ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

پورت موبایل ARK Survival Evolved همان عنوانی است که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدیم

بروزرسانی [24 خرداد 97] : بازی ARK Survival Evolved ساعاتی پیش به عرضه جهانی رسید و بنابراین دارندگان دیوایس‌های اندرویدی هم می‌توانند این عنوان را تجربه کنند. همان لحظه که از دست زامبی‌های Last Day ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

بروزرسانی [24 خرداد 97] : بازی ARK Survival Evolved ساعاتی پیش به عرضه جهانی رسید و بنابراین دارندگان دیوایس‌های اندرویدی هم می‌توانند این عنوان را تجربه کنند.


همان لحظه که از دست زامبی‌های Last Day on Earth می‌گریزید و به دنبال غذا می‌گردید یا برای رویارویی با دایناسورهای Durango به جستجوی اسلحه می‌روید، شده تصور کنید که تمام این کنش‌ها و واکنش‌ها در عنوانی با دوربین سوم شخص چه حس و حالی دارند؟ سازندگان زیادی سعی کردند این حس را انتقال دهند و نسخه موبایل ARK Survival Evolved پایانی بر تمام این شکست‌ها است.

حیوانات را رام کنید، خانه بسازید، اسلحه و غذا درست کنید، زنده بمانید

ARK Survival Evolved یک اکشن ماجراجویی با المان‌های سبک «بقا» (Survival) به حساب می‌آید که نسخه اولیه آن در سال 2015 برای رایانه‌های شخصی عرضه شد و دو سال بعد نیز ورژن نهایی بازی راهش را به پلتفرم‌های خانگی پیدا کرد. در این بازی بازیکن در محیطی مملو دایناسور و موجودات مختلف رها می‌شود و او باید بدون هیچگونه تجهیزاتی خودش را با شرایط وفق بدهد.

ابتدای بازی شاید چیزی نداشته باشید ولی رفته رفته با برداشتن سنگ‌ها، میوه‌ها و خورد کردن درختان به آیتم‌های جدید دست پیدا می‌کنید که به شما برای زندگی در این محیط خشن کمک می‌کنند. هر چه قدر بیشتر زنده بمانید و بیشتر بگردید، به تکنولوژی‌های قدرتمند و متفاوت‌تری می‌رسید.

حتی می‌توانید یک منطقه دفاعی بسازید، از دایناسورها به عنوان حیوان‌های خانگی استفاده کنید و با ساخت اسلحه‌ در برابر دشمنان جان سالم به در ببرید. ARK Survival Evolved سعی دارد تا زندگی در هزاران سال پیش را با چاشنی اکشن ترکیب کند و به همین خاطر همانند دنیای واقعی، در اینجا نیز شخصیت اصلی باید غذا و آب بخورد، استراحت کرده و به دستشویی برود.

نسخه موبایل ARK Survival Evolved
ARK Survival Evolved عنوانی آنلاین است

همین تلاش برای بقا در جهانی پر از موجودات قدیمی و وجود قوانینی که در دنیای واقعی با آن‌ها رو به رو هستیم، بازی را جذاب کرده و اینکه در ساعات اولیه نسبت به نسخه موبایل ARK Survival Evolved هیجان‌ زده شدیم حضور همین المان‌های سرگرم کننده در ورژن گوشی‌های همراه است.

استودیوی «وایلدکارت» (Wildcard) همانند اپیک گیمز که فورتنایت را به تلفن‌های هوشمند آورد، به قولش عمل کرد و عنوانی ساخت که با وجود بعضی تفاوت‌هایش همچنان به نسخه اصلی وفادار بوده و بازیکن‌ها حتی روی دیوایس‌های دستی نیز می‌توانند انتظار تجربه‌ای کامل از ARK Survival Evolved را داشته باشند.

در نسخه موبایل بازی ابتدا باید شخصیت‌تان را بسازید. بعد از آنکه وارد بازی شدید، کاراکترتان در نقطه‌ای از یک جزیره‌ بزرگ و بدون آنکه بداند، بهوش می‌آید و وقتی که دایناسورهای بزرگ، سرمای بعضی مناطق و دیگر خطرات اطرافش را می‌بیند، چاره‌ای جز اینکه با جستجو در محیط و یافتن آیتم‌های مورد نیاز از این مهلکه جان سالم به در ببرد، پیدا نمی‌کند.

نسخه موبایل ARK Survival Evolved
اگر وزن آیتم‌هایی که حمل کنید بیشتر از حد مجاز شود، شخصیت اصلی دیگر نمی‌تواند بدود.

در اینجا همان کارهایی که با نسخه کنسولی انجام می‌دادید را تکرار می‌کنید. یعنی باید غذا بیابید، با ساخت اسلحه سنگ و چوب بگیرید، مشعل بسازید، لباس بدوزید، یک سرپناه درست کنید و رفته رفته با بهبود وضعیت خودتان دست به کارهای خطرناک‌تری همانند شکار دایناسورها بزنید.

در بازی بعد از انجام یک سری‌ کارها، شخصیت بازی تجربه کسب می‌کند. با افزایش سطح او، نه تنها قابلیت ارتقا بعضی قسمت‌ها همانند سلامتی، انرژی و میزان غذای ذخیره شده را دارید بلکه می‌توانید تکنولوژی‌های جدیدی نیز آزاد کنید؛ ARK Survival Evolved با هر ارتقای سطح، تکامل یافته‌تر می‌شود و با انتخاب‌های بیشتری که در اختیار می‌گذارد، بیش از پیش در دنیای وحشی‌اش غرق‌تان می‌کند.

از لحاظ کنترل روی تلفن‌های هوشمند، بازی همان‌قدر که ضعف‌هایی دارد به همان اندازه هم با خلاقیت‌هایی توانسته مشکلاتش را بپوشاند. در نسخه موبایل ARK Survival Evolved با قسمت چپ صفحه لمسی حرکت می‌کنید و با ضربه زدن روی بخش راست، کاراکتر مشت زده یا حمله می‌کند.

ARK Survival Evolved ios
در بازی هم می‌توانید تک‌نفره به شکار بروید و هم با بقیه بازیکن‌ها یک گروه تشکیل دهید.

اگر صفحه موبایل را از طرف راست به چپ بکشید، خیلی راحت به آیتم‌هایی که انتخاب کرده‌اید دسترسی خواهید داشت و با انجام این کار از چپ به راست، گزینه‌هایی همانند تغییر نمای دوربین (بازی هم اول شخص است هم سوم شخص) در اختیارتان قرار می‌گیرد. هر چند پریدن و دویدن در بازی خیلی مناسب نیست و حتی سازنده می‌توانست برای آیکون سمت راست پایین صفحه یک منوی کشویی بگذارد.

یعنی جای سوایپ از راست به چپ، با کلیک روی آن به منوی اسلحه‌های دسترسی پیدا کنید. با این حال با همین پکیجی که وایلدکارت برای بخش کنترل بازی ارائه داده می‌توان انتظار تجربه‌ای سرگرم کننده را داشت. اما بخش مهم‌تر معمولا در پورت‌ها به گرافیک باز می‌گردد؛ آیا نسخه موبایل ARK Survival Evolved از لحاظ گرافیکی به خوبی پابجی و فورتنایت است؟

هنوز تا عرضه نسخه نهایی زمان باقی مانده و ما هم بازی را روی آیفون 7 تست کردیم اما با تمام این حرف‌ها، احتمالا برای داشتن بهترین تجربه گرافیکی از ARK Survival Evolved نیازمند دیوایس خیلی قدرتمندی باید باشید. بازی فعلا تنها برای iOS منتشر شده و با توجه به توضیحات صفحه اپ استور، از آیفون 7 و مدل‌های قوی‌تر پشتیبانی می‌کند.

ARK Survival Evolved mobile
هنگام بازی کردن، موبایل خیلی داغ می‌شود.

روی آیفون 7 هرچند بازی از لحاظ فریم ریت عملکرد نسبتا پایداری را از خود به جا می‌گذارد اما برای رسیدن به این ثبات (البته نه در همه‌جا ولی در حالت کلی فریم ریت خیلی نوسانی نیست) سازنده مجبور شده از کیفیت بافت‌ها و شفافیت تصویر بزند. با وجود مدل‌سازی خوب دایناسورها و محیط عظیم اما به خاطر شفافیت تصویر گاهی اوقات حس می‌کنید با عنوانی از نسل‌های پیش رو‌به‌رو هستید.

نسخه موبایل ARK Survival Evolved همان عنوان سبک بقایی است که سال‌ها انتظارش را می‌کشیدیم. بعد از عرضه کلون‌های بی کیفیت از بازی روی گوشی‌های همراه، خود وایلدکار دست به کار شد و یک پورت رسمی از ساخته‌اش را به تلفن‌های هوشمند آورد. بازی مسیری که پابجی و فورتنایت آغاز کرده‌اند را ادامه می‌دهد و راه را برای پورت‌های بعدی باز می‌گذارد.

برای پیچیدن نسخه ARK Survival Evolved باید بیشتر بازی کنیم و منتظر نسخه نهایی بمانیم، با این وجود به خاطر پیاده‌سازی المان‌های دوست‌داشتنی بازی در نسخه موبایل و نبود عنوانی مشابه و با کیفیت روی تلفن‌های هوشمند، ساعات اولیه تجربه‌مان از پورت گوشی‌های همراه این عنوان را می‌توانیم در دو کلمه خلاصه کنیم؛ عالی و سرگرم‌کننده.

ARK: Survival Evolved

ARK: Survival Evolved

سازنده: Studio Wildcard قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 1700 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • lasmoo
    lasmoo | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    عکساش شبیه the forest که خیلی بازی قشنگیه

  • LOGANLEGEN
    LOGANLEGEN | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    گیم پلیش دیدم شاهکاره برای گجت ها

  • میر حسین هاشمی
    میر حسین هاشمی | ۸ خرداد ۱۳۹۷

    به نظر من اشغاله

مطالب پیشنهادی