ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا و سرمایه گذاری روی 25 طرح عجیب و خلاقانه برای کمک به اکتشاف فضا

ناسا هیچوقت با تکنولوژی های نامتعارف غریبه نبوده و همواره از تمام منابع خود برای اکتشاف کیهان بهره گرفته است. برای اثبات این ذهنیت، سازمان فضایی مورد اشاره اخیراً روی 25 تکنولوژی که هنوز در ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

ناسا هیچوقت با تکنولوژی های نامتعارف غریبه نبوده و همواره از تمام منابع خود برای اکتشاف کیهان بهره گرفته است. برای اثبات این ذهنیت، سازمان فضایی مورد اشاره اخیراً روی 25 تکنولوژی که هنوز در فاز اولیه توسعه به سر می برند سرمایه گذاری کرده تا انقلابی در اکتشاف های انسانی و رباتیک ایجاد کند؛ و باید اعتراف کرد برخی از طرح های ارائه شده حقیقتاً نوآورانه هستند.

به عنوان مثال مفهوم Shapeshifter که تصویر آن را در بالا می بینید، مجموعه ای از ربات ها را متصور می شود که در اشکال مختلف با یکدیگر ادغام شده و تقریباً هر سطحی در قمر تایتان سیاره مشتری را اکتشاف می کنند. این ربات ها می توانند برای ماموریت های مرتفع تبدیل به یگ هواگرد شوند، برای ماموریت های زمینی به شکل یک توپ غلتنده در بیایند و برای ماموریت های زیر آب، شکل اژدر به خود بگیرند.

Biobot هم یک طرح دیگر است که حمل برخی از تجهیزات حیاتی و مصرفی فضانوردان را به ربات ها می سپارد. اگرچه سپردن جانتان به یک ربات در جهانی غریبه بسیار ترسناک به نظر می رسد، اما این ربات ها می توانند فضانوردان را برای چند روز و تا پیش از بازگشت به پایگاه زنده نگه دارند.

از دیگر پروژه ها هم می توان به Marsbee (مجموعه ای از ربات های هوانورد برای کمک به مریخ نوردها)، SPARROW (یک ربات ماشین بخار برای اکتشاف اقیانوس ها) و PROCSIMA (رانشگری پرتوی برای ماموریت های میان ستاره ای) اشاره کرد.

در فاز نخست سرمایه گذاری، ناسا مبلغ 125 هزار دلار را در بازه ای 9 ماهه در اختیار تیم ها می گذارد تا عملی بودن آنها بررسی شود. اگر پروژه ها نویدبخش باشند، تیم ها می توانند درخواست ورود به فاز دوم را کرده و از کمک مالی بیشتری برای توسعه ایده خود بهره مند شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • AliFallah
    AliFallah | ۱۴ فروردین ۱۳۹۷

    عجب !!!

مطالب پیشنهادی