ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با اپلیکیشن Shortcuts، فرمان های صوتی قابل شخصی سازی را به دستیار سیری می آورد

اپل در جریان کنفرانس WWDC18 از مجموعه بهبودهایی برای دستیار سیری رونمایی کرد که راه خود را به iOS 12 باز کرده و حول محور اپلیکیشنی جدید به نام «Shortcuts» می گردند. این اپلیکیشن به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۱

اپل در جریان کنفرانس WWDC18 از مجموعه بهبودهایی برای دستیار سیری رونمایی کرد که راه خود را به iOS 12 باز کرده و حول محور اپلیکیشنی جدید به نام «Shortcuts» می گردند. این اپلیکیشن به کاربران اجازه می دهد سیری را به اپلیکیشن های شخص ثالث متصل کرده و دسترسی یکپارچه تری به فرمان های صوتی داشته باشد.

به عنوان مثال اپلیکیشن Tile به شما اجازه می دهد شورتکاتی به سیری اضافه کرده و بگویید «من کلیدهایم را گم کرده ام» تا دستیار سیری فعال شود و گزینه های Tile در رابط کاربری آن به نمایش درآید.

دستیار سیری

از دیگر مثال ها می توان به ساخت شورتکاتی برای باز کردن اتوماتیک یک اپلیکیشن هنگامی که به باشگاه سر می زنید، روشن شدن حالت Do Not Disturb در سینما، تماس گرفتن با اعضای خانواده در روز تولدشان و بسیاری کاربرد دیگر اشاره کرد. با اپلیکیشن Shortcut، تمام این شخصی سازی ها می توانند به یک فرمان صوتی برای فعال سازی سیری تبدیل می شوند.

اپل در مثالی دیگر نشان داد که یک شخص شورتکاتی از اپلیکیشن Kayak می سازد و آدرس هتل را به عبارت «برنامه های سفر» برای سیری متصل می کند. بنابراین هر زمان که نیازمند آدرس هتل باشد، کافیست این عبارت را به زبان بیاورد تا سیری سریعاً به کمک بشتابد.

در هنگام عرضه، شورتکات های به مراتب بیشتری در دسترس قرار خواهند گرفت و با عبارت های گوناگون می توان از سیری خواست که دمای ترموستات های خانگی را تنظیم کند، به یک دوست پیامک دهد یا اخبار را بخواند؛ همه این ها با گفتن جملاتی معمولی مثل «هی سیری، من دارم میرم خونه».

وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید. اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی