ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی فرمت USDZ واقعی افزوده همکاری اپل و پیکسار
تکنولوژی

همکاری اپل و پیکسار در معرفی یک فرمت فایل استاندارد شده برای محتواهای واقعیت افزوده

اپل در خلال رویداد WWDC 2018 به طور رسمی اعلام کرد که به لطف همکاری با کمپانی انیمیشن سازی پیکسار و تهیه فرمتی استاندارد شده، اشتراک گذاری فایل های مرتبط با محتواهای واقعیت افزوده در سیستم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۲۴

اپل در خلال رویداد WWDC 2018 به طور رسمی اعلام کرد که به لطف همکاری با کمپانی انیمیشن سازی پیکسار و تهیه فرمتی استاندارد شده، اشتراک گذاری فایل های مرتبط با محتواهای واقعیت افزوده در سیستم عامل iOS بسیار ساده تر از گذشته خواهد شد.

فرمت جدید موسوم به «USDZ» (مخفف Universal Scene Description) این امکان را فراهم می کند تا بتوانید در قالب یک فایل رندری سه بعدی از یک شی واقعیت افزوده را با جزئیاتی بهینه شده برای اشتراک گذاری به نمایش بگذارید.

بر اساس توضیحات «کریگ فدریگی» در کنفرانس مذکور، فرمت مورد اشاره در واقع یک ادیتور WYSIWYG است که طراحی شده تا از حوزه رو به گسترش محتواهای واقعیت افزوده پشتیبانی کند. برای نیل به این این هدف قرار است فرمت USDZ به طور عمده در اختیار تولید کننده های محتوا قرار بگیرد، به جای آن که به طور مستقیم به کاربران ارائه شود.

به عنوان مثال یکی از مدیران ارشد کمپانی ادوبی با حضور روی سن اعلام کرد که قرار است به زودی پشتیبانی از فایل های USDZ به مجموعه «Creative Cloud suite» این شرکت اضافه شود. گفته شده به زودی کمپانی های Autodesk و Sketchfab نیز این پشتیبانی را به اپلیکیشن های تولید محتوای خود خواهند افزود.

وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید. اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی