ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش سود فصل گذشته فاکسکان به خاطر مشکلات آیفون 10

به گزارش «فایننشال تایمز» سود سه ماه سوم کمپانی فاکسکان با کاهش 39 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 700 میلیون دلار رسیده است. این کمپانی که بزرگترین تامین کننده اپل به شمار ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

به گزارش «فایننشال تایمز» سود سه ماه سوم کمپانی فاکسکان با کاهش 39 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 700 میلیون دلار رسیده است.

این کمپانی که بزرگترین تامین کننده اپل به شمار می رود، در سه ماهه تابستان سال گذشته به سودی 1.09 میلیارد دلاری دست یافته بود.بر اساس این گزارش دلیل اصلی این مساله به مشکلات تولید آیفون 10 برمی گردد که این شرکت را با بیشترین کاهش سود از زمان بحران اقتصادی مواجه کرده است.

گفتنی است فاکسکان تنها مونتاژ کننده آیفون 10 است و نیمی از کل کسب و کار این کمپانی به اپل وابسته است، با این حال کمبود موجودی قطعات مانع دستیابی آن ها به اهداف از پیش تعیین شده است.

لازم به یادآوری است که در گزارش های قبلی عدم تولید کافی نمایشگر های OLED و قطعات Face ID دلیل اصلی کاهش 50 درصدی تولید آیفون 10 عنوان شده بود.

مشکلات فاکسکان به همین جا ختم نمی شود چرا که تولید پرچمدار چدید اپل باعث افزایش 16 درصدی هزینه های عملیاتی آنها شده و از طرف دیگر آیفون 8 و 8 پلاس نیز با استقبال چندانی مواجه نشده اند که دلیل آن می تواند ظهور غول های آسیایی از قبیل «هواوی» و «شیائومی» باشد که محصلات خود را با قیمت بسیار کمتر عرضه می کنند.

با این حال این کمپانی می تواند به آینده امیدوار باشد چرا که به نظر می رسد آیفون 10 نظر کاربران را به خود جلب کرده، تا جایی که ارسال سفارش های برخی از آنان یک ماه به تاخیر افتاده است.

از طرف دیگر با گذشت زمان دیگر تامین کننده ها نیز به فناوری تولید قطعات مختلف این موبایل هوشمند مسلط شده و فرایند تولید به روال عادی خود باز خواهد گشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی