ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مهم ترین رویداد های نمایشگاه خودروی تهران؛ از معرفی رنو مگان تا نمایش مجدد مرسدس بنز E200

این روزها توجه تمامی نشریات و رسانه های داخلی فعال در حوزه حمل و نقل و اتومبیل به شهر آفتاب و دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودروی تهران معطوف شده است. در این دوره محصولاتی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

این روزها توجه تمامی نشریات و رسانه های داخلی فعال در حوزه حمل و نقل و اتومبیل به شهر آفتاب و دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودروی تهران معطوف شده است. در این دوره محصولاتی از خودروسازان معروف اروپایی و شرکت های بعضا کم نام و نشان چینی و تایوانی، در کنار برخی از مدل های داخلی به نمایش گذاشته شده اند که برخی از آنها در ماه ها و سال های آتی راهی خیابان های کشور خواهند شد.

در این نوشتار قصد داریم نگاهی کوتاه و خلاصه وار به بعضی از مدل های معرفی شده در این نمایشگاه داشته باشیم. قبل از پرداختن به مدل ها باید اشاره کنیم که نمایشگاه خودروی تهران تا 10 آذر ماه دایر بوده و علاقه مندان می توانند با مراجعه به محل برگزاری بین ساعات 10 الی 18، از نزدیک آنها را مشاهده فرمایند.

برنامه حرکت قطارها در روزهای برگزاری نمایشگاه خودروی تهران از ایستگاه شهر آفتاب به سمت ایستگاه تجریش

هاوال H9

گروه خودروسازی بهمن ظاهرا با چینی ها به توافقات اولیه رسیده و قرار است از این به بعد همکاری هایی را با کمپانی هاوال که زیر مجموعه گریت وال به حساب می آید، داشته باشد. این شرکت وطنی در غرفه خود سه شاسی بلند با نام های H2، H6 و H9 به نمایش گذاشته که بی شک جذاب ترین آنها H9 است.

این خودرو به یک موتور دو لیتری توربوشارژ مجهز شده که می تواند حدود 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار به هر چهار چرخ ارسال می شود که همین مساله باعث شده H9 در مسیرهای آفرود نیز توانایی مناسبی داشته باشد.

در کابین این مدل توجه ویژه ای به جزییات شده و چینی ها سعی کرده اند با انتخاب مواد اولیه مرغوب و استفاده بهینه از فضا، محیطی جادار و نسبتا لوکس برای سرنشینان فراهم کنند. نکته بسیار عجیب اینکه بر اساس گمانه زنی ها H9 قیمتی در حدود 200 ملیون تومان خواهد داشت که در صورت قطعی شدن یک رکورد برای خودروهای چینی حاضر در بازار ایران محسوب خواهد بود.

به غیر از محصولات هاوال، گروه بهمن از یک پیکاپ چینی نیز رونمایی کرده که ترالورد نام دارد. این پیکاپ دو کابین توسط کمپانی ZX Auto - سازنده پیکاپ گرند تایگر یا همان کاپرا - طراحی و تولید شده است. برای جابجایی این پیکاپ ظاهرا یک موتور 2.4 لیتری بنزینی به قدرت 160 اسب بخار در نظر گرفته شده که در همکاری با یک گیربکس 6 سرعته نیمه خودکار هر چهار چرخ را مجبور به حرکت می کند.

درباره قیمت احتمالی و زمان ورود ترالورد به ایران اطلاعاتی در دست نیست. این پیکاپ در سرزمین مادری قیمتی بین 110 الی 162 هزار یوان دارد که با نرخ روز ارز معادل 71.5 الی 105 میلیون تومان می شود.

بی وای دی S7

کارمانیا، نماینده محصولات بی وای دی در ایران با شاسی بلند S7 در شهر آفتاب حضور دارد. این شاسی بلند خوش استیل در واقع نسخه ارتقا یافته و لوکس تر S6 محسوب شده و از امکانات مناسبی بهره می برد.

نیروی مورد نیاز این خودرو توسط یک موتور 2 لیتری توربوشارژ جدید که 207 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور دارد، تامین شده و از طریق یک گیربکس 6 سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو ارسال می گردد.

این شاسی بلند چینی در حال حاضر با قیمت 129 میلیون و 900 هزار تومان در نمایشگاه خودرو تهران پیش فروش می شود.

چری آریزو 5 برقی

نسخه برقی آریزو 5 یکی از نمایندگان چری در غرفه مدیران خودرو است. این خودرو نیروی مورد نیاز خود را از یک موتور برقی که 122 اسب بخار قدرت و 276 نیوتن متر گشتاور دارد، دریافت می کند.

