ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Audi-Prologue_Concept_2014 3
خودرو

جنگ در کلاس کوپه های لوکس؛ آئودی برای ب ام و سری 8 رقیب می تراشد

سال گذشته کمپانی آلمانی ب ام و با رونمایی از یک کانسپت کوپه خبر از احیای سری 8 و تولید آن در آینده نزدیک خبر داد. به اعتقاد باواریایی ها کانسپت سری 8 برداشتی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

سال گذشته کمپانی آلمانی ب ام و با رونمایی از یک کانسپت کوپه خبر از احیای سری 8 و تولید آن در آینده نزدیک خبر داد. به اعتقاد باواریایی ها کانسپت سری 8 برداشتی از یک کوپه مدرن با نشان ب ام و است که از سبک طراحی بسیار جذابی پیروی می کند. حال خبر می رسد که آئودی احتمالا رقیبی برای این کوپه جدید عرضه خواهد کرد.

BMW-8-Series_Concept-2017

سر طراح آئودی آقای March Lichte اخیرا در مصاحبه ای که با نشریه انگلیسی Autocar داشته به طراحی و تولید رقیبی برای ب ام و سری 8 اظهار علاقه کرده، اما در سوی مقابل بازار ضعیف خودروهای لوکس کوپه را یک عامل منفی در اجرایی شدن این تصمیم دانسته است.

Audi-Prologue_Concept_2014

وی در این باره گفته:

من شکل کوپه های دو در را دوست دارم، اما این حقیقت هم وجود دارد که آمار فروش آنها در مقایسه با نمونه های چهار در خیلی پایین تر است. چه کسی می داند، شاید در آینده ایده های زیادی در این زمینه داشته باشیم.

با توجه به شواهد و قرائن به نظر می رسد که آئودی منتظر وضعیت ب ام و سری 8 در بازار خواهد ماند. اگر این کوپه باواریایی بتواند از لحاظ فروش به موفقیت دست پیدا کند، آنگاه آئودی نیز وارد عمل شده و تولید رقیبی برای تصاحب این بخش از بازار را در دستور کار قرار خواهد داد.

Audi-RS5_Coupe-2018

البته ناگفته نماند در سوی مقابل مرسدس مدتی است که با S کلاس کوپه و نسخه های قدرتمندتر AMG پیش از ب ام و و آئودی در این سگمنت حضور دارد. جالب اینکه این مدل ها فروش خوبی داشته و می توان آنها را موفق نامید.

Mercedes-Benz-S-Class_Coupe

آئودی پیش از این در سال 2014 با معرفی کانسپت Prologue تجسمی از زبان طراحی جدید این شرکت را به نمایش گذاشته بود. به دلیل اینکه Prologue به شکل کوپه دو در طراحی شده بود، هیچ بعید نیست که این کانسپت روزی به مرحله تولید رسیده و سری 8 و S کلاس کوپه را به چالش بکشاند.

Audi-Prologue_Concept_2014 3

پیروی از سیاست اشتوتگارتی ها و ارایه نسخه کوپه سدان لوکس و تشریفاتی A8 نیز می تواند یکی دیگر از احتمالات باشد. به هر حال باید منتظر ماند و دید که مقامات آئودی چه تصمیمی در این باره خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • armani
    armani | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    ???

  • jamalifar
    jamalifar | ۱۵ دی ۱۳۹۶

    چه حس خوبی میتونه باشه که کشورت چندین برند لوکس خودرو را داشته باشه

    • محمدی
      محمدی | ۱۵ دی ۱۳۹۶

      چیش خوبه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی