ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیا اپل و کوالکام دشمنی را کنار خواهند گذاشت؟

اپل و کوالکام از مدت ها پیش با هم درگیر مشکلات قضایی بودند اما حالا قرار است به این مشکلات پایان دهند. منازعات بین این دو غول دنیای تکنولوژی از جایی شروع شد که مدیران ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۶ مهر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

اپل و کوالکام از مدت ها پیش با هم درگیر مشکلات قضایی بودند اما حالا قرار است به این مشکلات پایان دهند.

منازعات بین این دو غول دنیای تکنولوژی از جایی شروع شد که مدیران اپل در اظهار نظری کوالکام را به استفاده از تاکتیک های انحصارطلبانه و دریافت حق امتیازهای بیش از حد متهم کردند.

شرکت کوپرتینویی همچنین ادعا کرده بود که طرف مقابل 1 میلیارد دلار از داریی های این شرکت را بلوکه کرده است. از طرف دیگر کوالکام نیز مدعی شده بود که اپل از شرکای طرف قراردادش خواسته که از پرداخت حق امتیاز پتنت های کوالکام خودداری کنند. دشمنی این دو شرکت تا جایی بالا گرفت که کوالکام خواستار ممنوعیت فروش آیفون شد.با این حال روز گذشته «استیو مولنکوف» مدیرعامل کوالکام در پاسخ به سوالی راجع به احتمال بهبود روابط بین شرکت متبوع او و اپل گفته است که مشکلات پیش آمده در تجارت امری طبیعی است و این دو شرکت در آینده با هم همکاری خواهند داشت.

او تاکید کرد که بزرگترین تولید کننده چیپ موبایل در جهان (کوالکام) با اپل روابط تجاری محکمی دارد و مشکلات بین آنها رفع خواهد شد.

در حال حاضر کوالکام و اینتل چیپ موبایل های اپل را تامین می کند. سال گذشته مودم های x12 کوالکام به کار رفته در آیفون های 7 و 7 پلاس نسبت به مودم XMM 3360 اینتل علمکرد بسیار بهتری داشتند، تا جایی که اپل ناچار شد برای حفظ تعادل بین نسخه های مختلف آیفون، کارایی این مودم ها را محدود کند.

با این حال مشخص نیست شکایت های متمادی این شرکت ها به زودی تمام شود چون فعلا کوالکام به خوبی نان وکلای اپل را تامین می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ed.salvatore
    ed.salvatore | ۲۶ مهر ۱۳۹۶

    کفه ترازو به سمت پول سنگینی کرد
    کوالکام هم کوتاه اومد

مطالب پیشنهادی