درباره ظرفیت باتری آریزو 5 الکتریکی به میان نیامده، اما ظاهرا می تواند با یک بار شارژ مسافتی در حدود 400 کیلومتر را طی کند که این رقم در صورت عملی شدن به استانداردهای جهانی بسیار نزدیک خواهد بود.

شارژ باتری آریزو 5 با برق شهری بین 6 الی 8 ساعت زمان می برد. البته به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع امکان شارژ باتری تا 80 درصد در عرض 30 دقیقه وجود دارد.

لوکسژن U5 و U6

شرکت آرمان موتور کویر، نماینده لوکسژن تایوان در ایران با دو کراس اوور U5 و U6 در نمایشگاه خودروی تهران حضور دارد.

مدل U5 در کلاس کراس اوورهای بسیار کوچک طبقه بندی می شود، همان کلاسی که نیسان جوک و پژو 2008 از اعضای نام آشنای آن هستند. نیروبخش این کراس اوور شهری، یک موتور 1.6 لیتری است که توانایی تولید 124 اسب بخار قدرت و 153 نیوتن متر گشتاور را داشته و در همکاری با گیربکس CVT، چرخ های جلو را به حرکت در میاورد.

مدل بزرگ تر U6 در دسته کراس اوورهای کامپکت جای می گیرد. برای به حرکت در آوردن این خودرو در سرزمین مادری، یک موتور 1.8 لیتری توربو با 180 اسب بخار قدرت و 256 نیوتن متر گشتاور و یک موتور دو لیتری توربو با 188 اسب بخار قدرت و 275 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده، اما ظاهرا در بازار ایران مدل 1.8 لیتری با گیربکس شش سرعته خودکار به فروش خواهد رسید.

هنوز شرکت آرمان موتور کویر درباره زمان و قیمت دقیق U5 و U6 حرفی به میان نیاورده است، اما بد نیست اشاره کنیم که این قیمت این دو مدل در چین به ترتیب از حدود 70 و 120 هزار یوان آغاز می شود، یعنی تقریبا برابر با 45.5 و 78 میلیون تومان.

هیوندای سوناتای هیبریدی 2018

این سدان محبوب کره ای با پیشرانه سبز خود در غرفه شرکت پاکرو به نمایش گذاشته شده است. البته علی رغم تغییرات گسترده ظاهری، نسخه فیس لیفت از لحاظ باطنی تفاوت چندانی با مدل قبلی نداشته و نیروی خود را از همان پیشرانه سابق دریافت می کند.

پیشرانه مذکور شامل یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر به قدرت 154 اسب بخار و یک موتور برقی به قدرت 51 اسب بخار می شود. مشخص نیست که این نسخه از سوناتا در چه بازه قیمتی راهی خیابان های کشور خواهد شد، اما بد نیست بدانید نسخه بنزینی قبل از فیس لیفت به دلیل نوسانات ارز و توقف ثبت سفارش در حال حاضر قیمتی بیش از 200 میلیون تومان پیدا کرده است.

سیتروئن C3

خودروی شهری C3 به وضوح DNA سایر محصولات کمپانی سیتروئن را در خود دارد. این اتومبیل کوچک محصولی متفاوت و کاربردی از سیتروئن محسوب شده و ضمن بروز بودن دارای ضربه گیرهایی مخصوص بر روی درب ها است تا از خسارات ناشی از تصادفات درون شهری کاسته شود.

هاچبک فرانسوی به یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت مجهز شده است. این قدرت قابل توجه توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار به چرخ های جلو ارسال می گردد و با توجه به ابعاد جمع و جور C3 می تواند شتابی قابل توجه را برای آن به ارمغان بیاورد.

شنیده ها حکایت از آن دارند که سایپا و سیتروئن با همکاری هم C3 را با قیمتی در حدود 100 الی 110 میلیون تومان به دست مشتریان ایرانی خواهند رساند.

رنو مگان

سدان خوش چهره و جذاب مگان دیگر نماینده فرانسوی ها در نمایشگاه خودروی تهران است. نسل چهارم از این خودرو که شباهت های بسیار زیادی با برادر بزرگ تر خود یعنی تالیسمان دارد، به یک موتور 1.2 لیتری توربو با حدودا 120 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور مجهز شده. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس هفت دنده دوکلاچه خودکار به چرخ های جلو ارسال می شود.

بر اساس اطلاعات موجود این خودرو از تجهیزات مناسبی برخوردار بوده و در حالت استاندارد امکاناتی مثل سیستم Pure Vision برای چراغ های جلو، سیستم ترمز ABS + ABD، صفحه نمایش 8.7 اینچی، سیستم تعلیق الکتریکی، تنظیم الکترونیکی سختی سیستم تعلیق و سیستم پایداری الکترونیکی به همراه سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی ها دارد.

