ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (4)
خودرو

اسپرت دیروز در برابر هاچبک امروز؛ درگ جذاب هوندا NSX و سیویک تایپ R [تماشا کنید]

اگر شما هم از علاقه مندان اتومبیل های اسپرت دهه 90 میلادی هستید، حتما با هوندا NSX آشنایی دارید. این خودرو که در آمریکای شمالی با برند آکیورا شناخته می شود، تاکنون در دو نسل ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

اگر شما هم از علاقه مندان اتومبیل های اسپرت دهه 90 میلادی هستید، حتما با هوندا NSX آشنایی دارید. این خودرو که در آمریکای شمالی با برند آکیورا شناخته می شود، تاکنون در دو نسل تولید شده است.

نسل اول NSX بین سال های 1990 و 2005 تولید شد. این خودرو به دلیل طراحی آیرودینامیک بسیار زیبا که ظاهرا از جنگنده F16 اقتباس شده بود، طرفداران زیادی داشت و جزو ستارگان سری بازی های جنون سرعت (Need For Speed) به شمار می رفت.

HONDA-NSX

به تازگی دست اندرکاران مجموعه Carwow که در برگزاری مسابقات درگ جذاب تبحر بالایی دارند، هوندا NSX مدل 2005 را در برابر هاچبک سریع و چابک سیویک تایپ R مدل 2017 قرار داده اند.

2005-honda-nsx-is-still-faster-than-a-civic-type-r (1)

در قسمت میانی NSX مذکور یک موتور 3.2 لیتری V6 نصب شده که می تواند 280 اسب بخار قدرت تولید کند. بد نیست اشاره کنیم مدل های ساخته شده قبل 1997 از موتور 3 لیتری V6 با 256 اسب بخار بهره می بردند.

2005-honda-nsx-is-still-faster-than-a-civic-type-r (1)

در مقابل نیروبخش سیویک تایپ R یک موتور 2 لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید 306 اسب بخار قدرت را دارد. نیروی این موتور بر خلاف NSX به سمت چرخ های جلو هدایت می شود.

2005-honda-nsx-is-still-faster-than-a-civic-type-r (1)

ویدیویی که از این مسابقه درگ تهیه شده کاملا مهیج بوده و دعوت می کنیم در ادامه آن را مشاهده فرمایید.

اما اگر به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی بالا را تماشا کنید، باید بگوییم که NSX در ابتدا به لطف امکان دستیابی به دورهای بالاتر و چسبندگی بهتر به دلیل دیفرانسیل عقب بودن، از سیویک تایپ R پیش می افتد؛ اما با نزدیک تر شدن به خط پایان، فاصله این هاچبک پرطرفدار کمتر و کمتر می شود.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (11)

در نهایت هنگام عبور از خط پایان NSX رکورد 13.5 ثانیه را از خود بر جای می گذارد. سیویک تایپ R نیز یک دهم ثانیه دیرتر از این خط عبور می کند.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (11)

در شتابگیری با سرعت اولیه 80 کیلومتر در ساعت که گشتاور نقش بسیار مهمی در آن دارد، سیویک تایپ R علی رغم تاخیر توربو عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته و با تکیه بر گشتاور 400 نیوتن متری به راحتی برادر مسن تر خود را شکست می دهد. لازم به ذکر است موتور NSX حدود 100 واحد گشتاور کمتری تولید می کند.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (4)

ترمزگیری با سرعت 113 کیلومتر در ساعت دیگر تستی بود که توسط Carwow برگزار شد. در این تست سیویک تایپ R که حدود 110 کیلوگرم سبک تر از برادر 1392 کیلوگرمی است، باز هم بهتر عمل کرده و در مسافتی کوتاه تر متوقف می شود، هر چند این اختلاف اصلا چشمگیر نیست.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (4)

با در نظر گرفتن دو برد سیویک تایپ R در برابر یک برد NSX، هاچبک مدرن هوندا برنده این رقابت جذاب لقب می گیرد. البته در این بین نمی توان به راحتی از طراحی فوق العاده زیبا و سیال در زمان NSX عبور کرد. این خودرو با گذشت 13 سال هنوز سرزنده و جوان به نظر می رسد.

Honda Civic Type R vs Old NSX – DRAG RACE, ROLLING RACE (4)

این مسابقه جالب به خوبی نشان می دهد که صنعت خودرو با چه شتاب بالایی در حال پیشرفت بوده و یک هاچبک جدید امروزی عملکردی مشابه و حتی بعضا بهتر از اتومبیل های اسپرت چند سال پیش دارد.

ناگفته نماند قیمت سیویک تایپ R از 31.500 پوند آغاز می شود. NSX حاضر در این تست نیز که در زمان تولید حدود 60 هزار پوند قیمت داشت، اکنون ارزشی در حدود 100 هزار پوند پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali
    ali | ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عالی بود?

مطالب پیشنهادی