ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ و وعده استفاده 100 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر در آمریکا، اروپا و چین

کمپانی سامسونگ در بیانیه ای تازه اعلام کرده که بزودی تمام دفاتر و کارخانه هایش در آمریکا، اروپا و چین به صورت 100 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند. این بیانیه، پس از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

کمپانی سامسونگ در بیانیه ای تازه اعلام کرده که بزودی تمام دفاتر و کارخانه هایش در آمریکا، اروپا و چین به صورت 100 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند. این بیانیه، پس از کمپین یک ساله سازمان مدافع محیط زیست «صلح سبز» منتشر می شود که پیش از این بارها به نقش سامسونگ در بدتر کردن تغییراتی اقلیمی اعتراض کرده بود.

اکتیویست ها عقیده دارند که سامسونگ از منظر استفاده از انرژی های پاک، از رقبای خود عقب افتاده است. اپل و گوگل هردو از ماه آپریل اخیر، تا حد زیادی از انرژی های تجدیدپذیر مثل انرژی بادی یا خورشیدی استفاده می کنند تا مصرف جهانی انرژی خود را کاهش دهند. سامسونگ هم حالا وعده داده که در 17 تاسیسات خود از مجموع 38 عدد آنها، به صورت 100 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد.

این کمپانی اشاره ای به دفاتر خود در مناطقی مثل هند، سنگاپور و ژاپن نداشته و می گوید که دفاترش در آمریکا، اروپا و چین به صورت خاص به زیرساخت های لازم برای توسعه و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مجهز هستند. دفاتر این سه منطقه تا سال 2020 میلادی دچار ارتقا خواهند شد و سامسونگ می گوید در این بازه دو ساله، تلاش خواهد کرد تا استفاده از انرژی های تجدید پذیر را به صورت بین المللی افزایش دهد. ضمناً این کمپانی فردا گزارشی در این باره منتشر خواهد کرد که احتمالاً جزییات بیشتری را شامل می شود.

علاوه بر این ها، کمپانی سامسونگ برای سال آتی میلادی به «پروژه افشای کربن» پیوسته که به شناسایی فاکتورهای موثر بر تغییرات اقلیمی در زنجیره تامین کنندگان می پردازد. سامسونگ می گوید در تلاش است تا شرکای خود در زنجیره تامین کنندگان را نیز به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ترغیب کند.

در کره جنوبی، سامسونگ مشغول همکاری با دولت این کشور است تا میزان مصرف ملی انرژی های تجدیدپذیر را تا سال 2030 میلادی به 20 درصد برساند. کره ای ها می گویند که مقرهای خود را به پنل های خورشیدی بیشتری مجهز کرده و صفحات خورشیدی و ژنراتورهای زمین گرمایی را نیز به سایر تاسیسات خود اضافه می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی