ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

۸ نکته که پیش از بازی کردن استار وارز بتل فرانت 2 باید بدانید

شاید نام «جنگ ستارگان» یا استار وارز  برای پدر و مادر شما نامی آشنا باشد؛ 30 سال قبل سری فیلم سینمایی جنگ ستارگان با جلوه های ویژه و داستان حماسی توانست دنیا را به تکاپو ...

پویا پورنصیر
نوشته شده توسط پویا پورنصیر | ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

شاید نام «جنگ ستارگان» یا استار وارز  برای پدر و مادر شما نامی آشنا باشد؛ 30 سال قبل سری فیلم سینمایی جنگ ستارگان با جلوه های ویژه و داستان حماسی توانست دنیا را به تکاپو درآورد و از پردرآمدترین فیلم های سینمایی شود. این اپرای فضایی، منبع الهام بیش از صدها فیلم و بازی ویدیویی بوده و هنوز هم برای شرکت سازنده آن درآمدزایی می کند.

به دلیل پتانسیل بالایی که دنیای جنگ ستارگان یا Star Wars داشت، هنوز هم برای آن فیلم و بازی تولید می کنند؛ مثلاً بعد از اتمام سه گانه سینمایی جنگ ستارگان در دهه 90، دو سه گانه سینمایی دیگر نیز ساخته شد که اتفاقات قبل و بعد از سه گانه اصلی را شرح می دادند. تا مدتی دیگر نیز آخرین نسخه از فیلم جنگ ستارگان به نام «آخرین جدای» یا The Last Jedi منتشر شده، در باکس آفیس رتبه اول می شود و میلیاردها دلار پول به جیب سازندگان می آورد.

شرکت نام آشنای الکترونیک آرتز یا EA در پروسه ساخت و نشر بازی های ویدیویی سری جنگ ستارگان نقش دارد و طی یک تغییر عظیم، تصمیم گرفتند تا این سری را به استودیو دایس بسپارند؛ شرکتی که ساخت بازی های بتلفیلد را برعهده داشت.

حالا نسخه های جدیدی از این سری در سبک شوتر عرضه می شود که برخلاف بازی های الهام گرفته از سینما، بسیار باکیفیت و خوش ساخت هستند. البته ناگفته نماند، سری «استار وارز بتلفرانت» شروع چندان خوبی نداشت و به لطف حرص بیش از حد ناشر، نسخه اول آن که دو سال پیش آمد، ناقص منتشر شده و برای تجربه کامل بازی باید 120 دلار هزینه می کردید.

نسخه دوم سری استاروارز بتل فرانت که تا مدتی دیگر به بازار می آید، می خواهد اشتباهات گذشته را جبران کند و در میان شوترها حرفی برای گفتن داشته باشد. دنیای علمی تخیلی جنگ ستارگان بستر مناسبی برای خلق یک شوتر اصیل است که با عناوین معروف همچون کال آو دیوتی و بتلفیلد فرق دارد. با دیدن تریلرهای بازی به وضوع متوجه یک شوتر متفاوت خواهید شد که می تواند بخش بزرگی از بازار را به نام خود کند.

استار وارز بتل فرانت 2، شاهد تغییرات بسیاری نسبت به نسخه قبل شده و قصد دارد تمام اشتباهات گذشته را جبران کند و عنوانی پرمحتوا و بهبودیافته را تحویل طرفداران دهد. در این متن می خواهیم به هشت نکته از مهم ترین تغییرات و بهبودهای بازی را بررسی کنیم. با دیجیاتو همراه باشید.

بخشی از دنیای جنگ ستارگان باشید؛ اضافه شدن بخش تک نفره

برخلاف نسخه قبل که تنها شامل بخش چند نفره بود، در استاروارز بتلفرانت 2 یک محتوای تک نفره نیز در اختیار بازیکنان قرار داده شده که استودیو Motive Studio وظیفه ساخت آن را برعهده دارد.

به دلیل پتانسیل بالایی که دنیای جنگ ستارگان یا Star Wars داشت، هنوز هم برای آن فیلم و بازی تولید می کنند

داستان بازی استاروارز بتل فرانت 2 دقیقاً بعد از اتفاقات «بازگشت جدای» یا Return of the Jedi (که سال 1993 وارد سینماها شد) یعنی بعد از اتمام سه گانه اصلی شروع می شود. بازه زمانی داستان حول جنگ داخلی و نابودشدن پایگاه Starkiller چرخیده و برای محتوای بازی بیشتر از دو فیلم «آخرین جدای» و The Force Awakens الهام گرفته اند.

