ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نمایشگر آیفون 2019
تکنولوژی

پگاترون نسبت به کاهش تقاضا برای آیفون 8 هشدار می دهد

پگاترون، یکی از شرکای اپل در زنجیره تامین کنندگان اخیراً هشدار داده که احتمال دارد طی سه ماهه نخست سال 2018، تقاضا برای آیفون 8 ضعیف باشد. این کمپانی گفته است که به صورت معمول ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

پگاترون، یکی از شرکای اپل در زنجیره تامین کنندگان اخیراً هشدار داده که احتمال دارد طی سه ماهه نخست سال 2018، تقاضا برای آیفون 8 ضعیف باشد. این کمپانی گفته است که به صورت معمول و با آغاز سال جدید، کاهش تقاضای فصلی رخ می دهد. از طرف دیگر جف پو، یکی از تحلیلگران موسسه مشاوره Yuanta Investments پیش بینی کرده که اپل طی سه ماهه آتی، تا 50 درصد از سفارشات خود را کاهش می دهد.

پگاترون تولید انبوه آیفون 8 را برعهده دارد و در همین حال، مسئولیت آیفون 8 پلاس و آیفون X به فاکسکان محول شده است. اپل 60 درصد از درآمد پگاترون را تامین می کند و طبیعتاً بهترین مشتری این کمپانی به حساب می آید.

گذشته از این ها، بنابر آمارهای تازه آیفون 7 محبوب ترین اسمارت فون جهان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی بوده و 13 میلیون واحد از آن به بازار تزریق شده است. با عرضه 7.9 میلیون واحدی به سراسر جهان، آیفون 6 اس هم در جایگاه دوم قرار دارد. گلکسی J2 پرایم در رده سوم به چشم می خورد و Oppo A57 هم به رده چهارم بسنده کرده است.

طی سه ماهه اخیر، عرضه دیوایس های قدیمی تر مانند آیفون 6 اس و آیفون SE اندکی افزایش یافت و موفقیت آیفون 7 هم ارتباطی مستقیم به کاهش قیمت آن در ماه سپتامبر دارد. تحلیلگران عقیده دارند که اپل در سه ماهه سوم دچار رشد شده، اما این مدل های قدیمی تر و ارزان قیمت تر بوده اند که بخش عظیمی از فروش آیفون را تشکیل داده اند؛ بنابراین اپل در حال معرفی سبد محصولات تازه ای به مشتریان خود است.

آیفون 8 و آیفون 8 پلاس که هر دو اواخر ماه سپتامبر و چند روز پیش از پایان سه ماهه سوم عرضه شدند، مجموعاً عرضه ای 11.8 میلیون واحدی را پشت سر گذاشته اند. 6.3 میلیون واحد به آیفون 8 پلاس اختصاص داشته و 5.5 میلیون واحد باقی مانده، متعلق به آیفون 8 است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • nhho
    nhho | ۱۹ آبان ۱۳۹۶

    این بازیای کاهش برااینکه افرادبرن سمت آیفونxویادربرخی مواقع سراغ آیفون7و7پلاس ولی اصلش اینکه برن سراغ ایفونxتاسودبیشتری کنن واین سیاست اپلی بهش میگن

  • rad
    rad | ۱۹ آبان ۱۳۹۶

    هشدار به کی ، هشدار به چی ؟ عمه کبرا ؟ ? اینا فقط هدفشون با این حرفها ایجاد نوسان در بازار سهام اپله که در این مقطع توپ تکونش نمیده تا بخوان ورود کنن

مطالب پیشنهادی