ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

آیا ناسا بر ردپای فضایی ها در مریخ سرپوش گذاشت؟

ناسا سال ها است در حال کاوش در سطح مریخ است و به این منظور کاوشگرهایی از جمله «فرصت» و «کنجکاوی» را به سیاره سرخ ارسال کرده. علی رغم اینکه به نظر می رسد تاکنون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۰

ناسا سال ها است در حال کاوش در سطح مریخ است و به این منظور کاوشگرهایی از جمله «فرصت» و «کنجکاوی» را به سیاره سرخ ارسال کرده. علی رغم اینکه به نظر می رسد تاکنون نشانه هایی از فرا زمینی ها روی این سیاره یافت نشده، به تازگی یکی از محققان ادعا کرده که ناسا روی مسائل سرپوش گذاشته و در واقع در یکی از تصاویر منتشر شده توسط این آژانس فضایی نشانه هایی از ردپای موجودات فضایی کشف شده است.

«بَری دی گریگوریو» محققی از دانشگاه باکینگهام ادعا کرده که در یکی از تصاویر منتشر شده توسط ناسا فسیل هایی از نشانه های فضایی ها را یافته. به گفته محقق مذکور تصویری که توسط ناسا منتشر شده نشان دهنده دندانه هایی است که در واقع فسیل هایی هستند که نشان از نوعی زندگی فضایی در سیاره سرخ دارند.

البته ناسا نیز به این ادعا پاسخ داده. این آژانس فضایی اعلام کرده نشانه هایی که به ادعای دی گریگوریو ردپای فضایی ها به نظر می رسند، در واقع بسیار کوچک هستند. اندازه این موارد در واقع در حد دانه های کنجد هستند. کارشناسان ناسا اعتقاد دارند که این اشکال در اثر شکل گیری کریستال ها روی سطح صخره ای ایجاد شده اند. ناسا همچنین اشاره کرده که مشابه با این کریستال ها روی زمین نیز تشکیل می شوند.

در این مورد «سانجیو گوپتا» از تیم دانش کاوشگر کنجکاوی در مریخ اعلام کرده که این اشکال خصوصیاتی مشابه با کریستال های گچی دارند که در شرایطی شکل می گیرند که نمک در آب ته نشین شود. مشابه با ته نشین شدن نمکی که در اثر خشک شدن دریاچه ها در زمین ایجاد می شود.

علی رغم اینکه توضیحات ناسا قانع کننده به نظر می رسد ولی دی گریگوریو همچنان قانع نشده و قصد دارد در سال جاری میلادی به منظور قانع کردن دانشمندان، کنفرانسی برگزار کند.

یادآوری می کنیم که پیش از این نیز مریخ نورد «کنجکاوی» با یافتن یک سنگ غیر عادی، کنجکاوی دانشمندانی از جمله دی گریگوریو در مورد احتمال پیدا شدن یک فسیل در این سیاره را بر انگیخته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی