ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کمپانی Rocket Lab، نخستین «ستاره بشر» را به فضای خارج زمین فرستاد

استارتاپ فضایی Rocket Lab طی هفته گذشته، سه ماهواره تجاری را به مدار زمین فرستاد. اما اخیراً مشخص شده که محموله دیگری نیز در موشک «الکترون» این استارتاپ قرار داشته که پیتر بک، مدیرعامل Rocket ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

استارتاپ فضایی Rocket Lab طی هفته گذشته، سه ماهواره تجاری را به مدار زمین فرستاد. اما اخیراً مشخص شده که محموله دیگری نیز در موشک «الکترون» این استارتاپ قرار داشته که پیتر بک، مدیرعامل Rocket Lab آن را «ستاره بشر» می خواند؛ ماهواره جالبی که قرار است روشن ترین جسم در آسمان شب باشد.

ستاره بشر که شباهت زیادی به یک دیسکو بال دارد، از فیبر کربن ساخته شده و از 65 پنل بهره می برد که نور خورشید را بازتاب می دهند. این ماهواره قرار است در فضا بچرخد و دائماً نور خورشید را به سمت زمین بازتاب دهد. این جسم، به قدری روشن است که گفته می شود با چشم غیرمسلح امکان مشاهده آن وجود دارد.

ستاره بشر قرار است کاملاً به دور زمین بگردد و به همین خاطر، از تمام نقاط کره خاکی قابل رویت خواهد بود. گفتنی است که Rocket Lab وب سایتی مخصوص برای ماهواره خود راه اندازی کرده که به صورت همزمان، موقعیت ستاره بشر را در آسمان اعلام می کند تا در صورتی نزدیکی به آن، از منزل خارج شده و به تماشای آن بپردازید.

هدف Rocket Lab از این پروژه «خلق تجربه ای مشترک برای انسان ها» بوده است. استارتاپ مورد اشاره در بیانیه خود می گوید: «مهم نیست کجای جهان هستید و چه اتفاقی در زندگی تان می افتد، هرکسی می تواند ستاره بشریت را در آسمان شب ببیند. امید ما اینست که هرکسی که به ستاره بشر نگاه می کند، نگاهی به گستره وسیع جهان نیز داشته باشد و نسبت به زندگی اش، اعمالش و آنچه برای بشریت مهم است تفکری متفاوت در پیش بگیرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۷ بهمن ۱۳۹۶

    اینجوری زباله های فضایی را بیشتر می کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی