ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سیتروئن از C5 AIRCROSS 2019 رونمایی کرد؛ کراس اوری با فنربندی فوق العاده

سیتروئن از SUV جدید و  مخصوص بازارهای اروپایی  رونمایی کرد. C5 Aircross بر پایه پلت فرم EMP2 گروه PSA قرار گرفته است. این پلت فرم در دیگر خودروهای این گروه صنعتی همچون C4 Picasso، Grand ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۴۵

سیتروئن از SUV جدید و  مخصوص بازارهای اروپایی  رونمایی کرد.

C5 Aircross بر پایه پلت فرم EMP2 گروه PSA قرار گرفته است. این پلت فرم در دیگر خودروهای این گروه صنعتی همچون C4 Picasso، Grand C4 picasso و پژو 3008 و 5008 استفاده شده است.

طول کلی خودرو معادل 4.5 متر و ارتفاع آن از سطح زمین معادل 230 میلی متر است.

فضای صندوق عقب معادل 580 لیتر است و با خواباندن صندلی های عقب این فضا به 720 لیتر افزایش پیدا می کند.

همچنین این SUV از سیستم تعلیق بالشتک هیدرولیکی پیشرفته استفاده می کند. صندلی های فوق راحت و پیشرفته سیتروئن نیز در این مدل به کار برده شده است.

سیتروئن اعلام کرده است که این خودرو به سیستم رانندگی خودکار تا سطح 20 درصد مجهز شده است. در واقع این سیستم سطح دوم رانندگی خودکار را پوشش می دهد.

یکی از ویژگی های این سیستم کمک راننده در بزرگراه ها است که با ترکیب کروز کنترل تطبیقی و و سیستم کمکی حرکت در بین خطوط، امکان رانندگی نیمه خودکار را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

صفحه نمایش عظیم 12.3 اینچی TFT در بخش پشت آمپر به کار رفته است و صفحه نمایش 8 اینچی لمسی نیز در مرکز کنسول قرار گرفته است. این صفحه نمایش به مقدار بسیار زیادی شبیه به خواهرخوانده این خودرو یعنی پژو 3008 است.

علاوه بر استفاده از فن آوری های جدید همچون شارژ وایرلسی و اتصال تلفن هوشمند که با نام Connectedcam خوانده می شود که پیش از این و برای اولین بار در مدل C3 این شرکت به کار رفته بود.

همانند مدل 5008 صندلی های عقبی C5 Aircross به صورت مستقل قابلیت خواباندن و حرکت را دارند.

در زمینه شخصی سازی، سیتروئن امکان انتخاب بیش از 30 تریم مختلف در بخش ظاهری خودرو را فراهم کرده است که شامل 7 رنگ مختلف بدنه به همراه رنگ سقف مشکی، سه بسته رنگ آمیزی متفاوت و 5 تریم متفاوت در داخل اتاق موسوم به "ambiences" قابل انتخاب خواهد بود.

در اروپا C5 Aircross در مدل های مختلف بنزینی و دیزلی قابل انتخاب خواهد بود. این موتورها در رنج قدرتی 130 تا 180 اسب بخار خواهند بود. همچنین جعبه دنده 8 سرعته جدید شرکت در این مدل استفاده خواهد شد.

همچنین در اواخر سال 2019 میلادی این خودرو اولین محصول سیتروئن خواهد بود که یک نسخه پلاگ-هیبریدی خواهد داشت.

این SUV جدید از اواخر سال جاری میلادی در اروپا عرضه می شود و خط تولید آن در سایت تولیدی Rennes-La Janais فرانسه واقع شده است.

با توجه به شرایط فعلی می توان حدس زد که C5 ایرکراس می تواند رقیبی برای خودروهایی نظیر رنو کولئوس، هیوندای سانتافه، نیسان ایکس تریل و امثال این موارد باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • اردلان
    اردلان | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا چرا اینقد ما بدشانسیم و نباید همچین پیشرفتهایی رو با قیمت روز جهانی در اختیار داشته باشیم؟

مطالب پیشنهادی