هنوز مشخص نیست که مگان دقیقا چه زمانی و با چه بهایی وارد کشور خواهد شد، اما با توجه به شرایط کنونی بازار شاید بتوان قیمتی در حدود 150 میلیون تومان برای آن متصور شد.

پژو اگزالت

پژو اگزالت به عنوان خودرویی کانسپت و با شعار چشم اندازی از سدان های آینده، برای اولین‌ بار توسط پژو در نمایشگاه خودروی پکن سال 2014 معرفی شد. حال نسخه جدید این خودرو با تغییراتی در روکش بدنه، از جمله رنگ بدنه آبی تیره، و اجزا جدید کابین در نمایشگاه خودروی تهران در معرض دید عموم گذاشته شده است.

در ساخت کابین اگزالت، در کنار استفاده از طراحی جذاب و خاص، مواد بسیار عجیب و خاصی بکار گرفته شده اند. فولاد خام، پارچه هایی از جنس پشم طبیعی، چرم طبیعی و چوب های به کار رفته در داشبورد و کنسول که از روزنامه تهیه شده اند. این چوب ها حاصل ترکیب روزنامه باطله، فیبر بازالت و آبنوس سیاه بوده و ظاهری کاملا مناسب دارند.

در بحث قوای محرکه، این شیر فرانسوی با پیشرانه HYbrid4 خود کاملا توانمند ظاهر می شود. این پیشرانه به دو موتور الکتریکی و بنزینی (یا دیزلی) مجهز است. موتور الکتریکی واقع در محور عقب که توسط ترمزها قابل شارژ است، قادر به تولید 70 اسب بخار نیرو است و در کنار 270 اسب بخار حاصل از موتور درون سوز، اگزالت در مجموع 340 اسب بخار قدرت دارد. گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و رینگ های 20 اینچی آلیاژی از دیگر نکات قابل اشاره در این خودروی کانسپت هستند.

دی اس 7

دی اس 7 به دلیل کیفیت بالا و کابین لوکس به عنوان یکی از خودروهای تشریفاتی فرانسه شناخته شده و توسط دولت این کشور در مراسم های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. این خودرو اکنون توسط شرکت آرین موتور تابان در شهر آفتاب به نمایش گذاشته شده است.

نکته ای که این کراس اوور زیبا و جذاب را از سایر محصولات فرانسوی متمایز می کند، پرداخت های دقیق و توجه فوق العاده زیاد به جزئیات در نمای ظاهری و داخلی است که آن را در سطحی بالاتر از تمامی رقبای موجود قرار می دهد.

پیشرانه در نظر گرفته شده برای دی اس 7 در بازار ایران، از نوع 1.6 لیتری توربو بوده که می تواند 165 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور تولید کند. خروجی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده 6 سرعته ساخت Aisin به چرخ های جلو انتقال می یابد.

تاکنون درباره قیمت احتمالی این کراس اوور لوکس در بازار ایران حرفی به میان نیامده، اما با در نظر گرفتن قیمت پایه و شرایط بازار می توان پیش بینی کرد که قیمت آن در صورت ورود، چیزی حول و حوش 300 میلیون تومان و یا حتی فراتر خواهد بود.

بورگوارد BX5 و BX7

محصولات برند احیا شده بورگوارد توسط شرکتی به نام کیان موتور وارنا وارد بازار ایران خواهند شد. این شرکت برای معرفی بورگوارد به مشتریان ایرانی، با دو کراس اوور BX5 و BX7 در شهر آفتاب حضور پیدا کرده است.

مدل BX5 از یک موتور 1.8 لیتری با 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیروی تولیدی توسط این موتور به واسطه یک گیربکس شش سرعته خودکار به چرخ های جلو ارسال می شود؛ البته امکان انتخاب سیستم چهار چرخ متحرک نیز برای آن وجود دارد.

مدل BX7 در کلاس کراس اوورهای کامپکت لوکس طبقه بندی شده و در واقع برادر بزرگ تر BX5 محسوب می شود. برای جابجایی این مدل یک موتور 2 لیتری توربو با توانایی تولید 224 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته شده است.

نیروی تولیدی توسط این موتور توسط یک گیربکس 6 سرعته ساخت آیسین ژاپن و سیستم چهار چرخ متحرک به هر دو محور ارسال می شود.

قیمت و زمان ورود نمایندگان بورگوارد نیز هنوز بطور دقیق مشخص نیست، اما بد نیست اشاره کنیم که BX5 و BX7 در مدل های پایه به ترتیب قیمتی برابر با 150 هزار و 170 هزار یوان در چین دارند. این ارقام با نرخ روز ارز برابر با 97.5 و 110 میلیون تومان هستند.

فولکس واگن پاسات و تیگوان

یک سالی می شود که خبر اعطای نمایندگی فولکس واگن آلمان به ماموت خودرو اعلام شده است. حال این شرکت با سدان پاسات و کراس اوور تیگوان در نمایشگاه خودروی تهران حضور پیدا کرده است.

کراس اوور تیگوان از جدیدترین موتور فولکس واگن بهره می برد که یک موتور 2 لیتری 180 اسب بخاری توربو است. این موتور با جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه ترکیب شده و حداکثر گشتاور آن به 320 نیوتن متر می رسد. این نیرو توسط سیستم انتقال قدرت اختصاصی تیگوان به هر چهار چرخ ارسال می شود.

تیگوان در بازه قیمتی 23 تا 37 هزار دلار در بازار جهانی به فروش می رسد که اگر شاهد تغییر قوانین خودروهای وارداتی نباشیم، قیمت 250 میلیون تومانی می تواند رقم مناسبی برای آن باشد.

سدان پاسات از موتور 1.8 لیتری توربو شارژ شده به قدرت 180 اسب بخار و حداکثر گشتاور 250 نیوتن متر بهره می برد. جعبه دنده آن نیز همانند تیگوان 7 سرعته دو کلاچه اتوماتیک(DSG) است.

پاسات 23 هزار دلار آمریکا در بازارهای جهانی قیمت خورده است و احتمالا با قیمت حدودی 250 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

مرسدس C و E کلاس

مرسدس بنز که جای خالی حضورش سال گذشته بسیار محسوس بود، امسال در کنار فولکس واگن، دو خودروساز آلمانی حاضر در این همایش نسبتا پر شور هستند.

ستاره ایران به عنوان نماینده اشتوتگارتی ها، مدل های پایه از سری C و E کلاس را در معرض دید عموم قرار داده است. E کلاس به نمایش گذاشته شده توسط ستاره ایران، حامل کد E200 بوده و از یک موتور 2 لیتری توربو شارژ بهره می برد. این موتور توان تولید 183 اسب بخار و 300 نیوتن متر گشتاور را داشته و برای انتقال قدرت به چرخ ها، با یک گیربکس 7 سرعته ترکیب شده است.

مدل C200 موجود نیز از لحاظ مشخصات فنی کاملا مشابه با E200 بوده و این دو در واقع دارای پیشرانه و گیربکس مشترکی هستند.

با تمام زیبایی ها و جذابیت های E200 و C200، قیمت 700 و 450 میلیونی برای آن کمی غیر عقلانی است؛ مگر اینکه عاشق درخشیدن ستاره سه پر بر روی وسیله نقلیه خود باشید!

در ادامه می توانید کلیپی کوتاه از نمایشگاه خودروی تهران را مشاهده فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۸ آذر ۱۳۹۶

    دوستان چه دروغی بگید بدونیم نکنه قرار بوده للمبورگینی در بیاد از رنو بابا متن میزارید بگید یجور گفتی دروغ گفتم الان شهر افتابی و داری چهار تا رنو پیش خرید میکنی

    • sadegh710
      sadegh710 | ۹ آذر ۱۳۹۶

      رنو کلی تبلیغ کرد که امسال نمایشگاه ماشین فرمول یک R.S17 2017 را بیاره که تو نمایشگاه ماشین R.S16 2016 را اورده بود و رنگش کرده بود و برچسب مدل R.S17 زده بود!!فکر کرده چون ایران از مسابقات فرمول یک محروم هستند نمیفهمند!!!

  • Behrooz A
    Behrooz A | ۸ آذر ۱۳۹۶

    بی شک ستاره نمایشگاه تهران رنو بود که با دروغ گویی و عوام فریبی به شعور و فهم همه خودرو دوستان ایرانی توهین کرد و هیچ کس هم صداش در نمیاد ، سایت شما هم که سکوت کرده چیزی از اون کم نداره

  • sina.z
    sina.z | ۸ آذر ۱۳۹۶

    80 درصد نمایشگاه دست چشم بادامی ها بود....و هنوز هم سایپا مطمئن

  • sadegh710
    sadegh710 | ۸ آذر ۱۳۹۶

    من نمیفهمم چرا کلا دیگه هیچی از دروغ رنو نمیگید!؟؟!پستتون هم نوشته بودید پاک کردید!!!چی شد یهو!؟!؟!؟از شما بعید بود

مطالب پیشنهادی