ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

آیا پورت Dota 2 به تلفن های هوشمند می آید؟

صنعت بازی اسمارت فون ها روز به روز در حال گسترش است و حالا شاهد سرازیری نسخه های موبایل بازی هایی هستیم که در پلتفرم های دیگر به موفقیت های گوناگون رسیده اند؛ از آرنا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

صنعت بازی اسمارت فون ها روز به روز در حال گسترش است و حالا شاهد سرازیری نسخه های موبایل بازی هایی هستیم که در پلتفرم های دیگر به موفقیت های گوناگون رسیده اند؛ از آرنا آو ولور (Arena of Valor) که پورت رسمی لیگ آو لجندز (League of Legends) در موبایل است بگیرید تا ورژن تلفن های هوشمند پابجی (PUBG) که نیامده غوغا کردند.

والو چند وقت پیش گفته بود که دوباره به ساخت و انتشار بازی های جدید روی آورده است

به نظر می رسد که والو (Valve)، دارنده سرویس استیم، نیز نمی خواهد از این قافله عقب بماند. این کمپانی چند ماه پیش از بازی کارتی جدید با نام «آرتیفکت» (Artifact: The Dota Card Game) رونمایی کرد، عنوانی که در دنیای دوتا جریان دارد و قرار است به عنوان رقیبی برای هارت استون روی تلفن های هوشمند و دیگر پلتفرم های خانگی عرضه شود.

جالب اینجاست آرتیفکت با موتور سورس انجین 2، همان موتوری که برای ساخت دوتا 2 به کار رفته، ساخته شده و با توجه به گفته های گیب نویل، مدیرعامل والو، این موتور کاملا با اسمارت فون ها سازگار است. او برای اثبات حرف هایش ادامه داد که آن ها حتی دوتا 2 را روی تبلت ها اجرا کرده اند ولی بازی کنترل ساده ای ندارد.

نسخه موبایل دوتا 2
نمایی از آرتیفکت که در سال 2019 برای موبایل عرضه می شود.

سازگاری خوب سورس انجین 2 و پورت نصف و نیمه دوتا 2 برای دیوایس های دستی، این احتمال را به وجود آورده که آرتیفکت تنها پروژه والو روی اسمارت فون ها نیست. از طرفی بازی های سبک موبا (MOBA) محبوبیت زیادی در اسمارت فون ها دارند و بنابراین حضور دوتا 2 روی این پلتفرم ها شاید خیلی بعید به نظر نرسد.

البته این اولین بار نیست که والو بازی های محبوبش را به دیوایس های دستی می آورد. آن ها چند سال پیش دو بازی معروف هف لایف (Half Life) و پورتال (Portal) را روی انویدیا شیلد عرضه کردند. جدا از اینکه پارسال این کمپانی در همکاری با یک توسعه دهنده بازی های موبایل، Bridge Constructor Portal را به انتشار رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • musefian
    musefian | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    بنظرم مهمترین چیزی که باعث موفقیت این بازی های پورت شده به موبایل میشن نحوه طراحی کنترل گیم توسط صفحات لمسی هستش.توی سبک موبا کنترل بازی وینگلوری بنظرم خیلی عالی هستش که بدون قرار دادن کلید،جوی استیک و فقط با لمس صفحه خیلی راحت میشه هیرو رو کنترل کرد و حتی کلی جا برا بالابردن مهارت و واکنش توی بازی داره.
    نبود همون جوی استیک و کلید خیلی جلوی دید رو باز گزاشته روی صفحات کوچک اسمارت فون ها.

  • علیرضا بیات خانی
    علیرضا بیات خانی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    به نظر من بهترین بازی پورت شده KOTOR هست واقعا بی نظیره

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

    پورت رسمی‌ پابجی موبایل توی گوگل پلی منتشر شده لطفآ کار کنید

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

      سلام، بازی فعلا به صورت محدود برای منطقه کانادا عرضه شده و فردا در هفت سنگ به اون می پردازیم

      • LOGANLEGEN
        LOGANLEGEN | ۲۴ اسفند ۱۳۹۶

        تشکر.

مطالب پیشنهادی