حتی یک بسته الحاقی همزمان با انتشار فیلم آخرین جدای نیز به بازار می آید و محتوای بیشتری درباره فیلم، نقشه ها و حتی هیروهای فیلم در اختیار مردم می گذارد. استودیو دایس برای اطمینان از کیفیت بالای هر بخش از بازی خود، تصمیم گرفت که بخشی از کار خود را به دیگر استودیوها واگذار کند.

حضور جید ریموند، کارگردان خلاق بازی اساسینز کرید 1 و کیم سویفت، خالق بازی پورتال، خیال طرفداران را حداقل در بخش تک نفره راحت کرد؛ حضور یک تیم قدرتمند در کنار نوابغ این صنعت قاعدتاً یک خروجی خوب به ارمغان خواهد آورد.

جبهه تاریکی، جبهه شما است؛ داستان کاملاً متفاوت با نسخه های قبل

برای اولین بار در تمام فیلم های سینمایی و بازی های ویدیویی سری جنگ ستارگان، در جبهه تاریکی نقش ایفا می کنید. آیدن ورسیو، رئیس یکی از نیروهای ارتشی نخبه ایمپریال ها ملقب به «تیم دوزخ»، شخصیت اصلی بازی استاروارز بتلفرانت 2 است.

او که در سیاره وردوس (آرمان شهر ایمپریال ها) به دنیا آمده، در مقابل نیروهای انقلابی می جنگد و به شدت از امپراطورشان یعنی دارث سیدیوس طرفداری می کند.

در تمام داستان های جنگ ستارگان، ایمپریال ها دشمن شما بودند و طبق رسوم سینمایی قدیمی نقش کاملاً منفی ایفا می کردند. در بازی استاروارز بتلفرانت 2 این تابو شکسته شده و اکثر شخصیت هایی که با آن در ارتباط هستید، با وجود فعالیت در جبهه تاریکی، یک «شخصیت» دارند و دشمن محسوب نمی شوند.

نبردهای فضایی؛ هیجان انگیزترین بخش نسخه جدید

در استار وارز بتلفرانت 2، یک بخش مجزا مخصوص نبرد کشتی های فضایی درنظر گرفته شده و میدان نبرد در خلا مطلق جریان دارد. در مد Starfighter Assasult، شما یک کشتی فضایی را به کنترل خود در می آورید و وظیفه نابودکردن یک کشتی مرکزی یا دفاع از آن را برعهده دارید.

طبق گفته افرادی که به تجربه این بخش پرداختند، کنترل کشتی ها کمی بدقلق طراحی شده و جای کار دارد؛ اما هیچ کدام به طور کلی از نبردهای فضایی ناراضی نبوده و آن را حماسی خواندند. بازیکنان از بین سه نوع کشتی بامبر، فایتر و اینتِرسِپتِر یکی را انتخاب کرده که هر کدام مکانیزم کنترل و نبرد مخصوص به خودش را دارد.

اگر در میدان نبرد به اندازه کافی خوب عمل کنید به شما امتیاز خاصی (Battle Point) تعلق می گیرد که با استفاده از آن، می توانید هدایت کشتی های قهرمان ها را برعهده بگیرید؛ تجربه فضانوردی با کشتی دارث مائول و سلاخی کشتی های دیگر قطعاً هر کسی که ذره ای از دنیای جنگ ستارگان اطلاع داشته باشد را شگفت زده می کند.

برخلاف نسخه قبل، سیستم کلاس بندی در بازی پیاده می شود

جدا از تمام امکاناتی که به بازی اضافه شده (و در بخش های بعد مورد بررسی قرار می گیرد) استودیو دایس تمام تلاش خود را به کار بسته تا تعادل در هسته اصلی گیم پلی بازی رعایت شود و جذابیت آن را دوچندان کند.

خوشبختانه، در بتل فرانت 2 تمام بسته های الحاقی مجانی است و با پرداخت 60 دلار، خیالتان راحت است که پشتیبانی از بازی حالا حالا ها ادامه دارد

یک شوترباز حرفه ای می داند که همه چیز به نقشه های بزرگ، تفنگ های عجیب غریب و حتی وسایل نقلیه زیاد بستگی ندارد؛ هنر سازنده زمانی نمایان می شود تا بین همه آن ها تعادل ایجاد کرده و هسته اصلی بازی را عمیق تر کند.

مهم ترین تغییری که در این بین ایجاد شده، بخش کلاس بندی بازی است. هنگام ورود به نقشه، باید از بین چهار کلاس هِوی، آساولت، آفیسر و اسپشیالیست یکی را انتخاب کرده و وارد بازی شوید.

کلاس هوی، از اسلحه های سنگین وزن برای کشتن دشمنان استفاده می کند و آساولت هم طبق معمول برای افراد علاقه مند به کارهای هجومی است. اسپشیالیست وظیفه پشتیبانی و افزایش خون هم تیمی ها را برعهده دارد و آفیسر هم با استفاده از تفنگ های دوربرد یا اسنایپر، دشمنان را از راه دور نابود می کند.

هر کدام از این کلاس ها توانایی ها، تفنگ ها و «استار کاردز» های (کارت هایی که قابلیت های هر کلاس را افزایش می دهد) مخصوص به خود را دارند که بسته به موقعیت بازی می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و به مرور زمان هر کدام را ارتقا دهید.

کم شدن نوار سلامتی قهرمان ها و مکانیزم تیم سازی خودکار

علاوه بر بخش کلاس بندی، یک سری بهبودهای دیگر صورت گرفته که جریان بازی را تغییر می دهد. به عنوان مثال، سیستم تیم سازی خودکار باعث می شود تا نبردهای عظیم به یک نقطه محدود نشوند.

اگر بتلفیلد 1 را بازی کرده باشید، می دانید که در صورت کشته شدن می توانید در کنار هم تیمی هایی که اول بازی انتخاب کرده اید، دوباره ظهور کرده و به بازی ادامه دهید. به عنوان مثال، اگر هم تیمی های شما در یک نقطه جمع می شدند و راه به خصوصی را می بستند، بعد از کشته شدن دوباره به همان نقطه احضار می شدند و سیستم بازی را به هم می ریختند.

در تیم سازی خودکار، بعضی از نقاط نقشه به گونه ای برنامه ریزی شده اند که 4 بازیکنی که بعد شما کشته می شوند، با شما یک تیم تشکیل داده و از همانجا با تیم جدید بازی خود را شروع می کنید. جریان بازی هر لحظه تغییر داده شده و امکان وجود یک تیم قوی با هماهنگی بالا کاسته می شود.

از طرفی اگر بازیکنی قهرمان شد، دیگر همانند قبل نمی تواند به سلاخی بازیکنان بپردازد زیرا نوار سلامتی کمتری دارد. اینگونه حتی اگر دارث مائول یا دارث ویدر هم باشید باید در نحوه حمله به دشمنان بی گدار به آب نزنید؛ زیرا شانس دیگر بازیکنان برای کشتن شما افزایش یافته است.

استرایک مد؛ تاکتیک و همکاری تیمی به جای هرج و مرج

نبردهایی که در بازی استار وارز بتل فرانت جریان دارد، هرج و مرج بیداد می کند. سازندگان برای ایجاد تنوع و افزایش چاشنی تاکتیکی بازی، یک بخش جدید به نام استرایک مد تدارک دیدند که مکانیزم بازی آن با حالت معمولی کاملاً متفاوت است.

در استرایک مد، هشت نفر مقابل هشت نفر قرار می گیرد و خبری از قهرمان ها و وسایل نقلیه (تانک، کشتی فضایی و ...) نیست. یک جبهه وظیفه دفاع از یک شی با ارزش و دیگری وظیفه دزدیدن آن را برعهده دارد ( شبیه Capture the Flag اما تنها یک بار این پروسه رخ می دهد).

در استاروارز بتلفرانت 2 یک محتوای تک نفره نیز در اختیار بازیکنان قرار داده شده که استودیو Motive Studio وظیفه ساخت آن را برعهده دارد.

همانند مد Conquest در بتلفیلد 1، تعداد ریسپاون های جبهه حمله کننده ها محدود است و بعد از برداشتن شی نامبرده، مدافعان باید برای پس گرفتن شی دشمنان را نابود کنند.

استرایک مد برخلاف دیگر بخش ها درون مایه تاکتیکی دارد و بازیکنان برای انجام وظیفه باید در ارتباط باشند. از چاشنی عظمت نقشه ها و شلوغی بازی نیز کم شده تا حالت کلاسیک بازی حفظ شود. به نظر نویسنده، این بخش می تواند مکمل بسیار خوبی برای دیگر بخش های بازی باشد.

تمام بسته های الحاقی مجانی است

بلاخره فاجعه نسخه قبل برطرف شد! بتل فرانت 1 نقشه های محدودی داشت و تعداد بسیاری از نقشه ها در بسته های الحاقی بازی قرار داشتند. برای دسترسی به تمام آن نقشه ها باید 60 دلار ناقابل دیگر پرداخت می کردید تا بازی بعد از مدتی کوتاه خسته کننده نشود.

این موضوع باعث شد بسیاری از بازیکنان توانایی خرید تمام نقشه ها را نداشته و به نسخه ناقص بازی اکتفا کنند. شکاف بزرگی بین خریداران بسته های الحاقی و آن هایی که نخریدند ایجاد شد و نتیجه آن به اعتراض بسیار زیاد طرفداران، نقدهای منفی و در نهایت درآمدزایی ضعیف منجر شد.

