ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست HTC
تکنولوژی

کمپانی HTC پتنتی را از یک هدست واقعیت مجازی با قاب محافظ ثبت کرده است

اسناد منتشر شده توسط سازمان جهانی مالکیت فکری حاکی از این است که کمپانی HTC پتنت یک هدست واقعیت مجازی موبایل را به ثبت رسانده که از کیس محافظتی مغناطیسی بهره می برد. این کمپانی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۹ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

اسناد منتشر شده توسط سازمان جهانی مالکیت فکری حاکی از این است که کمپانی HTC پتنت یک هدست واقعیت مجازی موبایل را به ثبت رسانده که از کیس محافظتی مغناطیسی بهره می برد.

این کمپانی تایوانی پتنت اولیه این گجت را در سال گذشته به اداره ثبت اختراعات ایالات متحده ارسال کرده اما به دلیل ابهام در توصیف دستگاه و نوآوری های ارائه شده در آن رد شد. با این حال اصلاحات اعمال شده در پتنت منجر به ثبت آن در سازمان مذکور شده است. هدست HTCاین پتنت که «سیستم لنز و ابزار جانبی» نام دارد از دو بخش تشکیل شده که عبارتند از کیس محافظی که موبایل در آن قرار گرفته و از طریق بخش مغناطیسی به لنز متصل می شود.

زمانی که لنزها از کیس جدا می شوند می توان آنها را به صورت یک ماژول کوچک تا کرد و پس از وارد کردن موبایل از قسمت پایین از تماشای محتوای واقعیت مجازی لذت برد.

در این حالت هدست حتی از Cardboard گوگل نیز ابتدایی تر شده و حمل و نقل آن بسیار تسهیل می شود. مدیران بسیاری از کمپانی های فعال در حوزه هدست از قبیل فیسبوک عقیده دارند که توسعه هدست های مستقل و سبک بهترین راه برای جلب کاربران بیشتر است.هدست HTC

در این پتنت به موادی که قرار است در ساخت هدست واقعیت مجازی به کار برده شوند اشاره نشده اما با توجه به مکانیزم آن به نظر می رسد که پلاستیک بهترین گزینه باشد.

HTC در سال های اخیر در بازار اسمارت فون ها عملکرد چندان خوبی نداشته و بخشی از آن را با قیمت 1.1 میلیارد دلار به گوگل واگذار کرده است، همین مساله باعث شد که این کمپانی روی توسعه هدست های واقعیت مجازی تمرکز کند و به تازگی نیز نسل دوم هدست های پرچمدار خود را به نام Vive Pro معرفی کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی