ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوآوی
تکنولوژی

هوآوی میت ۱۰ می تواند هدایت یک پورشه را به طور کامل در دست بگیرد [تماشا کنید]

هوآوی که در MWC امسال پرچمداری برای معرفی به خبرنگاران نداشت، تصمیم گرفته که تکنولوژی های جدیدش را به روش متفاوتی برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به نمایش بگذارد. در همین راستا شرکت چینی از ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

هوآوی که در MWC امسال پرچمداری برای معرفی به خبرنگاران نداشت، تصمیم گرفته که تکنولوژی های جدیدش را به روش متفاوتی برای بازدیدکنندگان از این نمایشگاه به نمایش بگذارد. در همین راستا شرکت چینی از RoadReader رونمایی کرده؛ یک خودروی پورشه که به طور کامل توسط اسمارت فون میت ۱۰ پرو کنترل می شود.

این خودرو دقیقا روبروی استادیوم نیو کمپ پارک شده تا خبرنگاران بتوانند آن را از نزدیک دیده و کار با آن را تجربه کنند. مت اسمیت، خبرنگار انگجت هم یکی از معدود افراد خوش شانسی بوده که کنترل این پورشه را با موبایل به دست گرفته که در ادامه تجربیات او از این کار را با هم مرور می کنیم.

به گفته اسمیت، RoadReader را نباید تلاشی در راستای ورود هوآوی به بازار خودروهای خودران دانست، بلکه به عقیده او علت آوردن چنین چیزی به بارسلون صرفا برای به رخ کشیدن قدرت هوش مصنوعی هوآوی به بازدیدکنندگان بوده است.

این موضوع را می توان از اظهار نظر یکی از مقامات هوآوی در مورد فناوری مذکور هم به خوبی متوجه شد که گفته اسمارت فونی با قابلیت هدایت یک خودرو، قطعا می تواند اسمارت فون خوبی باشد.

دمویی که از RoadReader به نمایش درآمد، شامل یک مسیر کوتاه بوده که در آن موانعی مثل یک توپ فوتبال عظیم الجثه و مردی سوار بر دوچرخه به چشم می خورده. هوآوی میت ۱۰ با حسگرهایش کلیه این موانع را تشخیص می داده و ماشین را برای جلوگیری از برخورد با آن ها، مجبور به دور زدن می کرده است.

گفتنی است که انجام این کار، توسط پردازنده قدرتمند کایرین ۹۷۰ هوآوی میسر می شده که می تواند ۲۰۰۰ تصویر را در دقیقه پردازش کند. طبق تست های انجام گرفته، میت ۱۰ به لطف این پردازنده و بهره گیری از هوش مصنوعی TensorFlow گوگل به راحتی موانع را تشخیص می داده و آن ها را دور می زده است.

تست کنندگان می توانستند از طریق یک اپلیکیشن فرمان شروع به حرکت را برای خودروی پورشه صادر کنند. با این وجود، خبرنگار انگجت می گوید که روی سقف خودرو یک دوربین با لنز تله فوتو مشاهده کرده که در نقش چشمان اتومبیل عمل می کرده اند و همین موضوع این تصور که خودرو کاملا توسط هوش مصنوعی یک موبایل کنترل می شود را برای او بر هم زده است.

اما با این وجود باز هم نمی توان کتمان کرد که ایده کنترل کامل یک خودرو با تلفن هوشمند، ایده بسیار جذاب و هیجان انگیزی به نظر می رسد که هوآوی چشمه ای از آن را در نمایشگاه بارسلون امسال به نمایش گذاشت.

در ادامه از شما دعوت می کنیم که به تماشای ویدیوی نحوه کار RoadReader هوآوی بنشینید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • sarahashemi
    sarahashemi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

    اینو تو نت دیدم، گفتم بذارم برای اوناییکه هی میپرسن دوربین گوشی چطوره و هوش مصنوعی چیکار میکنه !!!
    آخرین محصول هواوی که در همکاری با لایکا ساخته شده است، گوشی های سری هواوی میت 10 هستند. اولین پردازنده AI یا هوش مصنوعی برای تلفن‌های هوشمند، چیپست Kirin 970، سری Mate 10 را به تجربه عالی هوشمندسازی در عکاسی گوشی های هوشمند رسانده است. این ویژگی که برگرفته از قدرت هوش مصنوعی هواوی است، با شناسایی صحنه‌های واقعی و تشخیص موقعیت و تنظیمات خودکار به صورت همزمان به دوربین اجازه می‌دهد که به طور خودکار تنظیمات را انتخاب کند و برای کمک به کاربران عکس‌هایی بهتر در طیف وسیعی از محیط‌های مختلف ارائه دهد. همچنین ویژگی Bokeh AI برای ترسیم طبیعی و دقیق بین پس‌زمینه و موضوع و زوم دیجیتال در این دستگاه نهادینه شده است. با ترکیب یک سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی با سنسور دیگر 20 مگاپیکسلی تک رنگ، دوربین‌های دوگانه HUAWEI Mate 10 جدید با لایکا هماهنگ شده‌اند که دارای زوم بدون افت کیفیت، تثبیت‌کننده تصویر نوری و لنز با بزرگ‌ترین دیافراگم جهان f/1.6 است. سری Mate 10 نیز دارای ضبط ویدیویی4K بوده و این نخستین گوشی هوشمند است که واقعا هر عکس را به یک حافظه کامل برای خاطرات تبدیل می‌کند.

  • Mehrad Shams
    Mehrad Shams | ۱۰ اسفند ۱۳۹۶

    چه چیز مسخره ای بود واقعن ?

  • مجتبی سامری
    مجتبی سامری | ۹ اسفند ۱۳۹۶

    حالا مردین بگین هواوی کپی کاره!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی