ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساعت هوشمند خورشیدی LunaR وعده پایان دغدغه شارژ را می دهد

ساعت های هوشمند به لطف امکانات جدیدی از جمله ارتباط دیتای بی سیم، روز به روز در حال فراگیر تر شدن هستند. ولی یک از مشکلاتی که هنوز در این ساعت ها حل نشده، عمر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۶

ساعت های هوشمند به لطف امکانات جدیدی از جمله ارتباط دیتای بی سیم، روز به روز در حال فراگیر تر شدن هستند. ولی یک از مشکلاتی که هنوز در این ساعت ها حل نشده، عمر باتری کوتاه و نیاز دائمی آنها به شارژ است. حالا ساعت خورشیدی تازه معرفی شده لونار وعده حل این مشکل را می دهد.

از نام این ساعت به نظر می رسد ربطی به کره ماه داشته باشد، ولی در واقع فعالیت آن به خورشید وابسته است و از طریق دریافت نور توسط سلول خورشیدی قرار گرفته در زیر صفحه نمایش، شارژ می شود و خوشبختانه این امکان حتی از طریق نور مصنوعی فضای داخلی اتاق نیز ممکن است.

LunaR امکان نمایش ساعت دو منطقه زمانی متفاوت را دارد و می تواند وضعیت خواب و فعالیت های جسمانی کاربر را پایش نماید. همچنین قابلیت نمایش زمان طلوع و غروب آفتاب و اعلان های تلفن همراه کاربر را فراهم می آورد.

به ادعای شرکت سازنده، طراحی لونار نیز به گونه ای است که علاقه مندان به ساعت های کلاسیک را نیز راضی خواهد کرد و در عین حال در مقابل نفوذ آب تا فشار 5 اتمسفر نیز مقاوم است.

لونار تنها با یک ساعت قرار گیری در نور مستقیم خورشید برای یک شبانه روز کار خواهد کرد

شرکت سازنده این ساعت هوشمند می گوید که برای کارکرد بدون وقفه، لونار باید حداقل 1 ساعت در روز در معرض نور خورشید باشد. لازم به ذکر است که امکان شارژ باتری 110 میلی آمپر ساعتی آن از طریق کابل نیز فراهم شده است تا در صورت عدم دسترسی کافی به نور نیز بتوان از آن استفاده کرد. البته دوام بالای باتری به قیمت از دست رفتن برخی از قابلیت های موجود در ساعت های هوشمند دیگر تمام شده است که از جمله می توان به دستیار هوشمند یا پاسخ به پیام ها اشاره کرد.

لونار اکنون در سایت جمع سپاری کیک استارتر به دنبال تأمین سرمایه اولیه 50 هزار دلاری است و البته تاکنون از این مقدار نیز فراتر رفته و به رقم 187 هزار دلار رسیده! خرید آن برای مشتریان اولیه 138 دلار هزینه در بر خواهد داشت؛ در حالی که پس از عرضه به بازار، قیمت آن 239 دلار خواهد بود و انتظار می رود در آذر تا دی ماه سال جاری برای خریداران ارسال شود.

در ادامه می توانید ویدیوی معرفی این ساعت را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • daniel rod
    daniel rod | ۳ دی ۱۳۹۶

    سلام . وقتی وارد سایا lunar smartwatch.com می شویم پیشنهاد مشارکت در این پروژه را میده و به یک سایت با دمین indiego ما را هدایت میکنه . می خواستم بپرسم امکان مشارکت از ایران هم هست . و به چه شکلی باید این کار را کرد . چه حسابی باید باز کرد ؟

مطالب پیشنهادی