ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وزیر ارتباطات: بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه حل نیست

وزیر ارتباطات که امروز به دیدار رییس جمهور رفته بود، اکنون پس از جلسه‌اش با حسن روحانی یک بار دیگر نوع قانون‌گذاری در مورد رسانه‌های نوین را مورد انتقاد قرار داد و بحث استعفای خود ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵

وزیر ارتباطات که امروز به دیدار رییس جمهور رفته بود، اکنون پس از جلسه‌اش با حسن روحانی یک بار دیگر نوع قانون‌گذاری در مورد رسانه‌های نوین را مورد انتقاد قرار داد و بحث استعفای خود را نیز رد کرد.

جهرمی صبح امروز با انتشار متنی انتقادی به تصمیم مبنی بر فیلترینگ تلگرام، اشاره کرد که در عصر ارتباطات نمی‌توان مانع چرخش آزاد اطلاعات شد: «دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات، توقف ناپذیر است؛ هر چند استفاده از یک نرم‌افزار متوقف شود. نرم افزارهای بدیل، شناسایی و جریان آزاد اطلاعات، مجدداً فعال و در گردش خواهد بود. این خاصیت و لازمه‌ی دسترسی آزاد به اطلاعات در عصر ارتباطات است.»

در ساعات گذشته خبر استعفای وزیر ارتباطات قوت گرفت و حتی روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در گفتگو با چند خبرگزاری، جلسه جهرمی با رییس جمهور را تایید و ادامه کار وزیر ارتباطات در این وزارتخانه را منوط به نتیجه‌ی این جلسه دانست.

حال جهرمی پس از جلسه‌اش با رییس جمهور که باعث لغو حضور روحانی در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران شده، به ایسنا می‌گوید:

«نباید اعلام نظرات کارشناسی را استعفا تفسیر کنیم. در مورد فیلترینگ ما بارها اعلام کرده‌ایم که فیلترینگ تنها راه حل نیست و در مورد چالشهای آن نیز نظرات را مستدل و مستند به مراجع مربوطه اعلام کرده‌ایم.

شواهد حاکی از بروز مشکلاتی در فیلتر تلگرام در روسیه است و ممکن است اینگونه مشکلات در ایران هم رخ دهد.

در هر حال به نظر می‌رسد فراتر از بحث امروز باید سیاستگذاری و قانونگذاری کشور در مورد رسانه‌های نوین را سریعتر به نتیجه رساند تا دیگر شاهد اینگونه چالش‌ها نباشیم.»

اگرچه در زمستان گذشته روحانی وعده داده بود که دست وزیر ارتباطات روی کلید فیلترینگ نمی‌رود اما پس از آن، جهرمی تلاش داشته تا نشان دهد که کلید فیلترینگ چندان هم در اختیار او نیست و مراجع دیگری در این رابطه تصمیم‌گیری می‌کنند، در حالی که وزارت ارتباطات ملزم به اجرای این تصمیم‌گیری‌هاست؛ تصمیماتی که با توجه به گفته‌های امروزش، چندان با آنها موافق نیست و همین اختلاف نظرها باعث شده تا او اکنون بحث سیاست‌گذاری در مورد رسانه‌های نوین را پیش بکشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    خیلی از سایت ها و سرویس ها مثل cloudflare , Gitgub کل مجموعه stackexchange (استک آور فلو و..) و حتی بلاگفا باز نمیشن

  • pouya rahmani
    pouya rahmani | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    تو هم کشتی خودتو هرررر جا رسیدی طرف بیسفون گرفتی معلوم نیس چه سودی برات داره که اینطوری سنگش به سینه میزنی ..!!
    به قول کانالای تلگرام که پست گذشتن آدم وقتی مسواک نداره که با فرچه توالت دندوناش تمیز نمی کنه ..!! دقیقا بحث تلگرام و این پیام رسانای بی خاصیت داخلیه

  • rohham
    rohham | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بارها اعلام کردین ولی هیچ کسی ادم حسابتون نکرد واقعا شما ها فقط بازیچه هستید و هیچ اختیاری از خودتون ندارید

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی