ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همکاری گوگل با پنتاگون اعتراض کارکنانش را برانگیخت

اخیراً هزاران کارمند شرکت گوگل نامه‌ای به «ساندر پیچای» مدیر عامل این کمپانی نوشتند و طی آن به همکاری گوگل با پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا برای توسعه‌ی هوش مصنوعی جنگ طلبانه اعتراض کردند. ساکنین ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اخیراً هزاران کارمند شرکت گوگل نامه‌ای به «ساندر پیچای» مدیر عامل این کمپانی نوشتند و طی آن به همکاری گوگل با پنتاگون و وزارت دفاع آمریکا برای توسعه‌ی هوش مصنوعی جنگ طلبانه اعتراض کردند.

ساکنین مانتین ویو به طور مشخص از این کمپانی خواسته‌اند که قرارداد همکاری گوگل با پنتاگون در پروژه‌ی Maven را به طور کلی باطل کند تا وزارت دفاع آمریکا راهی دیگر برای پیشبرد فناوری یاد شده بیابد. پروژه Maven در واقع به توسعه‌ی سیستمی برای پهپاد‌های ارتش آمریکا می‌پردازد که با آن می‌توان حرکت وسایل نقلیه‌ سنجیده و آنها را دنبال نمود.

تیرماه سال گذشته وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای خبری، پروژه Maven را معرفی کرد و اهداف پروژه را پیاده سازی الگوریتم‌های کامپیوتری در میدان نبرد به کمک هوش مصنوعی اعلام نمود.

نامه‌ اعتراضی امضا شده توسط کارکنان گوگل در نشریه‌ی نیویورک تایمز منتشر شده و نشان می دهد که این کمپانی به علت همکاری در توسعه‌ی هوش مصنوعی برای جنگ افزار‌ها دیگر نمی‌تواند اطمینان کارکنانش را جلب کند و حسن نیتش خدشه دار گشته چرا که در قسمتی از این نامه صراحتاً نوشته شده :

«ما باور داریم گوگل نباید به تجارت جنگ محور قدم بگذارد. به همین دلیل خواستار منحل شدن پروژه Maven هستیم. همچنین ما می‌خواهیم که گوگل سیاستی متفاوت در پیش گرفته و تضمین کند که این کمپانی و شرکت های وابسته‌اش دیگر هیچ‌گاه در حوزه‌ی توسعه‌ی فناوری جنگ طلبانه قدم نخواهد گذاشت.»

کارکنان گوگل اعلام نموده‌اند که این شرکت نمی تواند به علت اینکه در حال حاضر مایکروسافت و آمازون نیز در توسعه‌ی ویژگی‌های مختلف این هوش مصنوعی به پنتاگون کمک می‌کنند، همکاری خود را در این پروژه توجیه کند و باید هر چه سریعتر به این همکاری پایان دهد.

«دایان گرین» سرپرست حافظه‌ی ابری گوگل از این همکاری دفاع کرده و باور دارد که این هوش مصنوعی توسعه یافته برای پهپاد‌ها با اسلحه و جنگ افزار ارتباط مستقیمی نداشته و استفاده‌ای بسیار صلح طلبانه دارد اما کارکنان کمپانی یاد شده هنوز معتقدند که می‌توان از فناوری یاد شده به راحتی برای مقاصد خصومت آمیز استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • M
    M | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    آزادی بیان به این میگن.
    کارمندهای ایرانی به مدیرشان بابت ناعادلانه بودن حقوق هم نمی توانند اعتراض کنند چه برسد به پروژه ها!

  • yosof
    yosof | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    بیچاره ها نمیدونن هر اختراعی کنن، اولش میره استفاده نظامی ازش بشه برای سلاخی بهتر بشریت

  • yosof
    yosof | ۲۰ فروردین ۱۳۹۷

    اینا از کی خط میگیرن؟!
    آمریکا که همش داره برای دفاع از کشورش در برابر متجاوزین، این تکنولوژیها رو توسعه میده
    ضمنا اگه شما هم کمکش نکنین، هزاران دانشمند و پروفسور متعهد و دلسوز انسانیت هستن که اینکارو میکنن

مطالب پیشنهادی