ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل وان پلاس 5T معرفی شد؛ نمایشگر بدون حاشیه، دوربین بهتر، قیمت معقول

بعد از مدت ها انتظار کمپانی وان پلاس بالاخره به شایعات پایان داد و رسماً از موبایل هوشمند «وان پلاس 5T» رونمایی کرد؛ موبایلی با نمایشگر بدون حاشیه 6 اینچی و دوربین دوگانه ای که ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۶ آبان ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

بعد از مدت ها انتظار کمپانی وان پلاس بالاخره به شایعات پایان داد و رسماً از موبایل هوشمند «وان پلاس 5T» رونمایی کرد؛ موبایلی با نمایشگر بدون حاشیه 6 اینچی و دوربین دوگانه ای که وعده تصاویر با کیفیت تر را در شرایط کم نور می دهد.

وان پلاس 5T به طور کلی تفاوت چندانی با وان پلاس 5 ندارد و همان طراحی یکپارچه آلومینیومی را به ارث برده و با خمیدگی ارگونومیک پنل پشتی، اندکی باریک تر به نظر می رسد و در دست بهتر جای می گیرد. وان پلاس 5T در حال حاضر تنها در رنگ مشکی یا به تفسیر کمپانی سازنده «مشکی نیمه شب» عرضه می شود و فعلاً خبری از رنگ های دیگر نیست.

5T از نظر ابعاد هم تفاوتی با وان پلاس 5 ندارد؛ هرچند اندکی از مدل پیشین خود بلند قامت تر است. دکمه هوم، دیگر جایی در پنل جلویی ندارد و با طراحی دایره ای شکل، به پشت منتقل شده است. جنس سرامیکی دکمه هوم، عدم ایجاد خط و خش را تضمین می کند و می توانید انتظار داشته باشید که در عرض 0.2 ثانیه، قفل نمایشگر را باز کند. ضمناً جا به جایی دکمه فیزیکی هوم به این معناست که دکمه های ناوبری حالا بخشی از نمایشگر را اشغال می کنند.

از نظر مشخصات سخت افزاری، وان پلاس 5T قطعاً یارای برابری با پرچمداران اخیر را دارد و از چیپست اسنپدراگون 835 کوالکام به عنوان قلب تپنده بهره می برد. از سوی دیگر، موبایل مورد اشاره به حافظه رم نامتعارف 8 گیگابایتی مجهز شده و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی، کاربر را یک در روز پرمشغله همراهی می کند.

نمایشگر وان پلاس 5T، قطعاً یکی از برجسته ترین ویژگی های آن است که از نوع OLED بوده و 80.5 درصد از پنل جلویی دستگاه را اشغال می کند. حاشیه نمایشگر در بخش های بالایی و پایینی به کمترین میزان ممکن رسیده و از طرفین، حاشیه دستگاه تقریباً غیرقابل مشاهده است. علاوه بر این درست مانند پرچمداران چند ماه اخیر، وان پلاس 5T از نسبت ابعاد 18:9 بهره می برد و رزولوشن 1080x2160 پیکسل را مقابل دیدگان قرار می دهد.

کمپانی چینی وان پلاس حالت های رنگی متفاوتی را برای پرچمدارش در نظر گرفته که کاربران می توانند از میان آنها یکی را انتخاب کنند. نخستین گزینه، حالت استاندارد sRGB است که رنگ های بالانس تری را به تصویر می کشد و سپس نوبت به حالت DCI-P3 می رسد که رنگ هایی شاداب تر را نمایش می دهد. در نهایت حالت «نور آفتاب» هم روشنایی و کنتراست را در فضای باز تنظیم می کند تا محتویات صفحه با وضوح بیشتری دیده شوند.

تغییر بزرگ دیگر وان پلاس 5T به دوربین آن باز می گردد. وان پلاس 5 نخستین موبایل کمپانی بود که از سیستم دوربین دوگانه بهره مند شد و از یک لنز عریض اصلی و یک لنز ثانویه تله فوتو بهره می برد. این ساختار در وان پلاس 5T تغییر کرده و گرچه لنز اصلی کماکان عریض است اما لنز ثانویه با میدان دید 27 میلی متری، 20 مگاپیکسلی بوده و با ترکیب چهار پیکسل در یک پیکسل، نویز را در شرایط کم نور کاهش می دهد. ناگفته نماند که گشودگی دهانه لنز هر دو دوربین معادل f/1.7 است.

حالت پرتره -حالتی که پس زمینه تصویر به حالت مات در می آید و سوژه واضح باقی می ماند- هم یکبار دیگر در وان پلاس 5T قرار دارد و با استفاده از الگوریتم های هوشمند و قابلیت های نرم افزاری محقق می شود. علاوه بر این ها، 5T نخستین موبایل وان پلاس است که از تکنولوژی تشخیص چهره بهره می برد؛ هرچند که باید منتظر آزمایش های ابتدایی و مقایسه آن با Face ID آیفون X ماند.

در نهایت موبایل وان پلاس 5T قرار است تا کمتر از یک هفته دیگر و در تاریخ 21 نوامبر روانه بازار آمریکا، اروپا، کانادا، چین، هنگ کنگ و هند شود. مشتریان برای خرید مدل پایه و 64 گیگابایتی دستگاه باید 500 دلار بپردازند که 20 دلار از قیمت ابتدایی وان پلاس 5 بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    دوستم نویسنده محترم از نظر شما اکر رم هر گوشی تواید شده بالاتر از برند محبوب شما باشه نا متعارف و زشت و به درد نخوره برادر عالییه این گوشی

  • Farzinati
    Farzinati | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    کجاش بدون حاشیه س؟بهتره بگین کم حاشیه تا بدون حاشیه

    • Hamid Ahmadnia
      Hamid Ahmadnia | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

      چون نسبت تصویر صفحه نمایش 18 به 9 هست اصطلاحا میگن بی حاشیه

مطالب پیشنهادی