خوشبختانه، در بتل فرانت 2 تمام بسته های الحاقی مجانی است و با پرداخت 60 دلار، خیالتان راحت است که پشتیبانی از بازی حالا حالا ها ادامه دارد؛ همانگونه که بازی رینبو سیکس سیج که در ایران بسیار طرفدار دارد به لطف پشتیبانی خوب شرکت یوبی سافت توانست بازار را به مرور زمان از آن خود کند.

لوت باکس ها؛ عاملی که می تواند دردسرساز شود

تعداد طرفداران بسیار زیاد جنگ ستارگان و شوتربازها را نادیده گرفته و به عرضه بسته الحاقی مجانی بپردازیم؟ سوالی که ناشر بازی از خود می پرسد. برای پول کسب کردن از این تعداد مشتری، تصمیم گرفته شد تا سیستم لوت باکس در بازی تعبیه شود.

در عناوینی همچون اورواچ می توانستید جعبه هایی را با پول واقعی خریداری کنید که در آن آیتم های جذابی قرار داشت که ربطی به گیم پلی بازی نداشتند؛ همانند لباس قهرمان ها یا اسپری ها و ... . همین موضوع در بازی استاروارز بتل فرانت 2 جریان دارد منتهی علاوه بر چنین آیتم هایی، قابلیت هایی به بازیکن داده می شود که می تواند قدرت آن را در بازی دوچندان کند.

این موضوع باعث می شود تا تعادل در بازی به هم بخورد و فردی که با پول واقعی لوت باکس بخرد، از فردی که این کار را نمی کند مزیت های بیشتری داشته باشد. هیچ قضاوت درستی نمی توان در این باره کرد و باید تا زمان عرضه رسمی بازی صبر کنیم.

بهترین تجربه از بتلفرانت 2 را روی پلی استیشن 4 پرو داشته باشید

وضوح تصویر برای دو کنسول ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 به صورت داینامیک یا پویا درنظر گرفته شده و بسته به موقعیت از 960p تا 400p تغییر می کند.

برای تجربه بهتر بازی می توانید از کنسول پلی استیشن 4 پرو استفاده کنید که از وضوح 1080p و نرخ فریم 60 پشتیبانی می کند. سازندگان اعلام کرده اند که بهبودهای تکنیکی و بصری بیشتری روی نسخه پرو گنجانده شده تا خریداران از تجربه جنگ ستارگان لذت بیشتری ببرند.

همانطور که خواندید، شرکت الکترونیک آرتز و استودیو دایس نمی خواهند بازار بزرگ طرفداران شوتر و سری جنگ ستارگان را از دست بدهند و تمام تلاششان را می کنند که یک بازی در سطح بهترین های شوتر به بازار عرضه کنند.

جنگ های فضایی، نبردهای عظیم، حضور شخصیت های محبوب سری، اضافه کردن بخش تک نفره و از همه مهم تر بسته های الحاقی مجانی این موضوع را ثابت می کند. البته ناگفته نماند، مکانیزم جعبه های لوت و پولی بودن آن می تواند توازن را در بخش آنلاین بازی به هم زند؛ باید دید که ساز و کار آن چگونه روی ساختار کلی بازی تاثیر خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • m.h.r.v pro gamer
    m.h.r.v pro gamer | ۲۱ آبان ۱۳۹۶

    دیجیاتو چرا بررسی ویدیویی کالاف وورد ات وار ۲ رو نمیزاری دقیقا ۶ روزه که منتظرم بعد عرضه اش

  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

    سری استاروارز کلا یه جوریه...بهم نمیسازه.

  • pine
    pine | ۱۹ آبان ۱۳۹۶

    وقتی قهرمان میشی خون کمتری داری؟
    چقدر مسخره

    • پویا پورنصیر
      پویا پورنصیر | ۲۰ آبان ۱۳۹۶

      نسبت به نسخه قبل، نه اینکه کلاً نوار سلامتیت از حالت معمولی کمتر باشه. تو بتلفرانت 1 اگه قهرمان باشی خیلی طول میکشه با بکشنت چون نوار سلامتیت بالاس، الان کمترش کردن تا یه قهرمان نتونه بیست سی نفرو راحت بکشه? در واقع یه جور ایجاد بالانسه نه نقطه ضعف

  • مجتبی سامری
    مجتبی سامری | ۱۹ آبان ۱۳۹۶

    من یکشو بازی کردم خیلی عالیه ایون نمیدونم

مطالب پیشنهادی