ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام: با پیشنهاد ۱۶۰ میلیارد دلاری برادکام موافقت می‌کنیم

چندی پیش مطلع شدیم که برادکام پیشنهادی برای خرید کوالکام به این شرکت ارائه نموده است. شرکت یادشده ابتدا یک پیشنهاد ۱۰۳ میلیارد دلاری ارائه کرد که توسط کوالکام رد شد. پس از آن پیشنهاد ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۸ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

چندی پیش مطلع شدیم که برادکام پیشنهادی برای خرید کوالکام به این شرکت ارائه نموده است. شرکت یادشده ابتدا یک پیشنهاد ۱۰۳ میلیارد دلاری ارائه کرد که توسط کوالکام رد شد. پس از آن پیشنهاد بعدی خود را ۱۷ میلیارد دلار افزایش داد و ۱۲۰ میلیارد دلار برای خرید یکی از بزرگترین کمپانی تولید چیپست دنیا در نظر گرفت. حال کوالکام اعلام نموده که اگر پیشنهاد ارائه شده به ۱۶۰ میلیون دلار برسد، با آن موافقت خواهد نمود.

بر اساس گزاش رویترز به نقل از منابع آگاه، برادکام قیمت پیشنهادی خود برای هر سهم را از ۷۰ دلار به ۸۰دلار افزایش داد که پیشنهاد نهایی را به ۱۲۰ میلیارد دلار رسانده است. این کمپانی برای اغوای کوالکام حاضر شده مبلغ فسخ معامله به خاطر موانع قانونی را که در حالت عادی بین ۳ تا ۴ درصد ارزش کل معامله است، نیز افزایش دهد.

نمایندگان این دو شرکت در روز ۲۵ بهمن جلسه‌ای برگزار نمودند که نتیجه‌ای جز شکست نداشت و نتوانست توافقی را نتیجه دهد. حال نمایندگان این شرکت اعلام کرده‌اند که اگر پیشنهاد برادکام به ۱۶۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند، ممکن است در تصمیمشان تغییر ایجاد شده و با این قرارداد موافقت کنند. بر اساس این گفته، کوالکام توقع دارد برادکام پیشنهاد خود را ۳۶ درصد دیگر نیز افزایش دهد.

پیش از این شرکت کوالکام موفق شده بود که کمپانی تولید کننده نیمه هادی NXP را به قیمت 39 میلیارد دلار خریداری کند. این مسئله باعث شده که برادکام به دنبال این باشد هر طور شده کوالکام را راضی کند به این کمپانی پیوسته تا امپراطوری قدرتمندی در حوزه‌ی تولید چیپست تشکیل بدهند.

حال باید دید که برادکام چقدر علاقه دارد که خط تولید چیپست اسنپدراگون را مال خود کند و قادر است کمی سر کیسه را شل کرده تا ۱۶۰ میلیارد دلار طلب شده را پرداخت کند.

در صورتی که این معامله اجرایی شود، رکوردی جدید در زمینه صنعت فناوری ثبت می گردد و مجموعه جدید را به سومین تولید کننده چیپست، بعد از اینتل و سامسونگ تبدیل خواهد کرد. با این حال کارشناسان معتقدند حتی اگر این دو کمپانی به توافق برسند ممکن است قوانین «ضد انحصار» مانع بزرگترین معامله تاریخ صنعت تکنولوژی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mehrdad Kh
    Mehrdad Kh | ۸ اسفند ۱۳۹۶

    کمی بیشتر دقت
    25 اسفند که هنوز سر نرسیده
    انتهای مقاله هم به 160 میلیون طلب شده اشاره کردین!
    ممنون :)

مطالب پیشنهادی