در نظر گرفته شود.

این درحالیست که مدیران خودرو به عنوان عرضه کننده خودروهای MVM و چری در واکنش به این خبر از عدم توقف شماره گذاری چری تیگو 5 خبر داده است و قید اسم این مدل در فهرست خودروهای مشمول این قانون را ناشی از اشتباه دانسته است.
گروه کارمانیا نیز نسبت به این مصوبه واکنش نشان داده است که از رفع این مشکل ظرف روزهای آتی حکایت می کند

گروه خودروسازی کارمانیا با توجه به درخواست لغو این بخشنامه جهت خودروهای تولیدی توسط مقام محترم وزارت صمت، جناب آقای دکتر شریعتمداری به هیئت محترم دولت به استحضار مشتریان محترم و علاقمندان برند BYD می رساند،‌ این توقف در شماره گذاری موقتی بوده و طی روزهای آتی با تصمیم جدید هیئت محترم دولت و یا نهایتاً اسقاط یک دستگاه خودرو روند مجدد شماره گذاری خودروی محبوب اس 6 برقرار می گردد.

لازم به توضیح است خودروی اس 6 با موتور 2400 سی سی دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و مصرف جاده ایی آن حدود 7 لیتر و ترکیبی 9.8 لیتر است. از این رو باید گفت که مصرف سوخت این مدل با توجه به حجم موتور در محدوده مجاز به نظر می رسد و اساسا تعیین معیار مصرف سوخت برای خودرهای مختلف با کاربری های متفاوت و پیشرانه های گوناگون چندان منطقی به نظر نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    من یک ماهه byd s6 گرفتم عالیه! مصرفشم با توجه به ابعاد ماشین و حجم موتور ۲۴۰۰ سی سی منطقیه. تقریبا در حد l90 هستش!
    بماند که چقدر کیفیت و آپشن های بیشتری داره، اونم با ظرفیت بالاتر، فقط صندوقش ۱۰۸۰ لیتره، یعنی بیش از دو برابر برلیانس و ال نود و سمند
    یک بار اگر سوارش بشید مشتریش میشید!

  • Hamed_Naseri_1
    Hamed_Naseri_1 | ۱۷ مهر ۱۳۹۶

    خیلی هم منطقیه کار دولت
    شاید یکی خواست ماشین 4000سی سی سوار شه
    این دلیل موجهی نیست که بگه نسبت به بقیه 4000سی سی ها مصرفش بهتره پس باید شماره گذاری بشه
    اگه قراره فکری بحال آلودگی کنیم باید با قاطعیت عمل کنیم نه اینکه مثلا طرح ترافیک بزاریم بعد فروشیش کنیم

  • زیتانیکس
    زیتانیکس | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    بهترین ماشین چینی با کیفیت
    برلیانس

  • Ali.T
    Ali.T | ۱۶ مهر ۱۳۹۶

    بهترین ماشین چینی تو این رنج قیمت byds6
    اینو مطمئن باشین.

مطالب پیشنهادی