ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بورگوارد از کراس اوورهای BX5 و BX7 در نمایشگاه تهران رونمایی کرد

مدتی است که اخباری مبنی بر حضور برند احیا شده بورگوارد در ایران به گوش می رسد. این خودروساز اصالتا آلمانی، در میانه های قرن بیستم میلادی به تولید خودروهایی با تکنولوژی های پیشرفته تر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ آذر ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

مدتی است که اخباری مبنی بر حضور برند احیا شده بورگوارد در ایران به گوش می رسد. این خودروساز اصالتا آلمانی، در میانه های قرن بیستم میلادی به تولید خودروهایی با تکنولوژی های پیشرفته تر نسبت به رقبا مشغول بود، اما به دلایل مختلف نتوانست با هموطنان خود که عمدتا مدل های ارزان تر راهی بازار می کردند، رقابت کند.

این مساله سبب شد بورگوارد در سال 1961 به پایان خط رسیده و از رده خارج شود. در سال 2008 یکی از نوادگان بنیانگذار این کمپانی تصمیم گرفت تا دوباره این برند را اصیل را احیا کند. در این راستا مذاکراتی با فوتون چین انجام شد و در نهایت بورگوارد با حمایت چینی ها از سال 2015 و با معرفی کراس اوور BX7 در نمایشگاه خودروی ژنو به عرصه خودروسازی بازگشت.

محصولات بورگوارد در ایران توسط شرکتی به نام کیان موتور وارنا به فروش خواهند رسید. این شرکت برای معرفی بورگوارد به مشتریان ایرانی، با دو مدل BX5 و BX7 در نمایشگاه خودروی تهران حضور پیدا کرده است.

کراس اوور BX5 از یک موتور 1.8 لیتری با 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ های جلو ارسال می شود؛ البته امکان انتخاب سیستم چهار چرخ متحرک نیز برای آن وجود دارد.

مدل BX7 در کلاس کراس اوورهای کامپکت لوکس طبقه بندی شده و در واقع برادر بزرگ تر BX5 محسوب می شود. برای جابجایی این مدل یک موتور 2 لیتری توربو در نظر گرفته شده که ظاهرا با همکاری میتسوبیشی و فوتون توسعه یافته است.

این موتور توانایی تولید 224 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور را داشته و نیروی خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته ساخت آیسین ژاپن و سیستم چهار چرخ متحرک به هر دو محور ارسال می کند.

قیمت و زمان ورود نمایندگان بورگوارد نیز هنوز بطور دقیق مشخص نیست، اما بد نیست اشاره کنیم که BX5 و BX7 در مدل های پایه به ترتیب قیمتی برابر با 150 هزار و 170 هزار یوان در چین دارند. این ارقام با نرخ روز ارز برابر با 97.5 و 110 میلیون تومان هستند. در ادامه می توانید تصاویر مربوط به رونمایی از محصولات بورگوارد را مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۷ آذر ۱۳۹۶

    من byd s7 رو به این ترجیح میدم، حداقل برندش و نماینده اش توی ایران امتحانشو پس دادن!

  • MasoudZ
    MasoudZ | ۶ آذر ۱۳۹۶

    قیمتشون مناسبه خداییش

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۶ آذر ۱۳۹۶

    یعنی آسیبی ک چینیا به برند میتسوبیشی زدن،هیتلر به یهودیا نزد،تا دیدم موتورشو فوتون به کمک میتسوبیشی ساخته فاتحشو خوندم،همه اشغالای چینیو موتورشونو میتسوبیشی میزنه،جعبه دندشونم ایسن.

  • Ehsan_Os
    Ehsan_Os | ۶ آذر ۱۳۹۶

    ماشین زیباییست،.......بعید میدونم کمتر از۱۴۰الی۱۵۰میلیون باشه،.......این خانم که تو برخی از عکس ها هست میبینید!!چرا از روی حسرت وناراحتی ماشین رو نگاه میکنه:)

مطالب پیشنهادی