ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iMac Pro
تکنولوژی

کالبد شکافی کامپیوتر یکپارچه iMac Pro اپل [تماشا کنید]

در حالی که علاقمندان حوزه سخت افزار منتظر بودند iFixit کامپیوتر جدید اپل را کالبدشکافی کند یکی از کمپانی های تولیدکننده لوازم جانبی iMac به نام «OWC» ویدئویی را منتشر کرده که شامل باز کردن مدل پایه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۰ دی ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

در حالی که علاقمندان حوزه سخت افزار منتظر بودند iFixit کامپیوتر جدید اپل را کالبدشکافی کند یکی از کمپانی های تولیدکننده لوازم جانبی iMac به نام «OWC» ویدئویی را منتشر کرده که شامل باز کردن مدل پایه iMac Pro و تشریح قطعات آن است.

مدل های قبلی iMac از دریچه ای در پنل عقب برخودارند که امکان ارتقای رم را فراهم می کند اما مدل جدید از این قابلیت بی بهره است، بنابرین برای ارتقای آن راه دیگری جز بیرون ریختن دل و روده دستگاه باقی نمی ماند.

در این کالبدشکافی مشخص شده که مدل پایه iMac Pro با رم 32 گیگبایتی از 4 رم 8 گیگابایتی با ماژول DIMM بهره می برد؛ پیکربندی که احتمالا در مدل های مجهز به رم 32 و 64 گیگابایتی نیز تکرار شده است.

نکته مثبت این پیکبربندی در پشتیبانی این کامیپوتر از حافظه چهارکاناله است، با این حال در صورتی که کاربر بخواهد رم خود را از 32 به 64 گیگبایت تغییر دهد چاره دیگری جز تعویض هر ماژول ندارد.

کمپانی سازنده در این مدل iMac Pro که از 1 گیابایت حافظه برخودار است از دو حافظه SSD با ظرفیت 512 گیگبایت و پیکربندی RAID استفاده کرده است.

علاوه بر این به جای تعبیه این حافظه در بورد اصلی، آنها را به عنوان ماژول هایی مجزا و از طریق پیچ به بورد متصل کرده اند، در نتیجه تعویض آنها از نظر فنی نباید چندان کار دشواری باشد.

OWC تاکید کرده که در آینده نزدیک یک کیت ارتقای رم DIY  را برای iMac Pro عرضه خواهد کرد، گرچه اغلب کاربران ترجیح می دهند این کار را به مراکز معتبر بسپارند.

کمپانی OWC در سال گذشته نیز گجتی را برای مک بوک پروهای 2016 عرضه کرده بود که 4 ترابایت فضای ذخیره سازی، یک درگاه کارت حافظه SD و یک پورت USB را به آنها اضافه می کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی