ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل شایعه تلاش برای قرار دادن تاچ آی دی در زیر نمایشگر آیفون 10 را رد کرد

برای مدت قریب به یک سال تا پیش از رونمایی رسمی از تاچ آیفون 10 اینطور شایعه شده بود که تکنولوژی تاچ آی دی در زیر نمایشگر یا بخش پشتی و کناری دستگاه تعبیه می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

برای مدت قریب به یک سال تا پیش از رونمایی رسمی از تاچ آیفون 10 اینطور شایعه شده بود که تکنولوژی تاچ آی دی در زیر نمایشگر یا بخش پشتی و کناری دستگاه تعبیه می شود که البته اینطور هم نشد اما حالا دن ریکو مهندس ارشد واحد سخت افزار اپل اعلام کرده که گزارشات مذکور ابدا صحت ندارند.

Matthew Panzarino سردبیر وبسایت تک کرانچ اخیرا مصاحبه ای با این مهندس انجام داده و به نقل از او در مقاله خود چنین آورده:

ما هیچ زمانی را برای پیاده سازی سیستم احراز هویت از طریق اثرانگشت درون نمایشگر آیفون ۱۰ صرف نکردیم چون تمام تمرکزمان را روی بهبود فیس آی دی قرار داده بودیم. شایعاتی را شنیدم مبنی بر اینکه ما نمی توانیم تاچ آی دی را طوری بهینه سازی کنیم که از زیر نمایشگر کار کند و در نتیجه مجبور شدیم آنرا کنار بگذاریم. به باورمان فیس آی دی تکنولوژی بهتری بود و به همین خاطر آن را انتخاب نمودیم. بنابراین ما هیچ زمانی را صرف پیاده سازی اثرانگشت در بخش پشتی یا زیر نمایشر یا کنار آن نکردیم زیرا اگر چنین تلاشی داشتیم (که در واقع تغییرات لحظه آخری هم محسوب می شوند) آنگاه از هدف اصلی مان که همانا پیاده سازی فیس آی دی با بالاترین کیفیت منحرف می شدیم.

اضافه کنیم شایعات در مورد پیاده سازی تاچ آی در نمایشگر آیفون 10 چندماه پیش از معرفی رسمی آن منتشر شد و بعد از رونمایی، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفت که اپل دست کم این ایده را تست کرده اما موفق به اجرایش نشده و در نهایت تصمیم گرفته از تکنولوژی فیس آی دی استفاده نماید.

در ادامه گزارشات متعددی نیز منتشر گردید مبنی بر اینکه اپل برای پیاده سازی این تکنولوژی زیر نمایشگر آیفون 10به شدت تحت فشار قرار داشته است و آنقدر درگیر این مساله بوده که حتی تصمیم گرفته معرفی آن را به تعویق بیاندازد.

در انتها بد نیست اشاره کنیم که در روزهای گذشته اپل تعدادی از این موبایل را برای برخی افراد ارسال کرده تا آن را مورد بررسی قرار دهند و گزارشات متعدد همگی از عملکرد قابل اطمینان فیس آی دی در احراز هویت کاربر و حتی تشخیص دوقلوها حکایت دارند، با این همه بهتر است قبل از هرگونه ابراز عقیده در اینباره منتظر نظر کاربران عادی بمانیم و فعلا اظهار نظری در رابطه با صحت عملکرد تکنولوژی مذکور نداشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    چارتا خبر در مورد گیم بزارید

  • محمد
    محمد | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    خیلی مهمه؟

  • Morteza
    Morteza | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    بنظر من که خیلی معلومه داره دروغ میگه . دقیقا برتری تشخیص چهره یا عنبیه به اثر انگشت چیه ؟ هربار باید گوشیو بیاری جلو صورتت ، سرعتشم که پایین تره . اون امنیتی که ادعا میکنن هم اگر باشه که معلومم نیست ، به چه درد کاربر عادی میخوره ؟

  • @digi_phone
    @digi_phone | ۱۰ آبان ۱۳۹۶

    بخوادم نمیتونه. ?

مطالب پیشنهادی