ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توضیحات بیشتر وزیر ارتباطات در مورد دلایل اعمال محدودیت در فیلترشکن‌ها

آذری جهرمی ظهر امروز پس از مراسم همراه اول در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل اعمال محدودیت بر فیلترشکن‌ها اظهار نظر کرد و عصر امروز در مراسم ایرانسل، توضیحات تکمیلی در این باره ارائه داد. ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۱

آذری جهرمی ظهر امروز پس از مراسم همراه اول در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل اعمال محدودیت بر فیلترشکن‌ها اظهار نظر کرد و عصر امروز در مراسم ایرانسل، توضیحات تکمیلی در این باره ارائه داد.

او در شرکت ایرانسل اشاره کرد که پس از یک سال تلاش، رتبه شاخص امنیت فضای مجازی ایران از ۹۰ به ۶۰ رسیده است: «می‌خواستیم با افتخار این موضوع را اعلام کنیم اما نمی‌دانم پس از اتفاقاتی که رخ داد و ترویج بدافزارها و جاسوس‌افزارها تحت عنوان فیلترشکن در گوشی‌های موبایل، ما چه شاخص امنیتی داریم.»

جهرمی گفت پاسخ به این پرسش که چرا فیلترشکن‌ها بسته شده‌اند، روشن است: «ما از یک تهدید امنیتی اولیه حالا درون یک تهدید امنیتی کامل هستیم. اگر یک پیام‌رسان وابستگی به سرویس اطلاعاتی دارد، پروژه سایفون مورد حمایت مالی مستقیم وزارت خارجه آمریکاست.»

وزیر ارتباطات عقیده دارد که در موضوع امنیت مردم و فضای مجازی کشور، نباید اجازه گسترش ضربه را داد و اگر مسئله داخلی و اعتراضاتی وجود دارد، باید در داخل گفتگو و اعتمادسازی شود. جهرمی همچنین از وابستگی به پیام رسان‌های خارجی که از یک سرویس به سرویس‌ دیگری منتقل می‌شود گفت: «باید اعتماد درونی را افزایش دهیم. تصمیم مردم بر اساس رفتارهای ماست نه حرف‌های ما. دولت نه دولت مماشات کاری بود و نه غرب‌زده و نه چشمش را بر اتفاقات بدی که در این فضا می‌افتاد بسته بود. تصمیمی گرفته شد و مسئولینش هم با اطلاع کامل از جوانب آن، مسئله را پیش بردند. اما این نباید باعث نا امیدی ما که در این فضا تلاش می‌کنیم شود.»

جهرمی می‌گوید باید اصول و چارچوب‌های اصلی در برخورد با رسانه‌های نوین تبیین شود چرا که این مسئله ربطی به پیام‌رسان‌های مختلف ندارد و باید نگاهی به تاریخچه پیام‌رسان‌ها در ایران از اورکات، فیسبوک، وی‌چت و وایبر تا تلگرام داشت: «تا زمانی که تبیین سیاست نکنیم، در برخورد با رسانه‌های نوین دچار مشکل می‌شویم. هر روز مسئولان یک اظهارنظر می‌کنند. همه‌ی ما مسئول هستیم. تکلیف مردم چیست. به ما نمی‌گویند اول تکلیفتان را با خودتان معلوم کنید؟ باید یک استراتژی واحد در بحث رسانه تبیین شود.»

او می‌گوید که در عصر فناوری، اقتصاد و فرهنگ و سیاست و همه موضوعات را در هم تنیده و در نتیجه ایجاد محدودیت در فضای مجازی اثر اقتصادی خواهد داشت. جهرمی پس از سخنرانی‌اش در ایرانسل، در اینستاگرام دیدگاهش را نیز در مورد فیلترینگ و فیلترشکن‌ها به شکل کامل نوشته است:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • ghasem shikhy
    ghasem shikhy | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    الان ده بیست روزی هست که فیلتر شکن ها همش قطع و وصل میشن اصلن دانلود از یوتیوب اونم ساعت 4 صبح زهرماری شده خیلی سخت شده من اگه از یوتیوب دانلود نکنم خفقان می گیرم

  • عبدالله موسوی
    عبدالله موسوی | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    سرویس های PPTP رو فک نکنم بتونن از کار بندازن

  • pouya s
    pouya s | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

    دوستان کرایو و وی پی ان هم از کار افتاده یا کار می کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی