ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پشتیبانی از ویدیوهای HDR به اپلیکیشن اندرویدی گوگل کروم می آید

همان طور که می دانید محتوای ویدیویی HDR نسبت به ویدیوهای معمولی، کنتراست بالاتر و دقت رنگ بهتری را ارائه داده و کیفیت تصویر آن به طرز محسوسی برتر از نمونه های ساده است. اما ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۱۲:۳۰

همان طور که می دانید محتوای ویدیویی HDR نسبت به ویدیوهای معمولی، کنتراست بالاتر و دقت رنگ بهتری را ارائه داده و کیفیت تصویر آن به طرز محسوسی برتر از نمونه های ساده است.

اما برای پخش چنین محتوایی روی تلفن های هوشمند، علاوه بر پشتیبانی سخت افزاری موبایل و نمایشگر آن، سیستم عامل و اپلیکیشن های دستگاه نیز باید توانایی پخش ویدیوهای HDR را داشته باشند که چنین امکانی از نسخه 7 به بعد در اندروید فراهم شده، اما هنوز اپلیکیشن های محدودی از آن پشتیبانی می کنند.

امکان پخش ویدیوهای HDR از اندروید 7 به بعد فراهم شده است

در حال حاضر تقریباً تمام پرچمداران اندرویدی بازار از نظر سخت افزاری و نرم افزاری (اندروید نوقا) امکان پخش ویدیوهای HDR را دارند اما فعلاً تنها نتفلیکس، Google Play Movies و یوتوب در میان نرم افزارهای پرکاربرد از فناوری مذکور پشتیبانی می کنند که بر اساس اخبار جدید، مرورگر گوگل کروم نیز به زودی قابلیت مورد نظر را دریافت خواهد کرد.

بنا به دو ارجاع در ابزار ارتباطی «Chromium gerrit» (که امکان برقراری ارتباط میان توسعه دهندگان را فراهم می کند)، اپلیکیشن گوگل کروم در اندروید به زودی توانایی استخراج داده های ویدیویی HDR با فرمت 10 بیتی «VP9» را به دست آورده، و محتوای مورد نظر را روی دستگاه هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند پخش خواهد کرد.

ارتقاء مورد بحث تجربه مشاهده ویدیوهای با کیفیت را فراهم خواهد کرد اما دو مشکل اساس بر سر راه آن وجود دارد؛ نخست کمبود محتوای ویدیویی HDR است که برای رفع آن، مانند فراگیری ویدیوهای 4K به زمان قابل توجهی نیاز خواهد بود.

عامل دوم هم سرعت اینترنت است چرا که ویدیوهای HDR نسبت به نمونه های معمولی حجم بیشتری دارند و در نتیجه کاربر برای پخش آنها، پهنای باند بیشتری احتیاج خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • nhho
    nhho | ۱۳ آذر ۱۳۹۶

    پهنای باند؟؟اره!!؟پس ماحتی اگه پرچمدارهم داشته باشیم نمیتونیم ویدیوهایHDRروهیچ وقت ببینیم....?

مطالب پیشنهادی